Adatvédelem

AdatvédelemAdhocSupportBusinessCímlapEuroAstra

Amikor a Google eldönti, mit gondolhatunk: a Google vélemények manipulációja

A Google véleményrendszer kalandos útja – avagy amikor az algoritmus próbál emberi lenni. Képzeljük el egy pillanatra, hogy a Google véleményrendszer egy szigorú étterem-kritikus, aki az ajtóban áll és azt mondja: „Sajnálom, de Ön már járt itt egyszer, többet nem mondhat véleményt!” Vicces, nem? Pedig pontosan ez történik nap mint nap a digitális világban.
Az igazság az, hogy az élet nem olyan, mint egy matematikai egyenlet, amit egy algoritmus könnyedén megoldhat. Egy étterem lehet ma kiváló és holnap pocsék – akár azért, mert új szakács érkezett, vagy mert a régi épp rossz napot fogott ki. De a Google rendszere olyan, mint egy makacs óvodás, aki bedurcál és csak egyszer hajlandó meghallgatni a véleményünket. A pennsylvaniai McDonald’s esete különösen érdekes példa erre. Míg az algoritmus buzgón törölgette a nem kívánatos véleményeket, felmerül a kérdés: nem ugyanilyen buzgalommal kellene-e foglalkoznia azokkal a helyekkel is, ahol valódi problémák vannak a szolgáltatással?
De ne legyünk túl szigorúak! Végül is, a Google csak próbál rendet tartani a digitális világban – még ha néha olyan is, mint egy túlbuzgó könyvtáros, aki mindent szigorúan kategorizálni akar. Talán itt az ideje, hogy ezt a rendszert emberközelibbé tegyük – olyan platformmá, amely képes kezelni az élet természetes változásait és ellentmondásait.
Mert valljuk be: az élet nem egy egycsillagos vagy ötcsillagos értékelés. Néha bizony olyan, mint egy jó hamburgeres szendvics: rétegelt, összetett, és időnként kicsit rendetlen is. És ez így van rendjén!

Tovább...
AdatvédelemAdhocSupportBelföldBusinessCímlapEuroAstra

Az Ügyfélkapu+ a biztonságosabb Ügyfélkapu: semmi sem szűnik meg csak átalakul

Nem megszűnik az Ügyfélkapu hanem a biztonságát növelik meg azzal, hogy a +-jellel jelölik a további belépéshez szükséges biztonsági elemet. Tehát az Ügyfélkapu belépése egy sima jelszóval átalakul a jelszó és egy további digitális időkulcs alkalmazására. Lássuk pontosan mi is fog történni. Az Ügyfélkapu rendszerének közelgő változásai számos kérdést vetnek fel a felhasználók körében. Fontos tisztázni, hogy az Ügyfélkapu nem

Tovább...
AdhocSupportAdatvédelemBelföldBusinessCímlapEuroAstraEurópai Unió

A vásárlónak mindig igaza van, főleg ha a jogait védi: fotózd le a bizonyítékot!

Mentsd el ezt a cikket: Hogyan érvényesítsd jogaidat vásárlás közben! Fotózd le a bizonyítékot!

Jelen cikk megírásának oka, hogy egy nagy bevásárló központban vásároltam, ahol  a termék akciós ár a hűtőknél, más árat mutatott mint a pénztárnál és az akciós újságnál. Az árellenőrző rendszeren úgy tűnt, a kijelzett ár már az akciós ár, de kiderült a pénztárnál, az már a végső ár. Úgy gondoltam ebből vita lesz a pénztárnál ezért az alacsonyabb ár kijelzését mutató táblát, nem humán személyeket csak a terméket: lefotóztam.  Igazam is lett később, vita keletkezett. Amikor a pánztárosnak bemutattam ezt a fényképet az általam látott árról, vezetőt hívott, aki alkalmazta a képen látható árengedményt és felszólított: töröljem a fényképfelvételt. Én erre azt mondtam, hogy ezt nem fogom megtenni, mert a fogyasztói jogaim érvényesítése erősebb mint a bolt szabályai. A hangnem, a vásárlók előtti erőszakos kommunikáció, az egész hozzá állása, támadó, visszatetsző és lekezelő volt.  Láthatóan nem volt felkészítve a fogyasztói panaszok ilyen módon történő kezelésére. Valójában sajnálatos, emberileg érthető is, hiszen kiállt a végéért aki kvázi ezért fizeti, de valójában emberként megsebezte magát is, lelkileg neki sem lehetett könnyű. Innen is együttérzően tekintek rá, még ha a cikkem pont erről a tanúlságról szól, miért van jogunk megvédeni a fogyasztói jogainkat akár fénykép felvétellel is még akkor is ha a bolt ezt táblán tíltja.

