Tarolt a MOL és a Greenroom a Cannes-i reklámfilmfesztiválon

Tavaly már egy arannyal díjazták a MOL vállalati kommunikációját, idén három kategóriában is ezüst díjjal jutalmazták a MOL-t az október 12-13-án megrendezett Cannes Corporate Media & TV Awards reklámmustrán.

 

Míg az Öregfiúk kisfilm marketing kommunikáció, a Boldogolaj videók környezetvédelem témakörben, a Business Card animációs kisfilm vállalati videó kategóriában nyerte el a delfint formáló szobrocskát. A MOL reklámok tavaly is emlékezetes diadalt arattak itt: egy arany delfint hoztak el, elsőként a magyarországi márkakommunikáció történetében.  A díjnyertes alkotásokat tavaly és idén is a Greenroom kreatív ügynökség, illetve Mankovits Marcell rendező készítette.

 

A reklámok és filmek francia „fővárosában" megrendezett reklámverseny az utóbbi évek során a világ egyik legnagyobb nemzetközi vállalati filmes fesztiváljává nőtte ki magát, ahol olyan brandek versenyeznek egymással, mint a BMW, az Audi, a BP, vagy éppen a Heineken. Az Emmy- és Oscar-díjas tagokat is soraikban tudó, prominens zsűri ötven ország több mint 1200 pályázata közül díjazta a legjobbakat.

 

Nyitottnak és formabontónak lenni - a siker kulcsa?

„A MOL-nál igyekszünk nyitottak lenni és formabontó, újszerű megoldásokban gondolkodni" - Szollár Domokos, a cég kommunikációs vezetője szerint a sikeres újrázás leginkább ennek köszönhető.

 

A szórakoztató tartalom nyerő!

Jó példa erre a nyitottságra az Öregfiúk kisfilm, amely egészen friss látásmódot hozott be az EB-re időzített szurkolói reklámok dömpingjébe. A filmnek egy magányosan élő, nyugdíjas férfi a főszereplője. Az ő mindennapjaiban látjuk összesűrűsödve megelevenedni a több évtizednyi focitörténelmet. A nem mindennapi csavart tartogató, felemelő történet sok szurkoló számára segített megfogalmazni a sokévnyi várakozás és reménykedés utáni katarzist.

A kisfilmet szűk egy hét alatt a Facebookon és a Youtubeon összesen több mint 700 ezren nézték meg és 6400 user aktivitást eredményezett.

https://www.youtube.com/watch?v=0yfvszlW9wk

 

Hasonlóan egyedi megközelítéssel látható a használt sütőolaj újrahasznosításának népszerűsítéséhez készített kisfilmekben. Aki ezeket az alkotásokat látta, garantáltan elgondolkodik azon, hogy miféle csodára is vár pontosan a konyhaszekrényében felhalmozott használt olajjal...

https://www.youtube.com/watch?v=yA5Soiw6WG4

https://www.youtube.com/watch?v=5IkJzYRfXUA

https://www.youtube.com/watch?v=39tCqNn0TFg

 

A MOL a harmadik delfinjét szintén egy animációs kisfilmmel hozta el. A Cannes-i zsűri nagyra értékelte azt a videót, amely a MOL-csoportot mutatja be néhány percben izgalmas, modern formanyelven.

https://www.youtube.com/watch?v=fpcrJPrB2_8

 

Díjazott alkotások és kategóriák

MOL Magyarország - Öregfiúk - B2C film - marketingkommunikáció

MOL Magyarország - Boldogolaj videók - Környezetvédelem témakör

MOL-csoport - Business Card Videó - Vállalati videó

 

MOL Magyarország - Öregfiúk - B2C film - marketingkommunikáció

Megbízó:

MOL-csoport társasági kommunikációs igazgató: Szollár Domokos

Vállalati marketing vezető: Csollán Annamária

Marketingkommunikációs szakértő: Konja Boldizsár

Online kommunikációs szakértő: Valastyán Zsolt

Alkotók:

Rendező: Mankovits Marcell

DOP: Győri Márk

Kreatívigazgató: Vida Gusztáv

Gyártásvezető: Nikléczy Attila

Account director: Botos István

 

MOL Magyarország - Boldogolaj videók - Környezetvédelem témakör

Megbízó:

MOL-csoport társasági kommunikációs igazgató: Szollár Domokos

Vállalati marketing vezető: Csollán Annamária

Marketingkommunikációs szakértő: Konja Boldizsár

Online kommunikációs szakértő: Valastyán Zsolt

Alkotók:

Rendező: Mendrei Miklós

Post production: Umbrella

Kreatívigazgató: Vida Gusztáv

Vezető szövegíró: Jávor Bence

Senior szövegíró: Tóth Adorján

Art director: Murányi Kristóf

Account manager: Pomozi Bernadett

 

MOL-csoport - Business Card Videó - Vállalati videó

Megbízó:

MOL-csoport társasági kommunikációs igazgató: Szollár Domokos

Kommunikációs szakértő: Anastasia Girutskaya

Alkotók:

Rendező: Mendrei Miklós

Post production: The ODD

Kreatívigazgató: Vida Gusztáv

Vezető szövegíró: Jávor Bence

Senior szövegíró: Tóth Adorján

Art director: Huszár László

Account director: Botos István

Account manager: Pomozi Bernadett

 

http://www.cannescorporate.com

https://www.facebook.com/CannesCorporate

 

Lantai József