A DZT világszerte hirdeti a reformáció jubileumát

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) aktuális tematikus kampánya, a „Luther 2017 - 500 éves a reformáció Németországban" cross-mediálisan számos piacspecifikus eseményt és akciót köt össze a meghatározott kiemelt piacokon. Az online-jelenlétet előtérbe helyező kampány célja a több mint 30 piacon világszerte, hogy felkeltse a kultúra iránt érdeklődő, illetve a vallási indíttatásból utazók érdeklődését Németország iránt a jubileumi évben.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „Világszerte több mint 400 millió protestáns kötődik szorosan a reformáció örökségéhez. A németországi beutazás fontos küldőpiacai ebből a szempontból Hollandia, Svájc, Dánia, Svédország, Norvégia, Finnország, Magyarország, az Amerikai Egyesült Államok, Kanada, illetve Dél-Korea. Ezeken a piacokon a reformáció jubileumához kapcsolódó aktivitásunkkal még több ihletet adunk a németországi utazásokhoz."

TV-szpotok és az online kampány transzmediális folytatása Svájcban

Svájcban, a németországi beutazás második legfontosabb küldőpiacán Zwingli és Kálvin által a reformáció hagyománya ma is különösen aktuális. A DZT három, külön a svájci piacra gyártott TV-szpottal indította a reformáció jubileumi évét. Az SRF 1 svájci állami tévéadón 66 kisugárzás 9,8 millió TV-kontaktot generált a német nyelvű Svájcban. Ezen felül a szpotokat 754-szer nézték meg a DZT YouTube-csatornáján.

A DZT a tévéreklám céloldalaként külön a svájci piacnak létrehozott egy saját érkezési oldalt. Azok a felhasználók, akik rámennek a www.germany.travel/luther oldalra, ott számos különféle turisztikai információt kapnak a Luther-helyszínekről, a 2017-es kiemelt rendezvényekről, illetve a lehetséges útvonalakról és a kiemelt svájci utaztatók által kínált foglalható utazási ajánlatokról. Emellett az oldalon elérhetőek a svájci tévés műsorvezetővel, Röbi Kollerrel készített reformációs roadshow videói és a TV-szpotok is. Márciusig már kereken 12 ezer svájci látogató töltötte be az érkezési oldalt.

A TV-szpotok kísérőjeként a DZT Svájcban egy natív hirdetési kampányt is indított különböző szöveg-kép-hirdetésekkel a Luther Márton témában. Az elérés itt 1,7 millió megjelenés (ad impression) volt. A marketingtevékenység része emellett egy egész éves Google AdWords-kampány is.

Luther eredeti végrendelete nagy érdeklődést keltett Magyarországon

A politika, az egyház, a gazdaság és a média több mint 50 top-képviselője vett részt a DZT budapesti kirendeltség által rendezett PR-eseményen. A rendezvény fénypontja Luther Márton eredeti végrendeletének bemutatása volt, amely az új „Evangélikus múzeumban" kerül kiállításra. Április 1-jén Bonyhádon a Déli Evangélikus Egyházkerület legnagyobb tömegeket vonzó családi missziói napon több ezer érdeklődő informálódhatott a Luther évhez kötődő németországi utazási lehetőségekről.