logo
Közzétéve: EuroAstra Internet Magazin (http://euroastra.hu)

A digitális átalakulás nyugtalanítja a pénzügyi szektor vezetőit

Megjelentette: johannes
Dátum: 2017 május 19 - 04:07

[0]A pénzügyi szolgáltatási szektor vezetői túlnyomórészt pozitívan nyilatkoznak a digitális átalakulás hatásáról és az általa kínált lehetőségekről. Ezzel együtt azonban közel kétharmadukat (64%) nyugtalanítják is változások a Fujitsu megbízásából készített új tanulmány1 szerint. A tanulmány PDF-ben, angol nyelven  letölthető a cikk végén lévő linkről.

 

A tanulmány megállapítja, hogy az átalakulás az „új normális" minden iparág vállalata számára, és ennek megfelelően alapjaiban alakítják át a szervezeti működést. A pénzügyi szektorban különösen is kiélesedett a verseny és nőtt az új belépők száma - a fintech cégek gyors fejlődése és az ún. „kihívó" bankok megjelenése miatt. Ennek következtében a megkérdezett pénzügyi vezetők szinte egyöntetűen (98%) úgy vélik, hogy szervezetüket már közvetlenül érintik a változások. 72% az átalakulás folytatódására készül, és alapvető változásokra számít az iparágban a 2021-ig tartó időszakban.

 

A változások folyamatossága és nagyságrendje miatt a pénzügyi szolgáltatási vezetők aggodalmuknak is hangot adtak a digitális átalakulás hatását illetően. Közel felük (47%) elmondta, hogy az átalakulás nehezíti a hosszú távú üzleti döntések meghozatalát. Ráadásul kevés válaszadó érzi úgy az iparágban, hogy jól kézben tartja a digitális átalakulás folyamatát, és mindössze 9% sorolta magát az iparági digitalizáció éllovasai közé - ami az összes vizsgált szektorban a legalacsonyabb arány. Pozitívum ugyanakkor, hogy 62% ma biztosabb abban, mint két évvel ezelőtt, hogy sikerül helyes döntéseket hoznia a digitalizációval kapcsolatban, és 89% úgy gondolja, hogy képes lesz sikeresen működni a digitálisan átalakult világban.

 

A pénzügyi szolgáltatási piac válaszadóinak döntő többsége (86%) már felismerte, hogy a boldoguláshoz fejlődnie kell az iparágnak. A pénzügyi szervezetek vezetőinek kétharmada (65%) úgy véli, hogy szervezetének gyorsabban kell végrehajtania az innovációkat, ha releváns akar maradni a piacon. A megkérdezettek közel fele (46%) szerint a kihívásokra adott választ elsősorban a cégen belüli vezérigazgató-helyettesi illetve vezetői csapat határozza meg. A külső tényezők közül az ügyfeleknek tulajdonították a legnagyobb hatást (46%) a digitális átalakulásra tett válaszlépések befolyásolása terén - megelőzve a versenytársakat (27%), a partnereket és más külső feleket (20%).

 

A pénzügyi szolgáltatószektor hozzáállása összességében véve bizakodó - a megkérdezettek több mint kétharmada (68%) azt gondolja, hogy a digitális átalakulás izgalmas lehetőségeket tartogat számára, és több mint háromnegyedük (77%) pozitív erőnek tartja a digitális átalakulást.

 

https://www.fujitsu.com/global/Images/Fit-for-Digital_Report.pdf [1]

 


Forrás URL:
http://euroastra.hu/node/112457