2022.05.29.

EuroAstra Internet magazin

Független válaszkeresők és oknyomozók írásai

A Goodyear bemutatta az SUV-k számára kialakított, ultra nagy teljesítményű Eagle F1 Asymmetric SUV abroncsot

4 min read

goodsuv.jpgAz új, ultra nagy teljesítményű SUV abronccsal rövidebb a fékút így optimálisabb a teljesítmény. Az Eagle F1 Asymmetric termékcsalád legújabb, Eagle F1 Asymmetric 3 SUV modellje, amelynek használatakor a legkülönbözőbb útviszonyok mellett is az optimális fékezés és kezelhetőség kerül a középpontba.

 

Erős tapadás

Az új Eagle F1 Asymmetric 3 SUV-abroncs fő sajátossága az Active Braking technológia. Fékezéskor növekszik a talajjal való érintkezési felület és így fokozódik a tapadás, melynek köszönhetően száraz és nedves úton egyaránt csökken a féktávolság.

(A következő legjobb versenytárs eredményeivel összehasonlítva. A teszteket a Goodyear Dunlop megbízásából a TÜV SÜD Product Service GmbH végezte 2017 októberében. Vizsgált termékek: Eagle F1 Asymmetric 3 SUV, Bridgestone Dueler H/P Sport; Michelin Latitude Sport 3, Pirellli P Zero Rosso. Abroncsméret:255/50 R19 107Y; Tesztautó: BMW X5; Teszthelyszínek: Mireval (F), Papenburg (D), Garching (D); a 713117618G számú jegyzőkönyv elérhetősége: https://www.goodyear.eu/content/dam/gydu/page-assets/TUV-SUD-Tire-Test-2017-Report-No-713117618G-Goodyear-Eagle-F1-Asym-3-SUV.pdf)

 

Az abroncs másik jellemzője a Grip Booster (tapadásjavító) technológiával rendelkező ragasztókeverék, amely fokozza az útfelülettel való tapadást és ezáltal hatékonyabb fékezést, illetve kezelést tesz lehetővé.

A Goodyear felkérésére a TÜV SÜD által elvégzett tesztek igazolták az abroncs fő erősségeit.

  • Száraz és nedves útfelületen az Eagle F1 Asymmetric 3 SUV-abroncs fékútja 1,2 méterrel rövidebb1

 

Stabil kezelhetőség

A Goodyear mérnökei fáradhatatlanul azon dolgoztak, hogy az SUV-k számára kialakított, szerkezeti technológia segítségével még hatékonyabb futófelületi mintázatot alakítsanak ki. Az abroncsszerkezet különböző rétegeiben levő új szövetszálak nagy sebesség esetén könnyítik a kezelhetőséget, optimalizálják a kanyarodási teljesítményt, és csökkentik a futófelület kopását. A futófelület kopásának további csökkentése érdekében a futófelületi mintázatot is optimalizálták.

Mindezek a jellemzők az UHP Cool Cushion réteggel egészülnek ki, amely a csökkentett gördülési ellenállás mellett fokozza a kezelhetőséget, és így kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményez.

„A fékezés az egyik legfontosabb szempont az abroncsok megítélésekor, főleg, ha nedves az útfelület. Ezt bizonyítják a teszteredmények, amelyek demonstrálják, hogy az Eagle F1 Asymmetric 3 SUV-abroncsunk a konkurens abroncsokhoz képest jelentősen rövidebb fékutat eredményez száraz és nedves úton is.” – mondta Mike Rytokoski, a Goodyear Europe marketingigazgatója.

 

Abroncsméretek                     Piaci megjelenés         Lehetséges felhasználások

255/50 R19 107 Y  XL          2018. febr. 1.  Audi Q5, Volvo XC90

235/50 R18 97  V                   2018. ápr. 1.    BMW 7-es sorozat, Nissan Qashqai

275/45 R20 110 Y  XL          2018. ápr. 1.    Toyota RAV 4, Chevrolet Trailblazer

275/45 R21 110 Y  XL          2018. ápr. 1.    Range Rover Sport, Volkswagen Amarok

255/55 R18 109 Y  XL          2018. máj. 1.   BMW X5, Audi Q7

255/45 R19 100 V                  2018. jún. 1.    Chevrolet Captiva, VW Tiguan

265/45 R20 104 Y                  2018. jún. 1.    Volvo XC60, Audi Q7

315/35 R20 110 Y  XL          2018. jún. 1.    BMW X5

255/40 R21 102 Y  XL          2018. jún. 1.    Audi Q5, Mercedes GLC

295/35 R21 107 Y  XL          2018. jún. 1.    Porsche Macan, Porsche Cayenne

235/60 R18 107 W  XL         2018. júl. 1.     Volvo XC60, Audi Q5

255/45 R20 105 W  XL         2018. júl. 1.     Alfa Romeo Stelvio, Jaguar E-Pace,

275/40 R22 107 Y  XL          2018. júl. 1.     Range Rover Sport, Toyota Land Cruiser

235/45 R19 99 Y  XL            2018. aug. 1.   Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan

235/55 R19 105 W  XL         2018. aug. 1.   Audi Q5, Volvo XC60

275/45 R19 108 Y  XL          2018. aug. 1.   Volvo XC60, BMW X3

275/40 R20 106 Y  XL          2018. aug. 1.   Land Rover Evoque, Volvo XC60

275/40 R21 107 Y  XL          2018. aug. 1.   Volkswagen Touareg, Audi Q7

295/40 R21 111 Y  XL          2018. aug. 1.   Mercedes GL-sorozat

275/35 R22 104 Y  XL          2018. aug. 1.   Toyota Hilux, Volvo XC60

295/35 R22 108 Y  XL          2018. szept. 1. Audi Q7, VW Touareg, Porsche Cayenne

285/45 R19 111 W  XL         2018. nov. 1.   BMW X5, Mercedes M-osztály

245/45 R20 103 W                 2018. nov. 1.   Audi Q5, Volvo XC60, Jaguar E-Pace

275/55 R19 111 W                 2018. dec. 1.   Jeep Grand Cherokee, Mercedes G-osztály

255/50 R20 109 Y  XL          2018. dec. 1.   BMW X5, Audi Q7

265/40 R21 101 Y                  2018. dec. 1.   Porsche Macan, Maserati Levante,

Mercedes GLE

275/50 R20 109 W                 2019. jan. 1.    Jeep Grand Cherokee, Ford Ranger

255/60 R18 108 Y                  2019. febr. 1.  Audi Q7, Jaguar F-Pace

 

www.goodyear.com

 

Lantai József

 

EUROASTRA - Powered by WebshopCompany Ltd. uk. | Newsphere by AF themes.