Közvéleménykutatás - statisztika

A többség kritikus Soros György szervezeteivel szemben

A magyarok döntő többsége károsnak tartja Soros György magyarországi szervezeteinek tevékenységét és a milliárdos üzletemberről is rossz véleménnyel van - derült ki a Századvég Alapítvány friss közvélemény-kutatásából. A többség szerint a felsőoktatási törvény módosításának célja nem a CEU bezárása.

Több mint 130 ezren válaszoltak egy csevegőrobotnak a Viber régiós szerelmi kvízén

Öt országban összesen mintegy 130 ezren, ezen belül Magyarországon több mint 30 ezren töltötték ki a Viber Valentin-napi kampányára készült kvízét. A Viber helyi Nyilvános Fiókjaiban egy direkt erre a célra fejlesztett csevegőrobot, Viber Ámor adott tanácsot a felhasználóknak a szerelem ünnepére.

 

A legtöbben az év elején döntenek válásukról

Magyarországon évente több mint 20 ezer válást regisztrálnak. Ez azt jelenti, hogy naponta több mint 50 házasság romlik meg és döntenek úgy a párok - vagy legalábbis az egyikük -, hogy kilépnek eddigi házasságukból és beadják a válópert. A Viszony.hu kutatása szerint azonban a válások eloszlásában is van szezonalitás.

Merkel már elutasítottabb, mint Trump

Donald Trump ismertsége és megítélése egyaránt javult elnökké választása óta a magyar lakosság körében - derült ki a Századvég legfrissebb közvélemény-kutatásából. Ezzel szemben a magyarok továbbra is kifejezetten kedvezőtlen véleménnyel vannak Angela Merkel német kancellárról és Jean-Claude Junckerről, az Európai Bizottság elnökéről.

Miért tartunk vonzónak valakit? Egy új kutatás megadja a választ

Egyedülálló társkeresőként nem is tévedhetne nagyobbat az, aki azt gondolja, hogy online társkereső oldalakon valószínűleg olyanokkal fog közelebbi ismeretségbe kerülni, akikkel hasonló értékekben hisznek, hasonló alapelvek szerint élik az életüket. Nem, hogy téved, de egyenesen ez a legutolsó tényező az ismerkedők úgynevezett összeillési listáján. De akkor vajon miben kell a leginkább hasonlítania két egyedülállónak egymásra, hogy kialakulhasson köztük a kölcsönös szimpátia, amiből később akár életre szóló kapcsolat is válhat?

A magyarok többsége örülne a budapesti olimpiának

A magyar lakosság 58 százaléka örülne, 62 százalékát pedig büszkeséggel töltené el, ha Budapest rendezné a 2024-es olimpiát és paralimpiát. Nagyjából kétharmadnyi válaszadó (65%) szerint legalább ugyanolyan vagy magasabb színvonalon lennénk képesek a játékok megrendezésére, mint Rio de Janeiro - derül ki az Ipsos legfrissebb, a riói olimpiát követő első, az ország felnőtt népességét reprezentáló 1000 fős közvélemény-kutatásából.

 

A magyarok büszkék az olimpiai szereplésre

Az idei labdarúgó Eb-t érintő vizsgálat után a Századvég lefolytatott egy másik sport témájú közvélemény-kutatást hazánk riói olimpiai szereplésével kapcsolatban. A magyarországi felnőttkorú lakosság körében végzett felmérés a magyar sportolókkal és az olimpiai játékokon nyújtott teljesítménnyel kapcsolatos attitűdöt vizsgálta. A kutatásból kiderült, hogy a magyar lakosság döntő többségét büszkeséggel töltik el sportolóink olimpiai sikerei, minden második válaszadó úgy gondolja, hogy erősítette a magyarok összetartozás-érzését, hogy szurkolhattak a magyar olimpikonoknak.

