Persze nem arról van szó, hogy az Egyesült Államok híres tagállama érkezett volna hozzánk. Volt a két világháború között egy legalább annyira híres mulató Pesten, a Nagymező utcában. Megfordult benne – mások mellett – az indiai maharadzsa, a walesi herceg, mindenki, „aki számít”! Az Arizona hangulatáról elég annyi, hogy a táncosnők valóban a csilláron lógva érkeztek a színpadra. Ennek a különleges atmoszférának egyes elemei elevenednek meg most Budapest legújabb,...
Címlap
Az MBH-ügy túlmutat önmagán; rávilágít a digitális korban felmerülő rendszerszintű kihívásokra. A pénzügyi szektornak és a felügyeleti szerveknek (MNB) fokozott felelőssége van a megelőzésben: a banki informatikai rendszerek biztonságának folyamatos fejlesztése, a mesterséges intelligencián alapuló, valós idejű csalásfelderítő mechanizmusok erősítése és a hatékonyabb, proaktívabb ügyféltájékoztatás elengedhetetlen. Ugyanakkor a felelősség kérdése nem állhat meg a bankoknál. A globális technológiai platformok, mint például a Google, amelyek hirdetési rendszereiken keresztül aktívan hozzájárulnak...
MNB: Indul a központi csalásszűrő rendszer – MI védi a bankszámlánkat? 2025. július 1-jén új korszak kezdődik a hazai banki biztonságban: a Magyar Nemzeti Bank (MNB) élesíti a Központi Visszaélés-szűrő Rendszert (KVR), amely mesterséges intelligencia (MI) segítségével valós időben elemzi az azonnali utalásokat, és kockázati pontszámot rendel hozzájuk. A cél: kiszűrni a csalásgyanús tranzakciókat még a teljesítés előtt. lássuk, hogyan fog ez működni és milyen védelmet jelent ez a...
Kedves Olvasónk, Köszönjük, hogy itt vagy velünk, és érdeklődsz a munkánk iránt. Alázattal és őszinte elkötelezettséggel szeretnénk megosztani veled, hogyan jutottunk el idáig a "valemelyik" banktól elnevezéstől az általunk nevén nevezett MBH BANK -Google Csalás ügyig. Ez az ügy nemcsak a pénzről szól. Hanem a bizalomról, a biztonságról és arról, hogy egy nehéz helyzetben sem vagyunk egyedül. Mi az EuroAstra.hu-nál az Adhoc Support CIC-vel továbbra is azon...
Húsz Év Cinkosság Után Vége a Bulinak a Magyar Mobilpiacon. De ki fizeti a takarítást? Képzeljünk el egy piacot, ahol két évtizeden át mindenki tudott egy "kuplerájról", de senki nem szólt egy szót sem, mert a haszonból mindenkinek jutott. A nagy mobilszolgáltatók (Telekom, Yettel, One) olcsón és egyszerűen jutottak tömegével ügyfelekhez. A több mint 90 kisebb, úgynevezett ATR-cég jövedelmező üzletet épített a viszonteladásra. A fogyasztók pedig a hivatalos listaáraknál...
Miért írhatunk csak egyetlen értékelést a Google Térképen? Egy látszólag ártatlan szabály mögött komoly problémák húzódnak, amelyek milliók mindennapjait befolyásolják. Képzeljük el: egy étterem korábban borzasztó volt, de új tulajdonos vette át, teljesen felújította és most a város egyik legjobb helye. Ön korábban egycsillagos értékelést adott, most pedig öt csillaggal jutalmazná. Mit tehet? A Google Térképen egyszerűen átírhatja a régi véleményét, de ezzel elveszti a fejlődés történetét – és...
Közismert dolog, hogy a világ nagy repülőtereinek közelében több szálloda is várja az utazókat. Budapesten sokáig csak egy volt, az IBIS Styles Budapest Airport. Ám ez most megváltozott. A WING fejlesztésében megvalósult TRIBE Budapest Airport Hotel, a márka második szállodája az országban. Magyarország legnagyobb utazási csomópontjának, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnek 2-es termináljával éppen szemben, a szomszédos IBIS Styles szállodával szoros összeköttetésben, 2025 május közepétől fogadja vendégeit. Egy csodálatos,...
"Bejelentkezés Google-fiókkal" – egy gombnyomásnyi kényelem, amely a modern internet szinonimájává vált. Nap mint nap használjuk, bízva abban, hogy a Google neve garancia a biztonságra. De mi történik, ha a támadók éppen ezt a feltétlen bizalmat fordítják ellenünk fegyverként? Egy új típusú, kifinomult támadási hullám söpör végig a weben, ahol a kiberbűnözők nem feltűnő, rosszindulatú szoftverekkel, hanem maguknak a technológiai óriásoknak, például a Google-nek a megbízható szolgáltatásaival támadnak. Ez...
Ez az eset tipikusan rávilágít arra, mi történik, ha a digitális bankolásban a professzionalizmus hiányzik – akár csak átmenetileg – a kommunikációból vagy a technikai kivitelezésből.
A bank (és minden nagyvállalat) bizalmi tőkéje azon múlik, hogy a legapróbb hibát is komolyan veszi-e az ügyfélkommunikációban. A digitális korban egyetlen rossz üzenet vagy elrontott kommunikációs láncszem évek munkáját teheti tönkre a bank bizalmi arculatában. Nem a technológia az ellenség, hanem a felületesség,...
A helyzet kristálytiszta: a Google most pontosan azt csinálja a tartalomgyártókkal, amit a parazita tesz a gazdaszervezettel – kihasználja az általuk termelt értéket, miközben megfojtja őket.
Véletlenül sem véletlen az időzítés. 2025 áprilisában egy amerikai bíróság kimondta: a Google törvényellenesen uralta az online hirdetési technológia két piacát. A techóriás feldarabolási veszéllyel néz szembe, az EU Digital Markets Act-je szorongatja, és a versenyhatóságok világszerte a nyakára lihegnek. Mit csinál ilyenkor egy...
Azt mondják a médiák, hogy ez egy PARAZITA üzleti modell. A kijelentés elsőre tűnik erősnek, aztán amikor elszántan kutakodni kezd az ember rájön, hogy ez csak a jéghegy csúcsa. A Google mint ha félni kezdene a konkurenciától, mint ha kezdenék Altavistának érezni a hatalmas erőforrásaikat, mint akinek minden is kell és semmi sem elég elve érvényesülne. A még, még és még…tényleg a Googlenak semmi sem elég? Előkerült a Google...