A minőséget helyezik előtérbe az ár helyett a bónuszos-kuponos piac felhasználói
5 perc olvasásJelentősen átalakult az elmúlt 8 évben a kuponos piac. Míg korábban az ügyfelek elsősorban a kedvezmény mértéke alapján vásároltak terméket és szolgáltatást, addig mára leginkább a minőség számít. Változott a vásárlók korösszetétele is, míg kezdetben, 2010 szeptemberében szinte kizárólag a 25-49 évesek látogatták a kuponos oldalakat, addig mára 10 százalék körülire nőtt a 18-24 évesek aránya, illetve 20 százalékot tesz ki az 50 év fölöttieké.
A Bónusz Brigád 2010 novemberi piacra lépésével a Magyarországon induló bónuszos-kuponos piac oldalai ekkor, és a következő négy-öt évben még 50-90 százalékos kedvezményekkel működtek, míg ma már a 60 százalékos kedvezmény is soknak és ritkának számít. Ennek elsősorban az az oka, hogy a 2008-as válságot követően jó ideig a vevők csak azt nézték, mennyi pénzt spórolhatnak meg a kuponos oldalakon keresztül, míg napjainkban már a minőség és a különlegesség számít, és ezért a 60 százaléknál nagyobb kedvezmény már inkább ijesztő, mint vonzó – mondta Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapítója és ügyvezetője.
Változás az is, hogy korábban az ajánlatok döntő többsége egy napig, legfeljebb egy hétig volt fent az oldalakon, napjainkban viszont több hónapig is elérhetőek. Ennek hátterében is az áll, hogy a korábbi gyorsan döntő, úgynevezett impulzus vásárlókat felváltották a minőséget előtérbe helyező tudatos vásárlók, akik új élményeket, szolgáltatásokat, sokszor inspirációt keresnek, minőségi programajánló magazinként tekintve a Bónusz Brigádra. Ennek következtében a klasszikus, 2010-ben indult kuponozásból mára egy platform lett, ahol egy helyen találják a jó minőségű szolgáltatásokat és termékeket a legjobb áron a felhasználók.
Kaprinay Zoltán kifejtette, ezekhez a változásokhoz alkalmazkodva a Bónusz Brigád már nemcsak nyújt, hanem egyre inkább ki is talál és szervez szolgáltatásokat, eseményeket, amelyekhez partnereket, azokat megvalósító cégeket keres.
Az elmúlt években változott az átlagos vásárlási érték is, míg 2011-ben a kosárérték 8 000 forint volt, addig 2018-ban már több mint 12 000 forint. Jellemző az is, hogy minél idősebb valaki, annál többet költ: a 18-24 évesek átlagosan 5 500 forintért vesznek szolgáltatást, illetve 3 900 forintért terméket, és 32 000 forintért utazási lehetőséget. A 25-49 évesek ugyanerre 6 400 forintot, 5 400 forintot és 36 000 forintot, az 50-64 évesek sorrendben már 6 900, 6 400 és 40 000 forintot költenek, a 65 év felettiek pedig átlagosan 6 200 forintért vesznek szolgáltatást, 5 800 forintért terméket, és több mint 42 000 forintért utazást.
A teljes online bónuszos-kuponos piac közvetített forgalma az indulás utáni első teljes évben 3,5 milliárd forint volt, 2014-ben elérte a 10,2 milliárdot, és idén várhatóan mintegy 13 milliárd forint lesz.
Hasonlóan alakult a Magyarországon elsőként megjelenő és azóta is piacvezető Bónusz Brigád bevétele is. Az indulása utáni első teljes évben 1 milliárd forint forgalmat ért el, 2014-ben 2,7 milliárd forintot, míg idén várhatóan több mint 4 milliárd forintot.
A Bónusz Brigád az elmúlt 8 év alatt már több mint 30 milliárd forintot spórolt meg a vásárlóinak, ennyivel kevesebbet kellett kifizetniük a magyaroknak, hogy minőségi élményekben legyen részük – mondta Kaprinay Zoltán.
A vállalkozás nyereséges, az idén az első hat hónapban 47,7 millió forint adózott eredményt ért el, míg tavaly, ugyanebben az időszakban mintegy 15 millió forint veszteséget könyvelt el, főként azért, mert jelentős fejlesztéseket hajtott végre. Így például az egész webes felületet teljesen újraírták, és a napokban egy modern, új reszponzív weboldalt kaptak a felhasználók, kivezették a papír alapú bónuszt, és ma már mobilon válthatók be a bónuszok. A Bónusz Brigád, Magyarországon egyedülálló módon, a technológiailag világelső Exponea motort használja a felhasználók személyre szabott eléréséhez, így a cég vásárlói csak akkor kapnak levelet, ha van olyan új ajánlat, ami érdekelheti őket, és amelyik érvényes akkor, amikor a levelet olvassák.
A magyarországi internetes kuponos kereskedelem 2010-ben indult a Bónusz Brigád megalapításával és piacra lépésével. A következő évben már több mint 130 kuponos weboldal működött az országban, hasonló megjelenéssel és tartalommal, mint az úttörő Bónusz Brigád. A webes felületeken először szolgáltatásokat, majd utazásokat és végül termékeket kezdett el forgalmazni a Bónusz Brigád, és őt másolta többi cég is. Napjainkban azon cégek száma, amelyik mindhárom szegmensben jelen van, nem több tucatnyinál, miközben nagyon sok speciális, csak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra fókuszáló kuponos oldal van. A legnagyobb piaci verseny az utazási szolgáltatások területén van.
A GKI Digital adatai szerint azoknak a magyaroknak száma, akik legalább egyszer már vásároltak interneten, eléri a 3,5 milliót. Ebből 1,8 milliónyian már kerestek fel kuponos oldalt is, ahol regisztráltak, de nem mindegyikük vásárolt. A Bónusz Brigád felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és 600 ezren vásároltak.
A vásárlás gyakorisága változó: terméket hetente vesznek az emberek, szolgáltatást 1-2-4 havonta, utazást pedig fél, egy évente.
A magyarországi vásárlók kétharmada nő, és ez világszerte így van. A vevők a bónuszok 27 százalékát ajándékba veszik.