Migrációs kérdésben Magyarország a legnegatívabbak között

Nemzetközi tanulmányt készített az Ipsos a migrációról és a menekültválságról 22 ország* 65 év alatti felnőtt lakosa körében 2016. június 24. és július 8. között 16 ezer fő online megkérdezésével. A világ nagyrészét kellemetlenül érinti a bevándorlás. A legtöbben a közszolgáltatásokra nehezedő nyomás miatt aggódnak. Tízből hat válaszadó úgy véli, menekültnek álcázzák magukat a terroristák és tízből négyen szeretnék teljesen lezárni a határaikat. Bizonyos államokban különösen negatív álláspontok rajzolódnak ki, köztük Magyarországon.

 

KI JÁR ELŐRÉBB A DIGITÁLIS VILÁGBAN, A FOGYASZTÓ VAGY A DÖNTÉSHOZÓ?

Máshogy látja a világot a marketinges szakma és a fogyasztó. Egyáltalán nem olyan népszerűek a telefonos alkalmazások, mint ahogy azt a marketingesek gondolják. Sőt, ha a fogyasztókat kérdezzük, akkor az olyan technológiai megoldásoknak sem jósolhatunk nagy jövőt mint a QR kód, az NFC vagy érintés nélküli fizetés, a drónok, vagy a 3D-s nyomtatás.

 

Kevesen vesznek még kifejezetten utazós játékot a családi autós nyaraláshoz

A Formatex több, mint 1500 fő bevonásával végzett kutatásából az derült ki, hogy ugyan a családok 80 százaléka autóval utazik nyaralni, a válaszadók 60 százaléka mégis inkább szójátékozik, énekel, vagy találós kérdésekkel játszik, minthogy kifejezetten utazáshoz fejlesztett játékokkal foglalná le gyermekeit.

 

A migráció társadalmi megítélését kutató második lekérdezés eredményei

A Századvég Politikai Iskola Alapítvány újabb felmérést végzett a magyar felnőtt korú lakosság körében a migráció megítéléséről. A 2016. május 17. és június 4. közötti első lekérdezés tapasztalatait és eredményeit alapul véve az aktuális felmérés két nagyobb témakört érintett.

Kedvező a kormányzati intézkedések lakossági megítélése

A Századvég legfrissebb kutatása alapján a magyar lakosok döntő többsége támogatja az olyan fontosabb kormányzati intézkedéseket, mint például a lakástámogatási program bevezetése, az adócsökkentés vagy a nemrég bejelentett béremelések. A kutatásból az is kiderült, hogy bár a baloldali szavazók kritikusabbak a kormány döntéseivel kapcsolatban, körükben is többségben vannak azok, akik kedvezőnek tartják az újonnan bevezetett intézkedéseket.

Te is végigszagolod az összeset? Íme, a tusfürdő vásárlási szokásaink!

A legfontosabb tusfürdő vásárlási szempont a magyar nők számára az adott termék illata, utána következik a hatékonyság, majd a hidratáló képesség - derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC Piackutató friss reprezentatív felméréséből. A CD emellett összegyűjtött néhány tusolási praktikát is, amelyek segítenek felfrissülni a forró nyári napokon.

Az Oracle Cloud kutatása szerint a mobilról rendelhető italok és ételek növelhetik a stadionok bevételeit

Az Oracle Hospitality „The Fan Experience: Changing the Game with Food and Beverage" című új kutatása szerint, az elmúlt 12 hónapban szurkolók több mint 40 százaléka hagyta ott a sort a büféknél vásárlás nélkül a túl hosszú várakozási idő miatt. A vezető piackutató szolgáltató Turnkey Intelligence közreműködésével készült felmérés során 8 ország több mint 3500 szurkolóját kérdezték meg azzal a céllal, hogy feltárják, mi a legfontosabb a számukra.

 

Változó futball - Európa-szerte növekvő vizuális igények.

A Samsung Electronics által közzétett új kutatás azt vizsgálja, hogy „a játék szépségének" változásai miként hatnak a televízióvásárlásokra; kiderült, hogy minden ötödik európai felnőtt évente átlagosan több mint 468 órányi focit néz. A sportműsorok nézésével töltött idő 28 080 percnek, azaz 62 munkanapnak felel meg.