A vásárlás során előfordulhat, hogy az akciós árak és a pénztárnál megjelenő összegek nem egyeznek. Ilyen helyzetekben gyakran tiltják a bolt szabályai a bizonyítékok fotózását, ám a jog szerint ennek ellenére is van lehetőségünk megvédeni magunkat. A most közreadott cikkünk részletesen bemutatja, hogyan kezelhetők ezek a helyzetek. Megtudhatod, miért fontos dokumentálni a problémás eseteket, hogyan érvényesítheted a fogyasztói jogaidat, és mikor érdemes szakértői segítséget kérni. A cikk számos valós példát hoz, és megoldásokat kínál az üzletekkel való konfliktusok tisztázására.

Ne hagyd, hogy igazságtalanság érjen vásárlás közben! Ez a cikk minden vásárló böngészőjében kötelező mentésre érdemes – segítségével felkészülten érkezhetsz bármely boltba, és tudni fogod, hogyan állhatsz ki az igazadért.

Tovább...
AdatvédelemAdhocSupportBusinessCímlap

Európa legnagyobb követeléskezelője az Intrum csődvédelem alatt, 5,9 milliárd dolláros adóssággal

„Nos, úgy tűnik, Európa legnagyobb követeléskezelője, az Intrum, most önmagát kergeti, hogy kikeveredjen a 5,9 milliárd dolláros adósságszörny karmai közül. Micsoda ironikus fordulat – a cég, amely mások adósságait próbálta behajtani, most saját tartozásaival küszködik. Csak nem magukat hívják fel arrogánsan a követeléskezelésért? Ahogy elnézzük, a Chapter 11-ben reménykedve próbálják életben tartani a hajót.

Tovább...
AdatvédelemAdhocSupportBelföldBusinessCímlapPanaszkodjunkEgyutt

Hogyan bukott meg a TEMU Hungary : a 12x tiltott cikk….

A cikk egy áthozat a KamuWebshopok Érdekérvényesítő közösség oldaláról, mert ezt és ebben a formában a F@@ook nem engedte közreadni, igy maradt a támogató média segitség.  Lássuk itt is elvérzik, vagy megjelenithető végül a szomorú gazság akár a közsségi oldalakon is. Vagy csak marad a weboldalakon…. Ahogy a közmondás tartja, „a látszat néha csal” vagy nem minden arany ami fénylik? 

Tovább...
AdatvédelemAdhocSupportBelföldCímlapEuroAstraGazdaság

Az AVDH megszűnése után jön az Űr, majd DÁP és DIT?

Az elmúlt évtizedben a digitális világ dinamikusan fejlődött, és ma már szinte mindennapi életünk részévé vált az online jelenlét. A személyes adatok digitális kezelése, a határokon átnyúló ügyintézés és a különféle online szolgáltatások használata központi szerepet játszik mind az egyének, mind a vállalatok és államok életében. Ebben a gyorsan változó környezetben a digitális identitás kérdése kiemelt jelentőséget nyert. Hogyan azonosítjuk

Tovább...
AdatvédelemAdhocSupportBelföldCímlapEuroAstraEurópai Unió

E-személyi és AVDH: A „digitális forradalom” tündöklése és bukása

E-személyi aláírás és AVDH – Az innovációs átverés? Amikor az e-személyi bevezetésekor a kormány lelkesen ígérte, hogy a digitális ügyintézés modern, biztonságos és kényelmes lesz, sokan azt hitték, hogy elérkezett a papírmentes jövő. Az elektronikus aláírás és az AVDH révén az állampolgárok tényleg gyorsabban, könnyebben és olcsóbban hitelesíthették dokumentumaikat – legalábbis egy ideig. Most pedig kuka mindkettőnek. Hogyan jutottunk el idáig? Erről szól cikkünk…

Tovább...
AdatvédelemAdhocSupportBelföldCímlapEuroAstraEurópai Unió

Miért szűnik meg az AVDH? Magyarország előre megy vagy hátra?

