Hódítanak a golyós dezodorok

A hatás és az illat mellett az összetétel is fontos döntési szempont a magyar nők számára dezodor vásárlásakor - Keresettek az alumíniumsó-mentes termékek

A golyós dezodorok a legnépszerűbbek a magyar nők körében, ezt a típust a stift és az aeroszolos kiszerelés követi a népszerűségi listán - derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett friss reprezentatív kutatásból. A megfelelő dezodor kiválasztásánál elsősorban az izzadásgátló- és a testszagot kontrolláló hatást, illetve az illatot veszik figyelembe a magyar nők, de a megkérdezettek közel háromnegyede a vitatott alapanyagoktól és összetevőktől való mentességet is kiemelten fontos szempontnak tartja.

A golyós dezodorokat kedvelik leginkább a magyar nők, 42 százalékuk használ jelenleg ilyen típusú terméket - derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett friss reprezentatív kutatásból. A különböző dezodortípusok közül a második legnépszerűbb a stift - a megkérdezettek 38 százalék válaszolta, hogy ilyen kiszerelésű terméket használ akár önállóan, akár más terméktípussal kombinálva. A népszerűségi sorrendben az aeroszolos termékek köveznek 21 százalékkal, míg pumpás dezodort a válaszadók 14 százaléka tett a kosarába az elmúlt időszakban.

A felmérés megvizsgálta azt is, hogy mely tényezők a legfontosabbak a magyar nők számára, amikor dezodort választanak. E tekintetben az izzadásgátló hatást említették meg a legtöbben, a válaszadók 94 százaléka jelölte ezt meg fontos vagy nagyon fontos szempontként. Hasonlóan kardinális kérdésnek tekintik a fogyasztók azt, hogy mennyire kontrollálja hatékonyan a testszagot a termék (93 százalék), míg a harmadik kulcs döntési tényezőnek az illat számít (88 százalék). Érdekesség, hogy a válaszadók nagyon magas aránya, közel háromnegyede figyel oda kiemelten arra, hogy az általa vásárolt termék mentes legyen az olyan vitatott alapanyagoktól, mint például az alumíniumsó. A dezodorok környezetbarát mivoltát a válaszadók 69 százaléka minősítette fontos vagy nagyon fontos döntési tényezőnek, míg 58 százalék nyilatkozott hasonlóképpen arról, hogy a terméket nem tesztelték állatokon.

„A magyar nők növekvő tudatosságára vall, hogy a dezodorok hatékonysága és illata mellett a választásukat jelentősen befolyásolják az olyan tényezők is, mint a termék összetétele, vagy a környezetbarát mivolta" - véli Stefan Mulder, a CD termékfejlesztési vezetője. Hozzáteszi: ezt a tudatos döntést kívánják segíteni a Magyarországon közelmúltban bevezetett CD Reinheitsgebot jelöléssel, amely jól láthatóan mutatja, hogy a termékeik mentesek a vitatott összetevőktől, így például nem tartalmaznak parabént, ásványi olajat, szilikont, színezőanyagot és állati eredetű összetevőket. Emellett a jól látható külön jelzést viselő dezodoraik alumíniumsó-mentesek is.