 

A magyarok rákattannak az új kütyükre

Ebben jobbak vagyunk az európai átlagnál. A magyarok az európai átlagnál sokkal intenzívebben érdeklődnek a technológiai innovációk iránt - derül ki a Samsung 18 európai országot érintő felméréséből. A kutatás azt is feltárta, hogy bár a magyar férfiak - egy bizonyos korig - fogékonyabbak az új kütyük iránt, mégis a nők jobban élvezik azok előnyeit.

 

A magyarok egységesen a kényszerbetelepítés ellen

A Századvég kutatása alapján közel 90 százalékos az EU kötelező kvótarendszerének elutasítottsága a népszavazáson potenciálisan résztvevő magyar lakosság körében. A válaszadók jelentős része, 72 százaléka a kvótáról szóló referendumon is hajlandó lenne kinyilvánítani a véleményét.

A többség támogatja a biztonsági intézkedések szigorítását

A migrációs válság eszkalálódása és a tavaly novemberi párizsi terrorcselekmények óta az európai politika egyik legkritikusabb pontja a kontinens terrorfenyegetettsége. Az Iszlám Állam keddi brüsszeli terrortámadását követően egyre sürgetőbbnek tűnik az uniós országok védelmének fokozása és szigorúbb biztonsági intézkedések bevezetése. Jelen közvélemény-kutatás a brüsszeli események és a terrorizmus elleni harchoz kapcsolódó biztonságpolitikai szigorítások társadalmi megítélését vizsgálta a felnőttkorú magyar lakosság körében.

Köszönjük, megvagyunk -- Az ország és mi – mérlegen a 2015-ös év

Személyes életüknek, közvetlen környezetüknek 2015-ös eseményeit inkább pozitívan minősítik a magyarok, az ország tavalyi történéseit azonban többségük negatívan ítéli meg. Kétharmaduk elégedett volt a magánéletével, ugyanennyien nyilatkoztak pozitívan az egészségi állapotukról.

Felmérés szerint karácsonykor a családok együttléte a legfontosabb, utána pedig a játék.

Egy friss felmérésből és a korábbi évek tapasztalataiból is látszik, hogy a játék az egyik legnépszerűbb karácsonyi ajándék; a Játékszigetet működtető Formatex 2015 végén 3,837 Mrd forint nettó árbevételre számít, melynek 60-70 százaléka realizálód

Az online ajándékvásárlási szokásokról készített felmérést a PayPal

A PayPal nemzetközi felmérést készített a karácsonyi ajándékozásra való felkészüléshez kapcsolódó vásárlási szokásokról. A GfK piackutató által levezényelt kutatás 5 országban, több mint 5000 fogyasztó megkérdezésével készült.[1]

 

Digitálisan olvas a magyarok fele

Felsőfokú végzettséggel rendelkező, középkorú hölgy - ilyen az átlagos magyar könyvrajongó. Egy felmérés szerint a legtöbben, akik szeretnek olvasni, hetente befejeznek egy könyvet. Közülük egyre többen hajlanak az elektronikus könyvek felé.

 

Az önkéntes vakság ára Gyorselemzés a párizsi terrortámadást követően

Az Európából származó Szíriába és Irakba utazó dzsihádisták körülbelüli száma 2014-ben.: Forrás: International Center for Studies on Radicalisation (ICSR), King’s College. Az Európai Parlament Kutatószolgálat grafikája (Bakowski, P. – Puccio, L.: Foreign Fighters – Member States’ responses and EU action in an international context, 2015. február)Az Európából származó Szíriába és Irakba utazó dzsihádisták körülbelüli száma 2014-ben.: Forrás: International Center for Studies on Radicalisation (ICSR), King’s College. Az Európai Parlament Kutatószolgálat grafikája (Bakowski, P. – Puccio, L.: Foreign Fighters – Member States’ responses and EU action in an international context, 2015. február)Idén már másodízben éri a francia fővárost több emberéletet követelő, iszlamista gyökerű terrormerénylet. 2015. január 7-én két fegyveres radikális iszlamista támadta meg a Charlie Hebdo párizsi szerkesztőségét és végzett összesen tizenkét emberrel. Az Európában már évek óta egyre növekvő szélsőséges iszlamista radikalizálódás okozta fenyegetettség most újabb véres dátumot vésett a francia történelembe: 2015. november 13. A francia dzsihádisták által végrehajtott hat, összehangolt támadásban - a rendelkezésre álló adatok alapján - eddig majdnem 150 ember vesztette életét és nem kevesebb mint 200 főre tehető a sebesültek száma.

