Idén is az öngondoskodás elősegítéséért kampányol a MABISZ
3 perc olvasás2017. szeptember 18-tól ismét nyugdíjbiztosítási kampányba kezd a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ), folytatva a tavaly megkezdett munkát. A kampány célja ezúttal is a lakosság edukációja, öngondoskodási hajlandóságának növelése, és a tagbiztosítók egyéni nyugdíjbiztosítási kampányainak elősegítése. A tavalyi évhez képest a legmarkánsabb változás a női célcsoport fókuszba kerülése – tette közzé a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
A koncepció kialakításával és megvalósításával az idei évben is a Spice Communicationt bízta meg a szövetség. A „Mi lenne velem nélkülem?” szlogen alatt futó kampány lényegében minden csatornán kiemelkedően teljesített. A TV reklámszpotot összesen több mint 1,2 millióan látták – egy fő átlagosan hét alkalommal találkozott vele -, mintegy 58 százalékos, hatékony elérést generálva. Az online csatornák sem teljesítettek rosszul: a YouTube-on keresztül több mint 260 ezren a kampányfilmet. A filmmel elért 41 százalékos végignézési arány pedig messze a – 8-20 százalékos – iparági átlag fölötti eredmény.
A Google és Facebook hirdetések esetében 5,3 milliót meghaladó megtekintést sikerült elérni, míg az online display hirdetések 11 milliós AV mellett 3,7 milliós reach-et produkáltak. A kampányt kiegészítő PR tevékenység, natív megjelenésekkel kiegészített eredménye az ugyancsak kiemelkedő, 1,5 milliós olvasottságot eredményezett.
Az online eredmények összehasonlítása
Kampányelemek |
Ipari átlag (CTR%) |
Öngondoskodás (CTR%) |
Fix hirdetések |
0.08% – 0.1% |
0.21% |
CT csomagok |
0.06% |
0.09% |
Video (végignézési arány) |
8% – 20% |
41.1% |
E-DM |
0.1% |
0.08% |
Programmatic |
0.08% |
0.2% |
Social |
0.1% – 0.35% |
0.48% |
(Gemius Ipsos Audience, 2016.01.01 – 2016.11.30, 15+ magyar lakossági internetezők reprezentatív minta)
A 2017 őszi kampány üzenetei és mondanivalója lényegében változatlanok maradnak, továbbra is rövid, egyértelmű, azonnali cselekvésre ösztönző kreatívok készültek. Az egyéni cselekvés, az öngondoskodás fontosságának hangsúlyozása mellett kiemelt kampányelemként jelenik meg a nyugdíjbiztosításra igénybe vehető állami támogatás is, ugyanakkor a tavalyi, elsődlegesen férfiakra fókuszáló kommunikáció mellett ezúttal a nők jelentik az elsődleges célcsoportot. A nőket magasabb várható élettartamuk miatt, ha lehet, még jobban sújtja az időskori megélhetés problémája. így nem csupán kívánatos, de egyenesen kikerülhetetlen az ő hatékonyabb megszólításuk, az öngondoskodással kapcsolatos gondolkodás megváltoztatásához.
Ennek megfelelően a kreatívokban és a kampányfilmben most előtérbe kerülnek a női szereplők, de fel-fel tűnik a férfi főszereplőkkel forgatott, 2016-os reklámfilm is. A médiamix kiigazítása során is nagyobb reprezentációt kaptak a nők által preferált csatornák.
Az idei kampány szeptember 18-án indul, 5 héten keresztül tart majd, és ismét az elektronikus médiára, valamint az online csatornákra fókuszál majd.
„Példaértékűnek tartjuk, hogy a biztosítók összefogásával egy olyan fontos kérdés, mint az öngondoskodás szükségessége és a nyugdíjbiztosítás, ismét a figyelem homlokterébe kerülhet” – jelentette ki Molnos Dániel, a MABISZ főtitkára.