AVDH-val vagy AVDH nélkül – a digitális országimázs hibákkal?

Képzeljük el: végre megszabadulunk a jól működő AVDH-tól, hogy helyette valami sokkal bonyolultabbat, kevésbé kész rendszert kapjunk! Az AVDH megszüntetésével Magyarország újra beírja magát a digitális baklövések történelmébe, hiszen miért is választanánk egy egyszerű, működő megoldást, ha helyette próbálkozhatunk valami újjal, ami garantáltan kihívásokkal teli lesz? Hurrá, előre a digitális dzsungelbe – visszafelé!

Tovább...
AdatvédelemAdhocSupportBelföldCímlap

Mitől Biztonságosabb a Bankolás Magyarországon Szpetember 1-től?

Mitől Biztonságosabb a Bankolás? – Egy Vidám és Közérthető Előzetes! Képzeld el, hogy egy varázslatos világban vagy, ahol minden banki művelet olyan biztonságos, mint egy sárkány által őrzött kincsesláda! Szeptember 1-jétől Magyarországon pontosan ilyen biztonságos lett a bankolás, és most eláruljuk, miért! 1. Titkos Kódok – Mint a Kémfilmekben! Képzeld el, hogy egy kémfilmben vagy, ahol minden hívás előtt meg

Tovább...
AdatvédelemAdhocSupportBelföldCímlapEuroAstraEurópai Unió

A Félelemkeltés Rejtett Módja Magyarországon: A Tiltott Tárgyak és a Pedagógusok Hatásköre

Rendőrséggel fenyegetni egy buta dolog és pszichológiailag is mélyre üt. Egy fiatal generáció fog felnőni, miközben úton-útfélen azt fogják hallani, hol maguk, hol osztálytársuk miatt, hogy a Rendőr majd jön és… buta és átgondolatlan ez a törvény és a Rendőrséggel ilyen módon történő fenyegetés egy mocskos történelmi időszak árnyékát vetíti immáron gyermekeinkre is…

Tovább...
AdhocSupportAdatvédelemÁlhír írtóBelföldCímlapEuroAstraGasztró

A Milliárdos igazi erénye ha évente legalább 3 végrehajtás indul ellene: Balogh Levente egyéni márkaépítése?

A Víz Király és a Bizalom Játéktere: Milliárdosok Kalandjai az Erkölcsi Labirintusban

A média csodálatos világában, ahol a valóság és a fikció közötti határvonal gyakran elmosódik, bemutatjuk a híres Balogh Leventét, aki önmagát a „Víz Királyának” nevezi, és Keserű Balázst, az „Álommeló” című műsor nyertesét. Igen, ő az, aki valahogy a média figyelmét kikerülve, az üzleti világ peremén táncolva talált magának helyet Balogh Levente cégeiben. Ha valaki kimaradt volna a buliból, itt olvashat bővebben az előző fiaskóról.

A „Cápák közt” és az „Álommeló” valóságshow-k elhozták nekünk ezt a furcsa párost, ahol az álmok és a valóság összekeverednek, mint egy rossz koktél egy még rosszabb partin. Keserű Balázs, aki állítólag Balogh Levente egyik cégének társtulajdonosa és ügyvezetője, valójában nem szerepel semmilyen üzleti cégadatbázisban, mint tulajdonos vagy ügyvezető – szólt áprilisi cikkünk igazsága a tárgyban. Hát nem különös? A média imádta ezt a sztorit, de az OPTEN adatbázis hideg valósága mást mond mostanra: már ügyvezető is lett Keserű Balázs. A valóság aztonban valóban keserűre sikeredett: Balázs még fiatal, és a bizalom nagyon fontos. Legalábbis ezt próbálják nekünk eladni. A MÉDIA 1 is nyomozásba kezdett anno és a mai napi cikkük is ezt mutatja, és meg is találták Balázst, aki röviden és büszkén megerősítette: igen, ő valóban ügyvezető. De a pénz, a tiszta üzlet, az etikusság, és a mindenre kiterjedő erkölcsi foltmentesség kérdése itt igazán érdekessé teszi cikkünket. Lássuk mivé alalkult ez a mára szappanoperává érett történet.

Tovább...