Belföld

BelföldBusinessCímlapEuroAstra

Idd magad Forbesra az éves előfizetés áránál 30%-kal drágább ajándék pálinkával!

„Józanság = Siker?” – A Forbes új kampánya felveti a kérdést. A Forbes Magyarország új előfizetési kampánya egy érdekes társadalmi vitát indított: miért kell egy vezető üzleti magazinnak alkohollal csábítania az olvasóit?
Az éves előfizetésnél 30%-kal drágább pálinka mint „ajándék” több mint marketingfogás – ez üzenetértékű. Azt sugallja: a siker és az alkohol összetartoznak.

Tovább...
AdatvédelemAdhocSupportBelföldBusinessCímlapEuroAstra

Az Ügyfélkapu+ a biztonságosabb Ügyfélkapu: semmi sem szűnik meg csak átalakul

Nem megszűnik az Ügyfélkapu hanem a biztonságát növelik meg azzal, hogy a +-jellel jelölik a további belépéshez szükséges biztonsági elemet. Tehát az Ügyfélkapu belépése egy sima jelszóval átalakul a jelszó és egy további digitális időkulcs alkalmazására. Lássuk pontosan mi is fog történni. Az Ügyfélkapu rendszerének közelgő változásai számos kérdést vetnek fel a felhasználók körében. Fontos tisztázni, hogy az Ügyfélkapu nem

Tovább...
AdhocSupportBelföldBusinessCímlapEuroAstraEurópai Unió

Ne várd a sült galambot, mint az állami digitális fogyasztóvédelem

A digitális fogyasztóvédelem: nagy ígéretek, még nagyobb csalódások. Képzelj el egy olyan YouTube-csatornát, amelyet utoljára akkor frissítettek, amikor még azt hittük, hogy a digitális forradalom nem csak egy jól hangzó marketingfogás. Most adj ehhez egy weboldalt, ami a 2010-es évek designtrendjeiben ragadt, és olyan „aktuális” tartalmakat kínál, amiket már csak az internetes régészek értékelnének. Üdvözlünk a magyar digitális fogyasztóvédelem univerzumában – ahol az innováció ötlete örökre szabadságra ment.

Hősies állami projektek indultak, hogy megvédjenek minket, kedves polgárokat, az online csalások és problémák viharában. De vajon mi maradt belőlük? Egy kis hírverés, néhány unalmas infógrafika, és a „majd valaki megoldja” filozófia legszebb példái. Az ECC-Net? Igen, elvileg létezik, gyakorlatilag pedig inkább egy digitális múzeum, ahol a fogyasztóvédelem és a hatékonyság sosem találkoztak.

És hogy hol vagyunk mi, a fogyasztók ebben a képben? Ott, ahol mindig: a bizonytalanban. Ha valaki mégis megpróbálna segítséget kérni, az először eltéved a honlap menüpontjai között, majd rájön, hogy gyorsabban megoldja a problémát, ha inkább egy kávé mellett kiheveri az egészet.

Ha kíváncsi vagy, hogyan lett a magyar digitális fogyasztóvédelem a „csináljunk valamit, de ne túl hatékonyan” filozófia legszebb reklámarca, maradj velünk. Spoiler: nem kell kapkodnod, sem a weboldal, sem a csatorna nem fog frissülni addig.

Tovább...
AdhocSupportAdatvédelemBelföldBusinessCímlapEuroAstraEurópai Unió

A vásárlónak mindig igaza van, főleg ha a jogait védi: fotózd le a bizonyítékot!

Mentsd el ezt a cikket: Hogyan érvényesítsd jogaidat vásárlás közben! Fotózd le a bizonyítékot!

Jelen cikk megírásának oka, hogy egy nagy bevásárló központban vásároltam, ahol  a termék akciós ár a hűtőknél, más árat mutatott mint a pénztárnál és az akciós újságnál. Az árellenőrző rendszeren úgy tűnt, a kijelzett ár már az akciós ár, de kiderült a pénztárnál, az már a végső ár. Úgy gondoltam ebből vita lesz a pénztárnál ezért az alacsonyabb ár kijelzését mutató táblát, nem humán személyeket csak a terméket: lefotóztam.  Igazam is lett később, vita keletkezett. Amikor a pánztárosnak bemutattam ezt a fényképet az általam látott árról, vezetőt hívott, aki alkalmazta a képen látható árengedményt és felszólított: töröljem a fényképfelvételt. Én erre azt mondtam, hogy ezt nem fogom megtenni, mert a fogyasztói jogaim érvényesítése erősebb mint a bolt szabályai. A hangnem, a vásárlók előtti erőszakos kommunikáció, az egész hozzá állása, támadó, visszatetsző és lekezelő volt.  Láthatóan nem volt felkészítve a fogyasztói panaszok ilyen módon történő kezelésére. Valójában sajnálatos, emberileg érthető is, hiszen kiállt a végéért aki kvázi ezért fizeti, de valójában emberként megsebezte magát is, lelkileg neki sem lehetett könnyű. Innen is együttérzően tekintek rá, még ha a cikkem pont erről a tanúlságról szól, miért van jogunk megvédeni a fogyasztói jogainkat akár fénykép felvétellel is még akkor is ha a bolt ezt táblán tíltja.

A vásárlás során előfordulhat, hogy az akciós árak és a pénztárnál megjelenő összegek nem egyeznek. Ilyen helyzetekben gyakran tiltják a bolt szabályai a bizonyítékok fotózását, ám a jog szerint ennek ellenére is van lehetőségünk megvédeni magunkat. A most közreadott cikkünk részletesen bemutatja, hogyan kezelhetők ezek a helyzetek. Megtudhatod, miért fontos dokumentálni a problémás eseteket, hogyan érvényesítheted a fogyasztói jogaidat, és mikor érdemes szakértői segítséget kérni. A cikk számos valós példát hoz, és megoldásokat kínál az üzletekkel való konfliktusok tisztázására.