Ragaszkodunk a babonáinkhoz utazáskor

A magyarok kétharmada ragaszkodik olyan apró szokásokhoz vagy tárgyakhoz, amelyek szerencsét hozhatnak az utazás és nyaralás alatt - derült ki a Szallas.hu felméréséből. Leginkább a fekete macskától tartunk, de a hazai szállásadók is segítenek a szerencsétlenség megelőzésében: a 13-as minden 4. szálláshelyen kimarad a számozásból.

Az ezredfordulós generáció az üzemanyag-hatékony járművekre szavaz

Egy, a mobilitás jövőjével foglalkozó új „ThinkGoodMobility" elnevezésű kutatásban 12 európai ország fiatal tudósainak, mérnökeinek és tervezőinek a véleményét kérték ki. Az ezredfordulós generáció tagjainak (1985-95 körül születettek) legtöbbje (85%) úgy gondolja, hogy fog rendelkezni saját gépkocsival 10 év múlva. A fenntartható gépkocsik és az ehhez kapcsolódó technológiák jelentik a gépjárműipar következő évtizedének legjelentősebb kihívásait. Az ezredfordulós generáció tagjai úgy vélik, hogy 2025-ben a fenntarthatósággal kapcsolatos törekvések középpontjában az üzemanyag-hatékony járműveknek kell állniuk. A fiatalok úgy látják, hogy a szabályozás és az ösztönzés nélkülözhetetlen mindezek elérésében és az elkövetkező évtized kihívásainak leküzdésében.   

Hódítanak a golyós dezodorok

A hatás és az illat mellett az összetétel is fontos döntési szempont a magyar nők számára dezodor vásárlásakor - Keresettek az alumíniumsó-mentes termékek

A magyarok többsége támogatja a magyar-szerb határra tervezett biztonsági határzárat

A magyar lakosság többsége egyetért az illegális bevándorlók megfékezésére szolgáló műszaki határzár építésével - derült ki a Századvég legfrissebb kutatásából.

A Goodyear szerint másképp parkolnak a férfiak és a nők

A Goodyear a magyar sofőrök parkolási szokásainak vizsgálatával bízta meg az NRC Netpanelét 2015 júniusában, akik 1200 fős mintavétellel mérték fel a 18-59 éves magyar lakosság parkolási szokásait.

 

Húsvéti dress code: esőkabát és ünnepi pizsama

Három leányból kettő szívesen fogadja a locsolókat, ugyanakkor a gyerekek többsége nem szeret ünnepi ruhába bújni. A JátékNet.hu Webáruház felméréséből az is kiderült, hogy locsolkodós balesetekből sincs hiány ilyenkor. Öt családból négy készül egyébként hagyományos húsvéti menüvel reggel, amit legtöbben mézes krémessel és zserbóval egészítenek ki. 

Magyarország, ismerlek? Nemzetközi felmérés az emberek tájékozottságáról

Az Ipsos 14 országban, köztük hazánkban végzett felmérést azzal a szándékkal, hogy feltárja az emberek tájékozottságát néhány, nemzetközi érdeklődésre számot tartó szociológiai tényről. A magyar lakosság a tájékozottsági rangsorban nem szerepelt túlságosan jól, a 10. pozíciót foglaljuk el. A svédek ismerik leginkább saját társadalmukat, de a németek és a japánok tájékozottsága is figyelemreméltó. Legkevésbé az olaszok és az amerikaiak vannak tisztában az országukra vonatkozó tényekkel. A magyarok a legutóbbi parlamenti választáson való részvétel és a munkanélküliség mértékében tévednek a legnagyobbat - az előbbit a ténylegesnél sokkal kisebbnek (47 százalékosnak), az utóbbit a hivatalosnál jóval magasabbnak (39 százalékosnak) gondolják.

Tartalom átvétel