Az Oracle Cloud kutatása szerint a mobilról rendelhető italok és ételek növelhetik a stadionok bevételeit

Az Oracle Hospitality „The Fan Experience: Changing the Game with Food and Beverage" című új kutatása szerint, az elmúlt 12 hónapban szurkolók több mint 40 százaléka hagyta ott a sort a büféknél vásárlás nélkül a túl hosszú várakozási idő miatt. A vezető piackutató szolgáltató Turnkey Intelligence közreműködésével készült felmérés során 8 ország több mint 3500 szurkolóját kérdezték meg azzal a céllal, hogy feltárják, mi a legfontosabb a számukra.

 

A jelenlegi trendek szerint a stadionok a kivetítőkre és a játékot megelőző szórakoztató programokra költenek hatalmas összegeket, hogy megtöltsék a lelátókat. A kutatás ezzel ellentétben azt bizonyítja, hogy olyan technológia alkalmazása, amely az étel és ital vásárlását erősíti, nagyobb megtérülést hozhat. Sőt, a felmérés eredményei kimutatták az étel-italhoz kapcsolható technológia kihasználatlanságát, illetve megerősítették a megoldás iránti jelentős keresletet is. Például a mobil technológia használata a rendelés és a fizetés javítására, illetve a hűségprogramok indításának a lehetősége ígéretes út lehet a nagyobb eladások irányába.

Ezt a feltételezést támasztják alá a kutatás főbb eredményei:

 

  • Az amerikai szurkolók 68 százaléka és nemzetközi szurkolók 60 százaléka jelezte válaszában, hogy „valószínűleg" vagy „biztosan" rendelnének a lelátókon, ha rendelkezésre állna ez az opció a stadionban.
  • A nemzetközi szurkolók 18, az amerikai szurkolók átlagosan 30 percet töltöttek sorban állással a büféknél valamilyen eseményen.
  • Az amerikai válaszadók úgy vélték, hogy további 20 dollárt költenének ételre és italra, ha a várakozási idő a felére csökkenne - amely 43 százalékos növekedést jelentene a költések esetében.
  • Az amerikai szurkolók 27 százaléka és nemzetközi szurkolók 14 százaléka nyilatkozta, hogy tagja egy csapat vagy stadion kínálta hűségprogramnak.

 

A hűségprogramok közül a megkérdezettek a következőket jelölték meg, mint a számukra legkedvezőbb megoldásokat:

 

  • 10 százalék kedvezmény biztosítása minden vásárlásnál a program tagjainak.
  • Jutalompontok gyűjtése, amelyeket többek között jegyvásárláskor vagy étel-ital vásárlásakor lehetne beváltani.
  • Expressz kiszolgáló sorok a büféknél a hűségprogram tagjainak.
  • Minden 10. italt ingyen kaphatnák a program résztvevői.

 

A szurkolók a világon mindenhol az ételt és az italt helyezték a szórakoztatás, a technológia és a kényelem elé, amikor arra kérték őket, hogy rangsorolják azokat az elemeket, amelyek a legfontosabbak a szurkolói élményük minőségének szempontjából. 65 százalékuk elismerte, hogy az étel-ital vásárlása impulzív dolog, és szívesen költenének 30 százalékkal többet, ha a várakozási idő a felére csökkenne. Habár a mobil technológia használata rendelés és fizetés során, illetve a hűségprogramok bevezetése alig jelenik még meg a stadionokban, a szurkolók komoly érdeklődést mutattak irányukba.

 

Az Oracle Hospitality Sports & Entertainment szolgáltatás a sport és a szórakoztató események világában megszerzett több mint 35 évnyi tapasztalaton, és iparágvezető megoldásokon alapul. Az Oracle értékesítési platformja az első számú étel és italrendelésekkel foglalkozó megoldás, amely lehetővé teszi a szolgáltatók számára, hogy hatékony és innovatív szurkolói élményt nyújtsanak eseményeiken. A platform legfontosabb részét képezik a készletgazdálkodási, a hűségjutalmakat kezelő, valamint az ülőhelyeken történő rendelések során a külső beszállítók integrálási megoldásai.

Oracle Hospitality Sports and Entertainment
The Fan Experience: Changing the Game with Food and Beverage,
Turnkey Intelligence