Költséges informatikai kimaradások

Ha leáll egy vállalat szervere vagy megbénul az informatikai infrastruktúrája, az jelentős költséggel járhat a cég számára. Mégis kevesen használnak hálózatfelügyeleti megoldásokat, amelyek segítségével megelőzhető lenne a szolgáltatások kimaradása.

Az informatikai leállások költségesek és idegesítőek. Elérhetetlenné válik a cég jól menő internetes áruháza, vagy az irodában nem tudnak nyomtatni - csak két példa a számos hibalehetőségre.

Mindeközben kevés vállalat használ úgynevezett hálózatfelügyeleti megoldást, amelynek segítségével folyamatosan monitorozni lehet például egy szerver válaszidejét, vagy akár a nyomtatókban lévő papír mennyiségét. Az így kapott mérőszámokhoz ezután riasztások állíthatóak be, így a rendszergazda idejében értesül arról, ha egy hálózati szolgáltatásban nem kívánt változás áll be.

A hálózatfelügyelet segítségével például azonnal riasztást kaphat az adminisztrátor, ha a vállalat weboldalát szolgáltatásmegtagadással járó támadás (DDoS) éri egy botnetből.

A Gartner másfél évvel ezelőtt 1,6 milliárd dollárra becsülte a hálózatfelügyeleti megoldások piacát, amely dinamikusan, éves szinten 20% feletti arányban bővül. A piac jelenlegi vezetői a NetScout, a Viavi és a Riverbed, a legfontosabb kihívói pedig a SolarWinds és a Paessler. Az egyik új szereplője pedig a hazánkban is jól ismert német G DATA, amelyik vírusvédelmi megoldásához csomagolta hozzá hálózatfelügyeleti megoldását.

A G DATA Network Monitoring kezelőfelületén a rendszergazdák könnyen áttekinthető módon láthatják a hálózat történéseit. A megoldás érdekessége, hogy a cég vírusvédelmi szoftverét használó vállalatok ingyenesen beállíthatják a legfontosabb hálózati paraméterek figyelését.