A Mercedes-Benz E-osztályba kerül elsőként a Continental HD kijelzője

Ma már az autó is egy olyan élettér, ahol a kiváló minőségű beltéri kialakításnak kiemelt szerepe van. Ezt a trendet követve alkotta meg a Continental HD kijelzőjét, mely két szélesképernyős, magas felbontású kijelzőből áll, amelyek egy óriás képernyővé olvadnak össze.

 

Elsőként a Mercedes Benz tizedik generációs E-Osztályába kerül a fejlesztés, ezzel megkezdődik a kijelző sorozatgyártása is. A jármű belső terének központi elemeként a kettős kijelző elegánsan kombinál két képernyőt egy modulban, és lehetővé teszi, hogy az információ intuitív módon jusson el a sofőrhöz. „Folyamatosan dolgozunk új és izgalmas felhasználói koncepciókon annak érdekében, hogy a sofőr számára fontos információk a lehető legoptimálisabban elérhetőek legyenek. A képernyők különösen fontos szerepet játszanak az emberek és gépek közötti kapcsolódási felületek esetében. Ezzel a kijelzővel, melynek sorozatgyártását most először a Mercedes-Benz E-Osztálya számára kezdjük meg, egy egyedi termékelőnyt hoztunk létre ebben a szegmensben" - mondta el Frank Rabe, a Continental Sofőrt támogató rendszerek Üzletágának vezetője.

Két képernyő, egy kijelző

A Mercedes-Benz E-Osztályába is bekerülő kettős kijelző valódi hozzáadott értéket nyújt a sofőröknek, mivel az információt és egyéb tartalmat intuitív módon teszi érzékelhetővé. A megoldás két nagy, 12,3 hüvelykes (a képernyő mérete 31,2 cm) kijelzőből áll, ami az 1920 x 720 pixeles felbontásával technikai forradalomnak számít a jármű belső terében. Az egyik kijelző a hagyományos eszközcsoport kijelzőt és azok analóg eszközeit helyettesíti, míg a központi kijelző a középső konzol fölé került. A kijelzők valósághű effekteket és nagy felbontású megjelenítést nyújtanak, és az áttűnést is magas képalkotási sebességgel képesek elvégezni.

A két modul együtt szemet gyönyörködtető látványt nyújt, hiszen az integrált üvegborításnak köszönhetően az egész egyetlen szélesképernyős kijelzőnek tűnik vizuális törés nélkül, amely a műszerfal előtt lebeg.

A diszkrét és funkcionális kijelzők tökéletesen illeszkednek a jármű vonzó belső terébe. Ezt tovább fokozza az a lehetőség, hogy a sofőr három különböző kialakítás közül választhatja ki, hogy a tartalom hogyan jelenjen meg a kijelzőn. Dönthet akár úgy, hogy a fordulatszám kijelző helyett más fontos információ jelenjen meg, mint például térkép a navigációhoz. Ugyanakkor a rendszer azt is biztosítja, hogy a biztonsághoz kapcsolódó információk minden működési mód alatt megjelenjenek. Az eszközcsoport kijelző grafikájának megjelenítésére szolgáló elektronikát a kettős kijelzőbe építették be, míg a központi kijelzőt a fejegység vezérli passzív módon. „A kettős kijelző egy teljesen új felhasználói élményt nyújt az új E-Osztály sofőrjeinek. A legújabb kijelzési és testreszabási lehetőségek valós élménnyé alakítják az emberek és gépek közötti kommunikációt" - foglalta össze Frank Rabe.

A Continental egyike a világ legnagyobb autóipari beszállítóinak. A vállalat gumiabroncsaival, fékrendszereivel, futómű és hajtástechnikai elemeivel, adatátviteli, járműelektronikai és technikai elasztomer megoldásaival elősegíti a biztonságosabb közlekedést és hatékonyan hozzájárul a környezetvédelemhez. Emellett a kommunikációs rendszerek fejlesztésében is az autóipar meghatározó partnere. A Continental AG öt divíziójának (Interior, Chassis & Safety, Powertrain, ContiTech, Tyre) együttes forgalma 2015-ben 39,2 milliárd euró volt. Jelenleg a cégcsoport több mint 218 000 alkalmazottat foglalkoztat 55 országban.

 

  Magyarországon hat gyárral és egy gumiabroncs kereskedelmi központtal van jelen és a bérelt munkaerővel együtt mintegy nyolcezer munkavállalót foglalkoztat. A Continental folyamatosan és nagy mértékben járul hozzá a közlekedés biztonságának javításához és a globális klímavédelemhez. Mindezt teszi fékrendszerek, hajtómű- és futómű-komponensek műszerezés és infotainment megoldások által, valamint a járműelektronika, gépjárműabroncsok és műszaki elasztomer-termékek gyártásával és szállításával.