Ne hagyd, hogy igazságtalanság érjen vásárlás közben! Ez a cikk minden vásárló böngészőjében kötelező mentésre érdemes – segítségével felkészülten érkezhetsz bármely boltba, és tudni fogod, hogyan állhatsz ki az igazadért.

Tovább...
BelföldBusinessCímlapEuroAstra

Nyerges a lovon maradt: A fekete ló a nyertes!

Egyes médiumok azt állítják – és persze teljesen komolyan gondolják –, hogy az Orbán-kormány 2010-es hatalomra kerülése óta módszeresen átalakította a gazdasági elitet, Simicska Lajostól kezdve Töröcskei Istvánig mindenkinek megmutatva az ajtót, hogy helyüket új szereplők vehessék át. És ki került a „húsos fazékhoz”? Nos, többek között Nyerges Zsolt, akit a „fekete lóként” emlegetnek, de vajon tényleg így van?
A cikkünk, amit az olvasóknak ajánlunk, minden ponton megcáfolja ezt az elképzelést. Nyerges ugyanis nem „lecserélt” lett, hanem igazi nyertes – a lovon maradt, és úgy száguld előre, hogy a porát sem látják a versenytársak. Ne higgyünk el mindent azonnal; érdemes egy pillantást vetni az oknyomozásunkra, hogy megértsük, miért is ő maradt a gazdasági elit igazi fekete lova.

Tovább...
AdatvédelemAdhocSupportBelföldBusinessCímlapPanaszkodjunkEgyutt

Hogyan bukott meg a TEMU Hungary : a 12x tiltott cikk….

A cikk egy áthozat a KamuWebshopok Érdekérvényesítő közösség oldaláról, mert ezt és ebben a formában a F@@ook nem engedte közreadni, igy maradt a támogató média segitség.  Lássuk itt is elvérzik, vagy megjelenithető végül a szomorú gazság akár a közsségi oldalakon is. Vagy csak marad a weboldalakon…. Ahogy a közmondás tartja, „a látszat néha csal” vagy nem minden arany ami fénylik? 

Tovább...
AdhocSupportBelföldCímlapEgészségügyEuroAstraEurópai Unió

A tökön szúrt valóság: Munkácsy festmény 27 milliárd adóforintból?

Az alapítványi gőg, a közvagyon rejtélye és a Munkácsy-festmények mint állami érdekek: a MOL-Új Európa Alapítvány körüli festményvásárlás abszurditására világít rá, ahol a gőgös alapítvány és a magyar állam művészetmentő akcióját vizsgáljuk meg közelebbről. Itt van ez a büszke összefogás: a MOL és az állam, akik 27 milliárdot áldoznak a Munkácsy-festmények megmentésére, amivel persze mindannyiunk számára a nemzeti kulturális örökséget

Tovább...
AdatvédelemAdhocSupportBelföldCímlapEuroAstraGazdaság

Az AVDH megszűnése után jön az Űr, majd DÁP és DIT?

Az elmúlt évtizedben a digitális világ dinamikusan fejlődött, és ma már szinte mindennapi életünk részévé vált az online jelenlét. A személyes adatok digitális kezelése, a határokon átnyúló ügyintézés és a különféle online szolgáltatások használata központi szerepet játszik mind az egyének, mind a vállalatok és államok életében. Ebben a gyorsan változó környezetben a digitális identitás kérdése kiemelt jelentőséget nyert. Hogyan azonosítjuk

Tovább...
BelföldAdhocSupportCímlapEuroAstraÚjrahasznosítás

A kávézacc varázslatos ereje – ne dobd ki, inkább hasznosítsd újra és zseberdő lesz belőle

Fedezd fel a titkos kertet a város betondzsungelében! Képzeld el, ahogy a szürke betonfalak között egy varázslatos zöld sziget vár rád! Ez a kert, tele sűrű növényzettel, színes virágokkal és kis fákkal, igazi oázis a város zajában. A kerítés mögött rejtőző zöld szentély mintha egy titkos menedék lenne, ahol a természet visszanyeri az uralmat. Gyere és csodáld meg, hogyan kel életre a természet a város szívében! A képzetedben már létezik, most tedd valósággá is!

Tovább...
AdatvédelemAdhocSupportBelföldCímlapEuroAstraEurópai Unió

E-személyi és AVDH: A „digitális forradalom” tündöklése és bukása

E-személyi aláírás és AVDH – Az innovációs átverés? Amikor az e-személyi bevezetésekor a kormány lelkesen ígérte, hogy a digitális ügyintézés modern, biztonságos és kényelmes lesz, sokan azt hitték, hogy elérkezett a papírmentes jövő. Az elektronikus aláírás és az AVDH révén az állampolgárok tényleg gyorsabban, könnyebben és olcsóbban hitelesíthették dokumentumaikat – legalábbis egy ideig. Most pedig kuka mindkettőnek. Hogyan jutottunk el idáig? Erről szól cikkünk…

Tovább...
AdhocSupportBelföldCímlapGazdaság

Egy hentes vallomása – döbbenetes…

Ez a levél olyan szatirikus stílusban íródott, sajnos a valóságot tükrözik. Az élelmiszeripar, különösen a tömeggyártásra épülő húsipar valóban használ különböző adalékanyagokat, mint például a szójafehérje vagy emulgálószerek, hogy a termékek textúráját és állagát javítsák, valamint hogy olcsóbban előállíthatók legyenek. A műbelek és a különböző adalékanyagok szintén a modern ipari élelmiszer-előállítás részei.

Tovább...