Cirkuszpedagógiai workshop a Fővárosi Nagycirkuszban

Fővárosi Nagycirkusz nemzeti előadó-művészeti intézményként kiemelt figyelmet fordít az oktatási-nevelési célok megvalósításának segítésére. Ennek kapcsán meghívják a pedagógusokat és pedagógushallgatókat egy cirkuszi délutánra, amelynek keretében először megtekinthetik a Cirkuszi szomszédolás című előadást, majd ezt követően betekintést nyerhetnek a rendhagyó órák szervezésébe, lebonyolításába.

 

2017. február 26. 15:00 óra. 

Egy interaktív óra keretében megismerkedhetnek az eddigi munkákkal, az órák összeállításával, kialakításával és eszközeivel.

 

„Egyre több intézményben fektetnek nagy hangsúlyt a kompetencia alapú, projektmódszeres oktatásra, melynek hatására könnyebben elsajátíthatók az ismeretek, könnyebben rögzülnek bizonyos szabályok, képletek, évszámok. Ha egy gyermek minden érzékszervére egyszerre hatunk ugyanabban az időben, akkor könnyebben visszaidézhetővé, emlékké válik számára a tananyag, amely nehezebben rögzül egy kötött, frontális, didaktikus oktatási formában.

 

A Fővárosi Nagycirkusz rendhagyó óráinak a célja, hogy minden érzékszervre egyszerre hassanak, bevonjuk és partnerként kezeljük a gyermekeket és diákokat, akik megtapasztalhatják, hogy az oktatási rendszerben tanultak hogyan hasznosíthatók a mindennapi életben. Gyakorlattá varázsoljuk, mindennapivá tesszük a száraz tananyagot. Bevonjuk saját pedagógusaikat, ezzel is mélyítve a közöttük kialakult személyes kapcsolatot.

 

Igyekszünk minél több részterületre kidolgozni a programot, ezzel is szélesíteni a nálunk szerzett tudás lehetőségét.

 

2016 őszétől különleges, a cirkuszművészet eszközeire épülő tanórákra várjuk azokat az innovatív, kísérletező kedvű pedagógusokat és diákokat, akik nem megszokott körülmények között kívánják átadni, elsajátítani, mélyíteni diákjaik tudását. A Nemzeti alaptantervhez kapcsolódó, az oktatási tematikához szorosan illeszkedő témákat dolgozunk fel a cirkuszművészet segítségével. Az órák során a diákok az elméleti tananyag mellett megismerkedhetnek azzal a gyakorlati tudással, amely a fizika, matematika, biológia, magyar nyelv és irodalom definícióinak és képleteinek cirkuszi közegben való alkalmazása során tapasztalható, észlelhető."

 

Megvalósult  projektek:

 

2016. október 21.

Számadó László: A prímszámok és a népmesei számok

Az Óbudai Árpád Gimnázium 9. osztályos tanulóinak rendhagyó matematikaórája a Lúdas Matyi a cirkuszban előadás kapcsán 

 

2016. október 26.

Sinkó Andrea: A súrlódás

A szombathelyi Kanizsai Dorottya Gimnázium 9. osztályos tanulóinak rendhagyó fizikaórája a Lúdas Matyi a cirkuszban előadás kapcsán 

 

2016. november 3.

Bebesi Csaba: Terület/kerület; Vásárok és szakmák, Erények

A dunaújvárosi Dózsa György Általános Iskola alsó tagozatos tanulóinak rendhagyó tanórája a Lúdas Matyi a cirkuszban előadás kapcsán (matematika, környezetismeret, erkölcstan)

 

2016. november 26.

Kovacsics Bernadett: Az egyensúlyérzékelés

A szombathelyi Kanizsai Dorottya Gimnázium 9. osztályos tanulóinak rendhagyó biológiaórája a Lúdas Matyi a cirkuszban előadás kapcsán 

 

Fővárosi Nagycirkusz

Budapest, Állatkerti krt. 12/A.

 

http://www.fnc.hu

 

Lantai József