Miért HÁBORGUNK a „We’re Serving Costa Coffee” logó láttán?
2 perc olvasásA történet ott kezdődött, hogy megvásárolta a Coca Cola mint világmárka, a Brit nemzeti márkát a Costa Coffee-t 2019-ben. Ettől kezdve szabad a simli – metodikával, még a hatóságokat SEM érdeklő ámokfutás kezdődött és tart mai napig, ahol az átverés vesztese maga a T. Costa Coffee kávézói vásárló aki azt hiszi: a logóval ellátott üzlet egy szakavatott Costa Coffee kávéházi élményt nyújtó üzlet.
A Coca Cola büszke a Costa Coffee kedvenc kávézó láncra vagy még sem?
Egészen 2022. október 17-ig ez volt olvasható a Costa Coffee új tulajdonosa a Coca Cola által létrehozott hu . costacoffee.com oldalon: /ez az url. a most hivatalos Costa Coffee oldal/
A weboldal archív története szerint 2022. október 17-én módosult és lekerült az amire Ők a Coca Colások az új tulajok, annyira büszkék voltak, nevezetesen idézném a Costa Coffee -nál:
” Már 10 éve mi vagyunk London kedvenc kávézólánca. Kávénkat édes, selymes és egyedülálló íze miatt szeretik az emberek.”
Érthető ha valaki büszke valamire még ha tollakat mások is tették díszessé és ezekkel a tollakkal nem fest túl jól ékeskedni, ha már Magyarországon bezárt 2021. július 23-án az összes egykoron MÁRKANÉV ismertséget biztosító kávézói üzlet is, melyet Gótzy Miklós magánemberként finanszírozott barátaival több mint 10 kemény éven keresztül. A Costa Coffee már nem annyira büszke vagy már negédes a büszkeség ha bárki ránéz a termék történetére?
Ismerjük meg azt a folyamatot ahogyan a magyar magánember, becsületes munkával felépíti a COSTA COFFEE magyarországi márka ismertségét és közben mindenkit sikerül hülyére vennie a márka régebbi és aztán új tulajdonosának is. Hogyan is lett a Milliárd márkaérték amit büszkén magáénak tud be a Coca Cola? Lássuk…
A Costa Coffee csak logó védjeggyel de arculati márkavédelemmel a mai napig nem rendelkezik
A Covid előtt még Magyarországon is virágzott a kávézó hálózat: Gótzy Miklós 12 évi munkájának és kitartásának köszönhetően a fénykorában 30 fölötti magyarországi üzletet is magába foglaló hálózata alapozta meg. Gótzy és barátai és az Ő csapatuk tette ismerté, közismerté a Costa Coffee márkát és életérzést ezen küzdelmes egy évtizednyi munka alatt. Ez idő alatt fizettek egy márkanévért aminek nem is volt brand védelme ( ez egy másik tény de e mellett most menjünk el) több mint 1 Milliárd(!!!) forint összegű MÁRKANÉV használati DÍJ-at arra, hogy Costa Coffee.
A Covid 18 előhozta a buktát és kiderült: debrandingelni csak azt lehet akinek van brandje de a Costa Coffe-nak az nincs ?
Több mint 10 év alatt, építették a kávéházakat Gótzyék 40-50 millióért üzletenként ( ez is 1.5 milliárd felé kóstál ) majd fizették a márkabútorokat mert az kötelező, a márka designt mert az is, meg hát a kijelölt arculati elemeket és a hozzá tartozó nem kevés összegű márka használati díjat. Jól kifizettek több mint 1 milliárd forintot ezért amikor megébredt a Covid és lefagyott a vendéglátás: elkezdtek inogni majd egymás után bedőlni az üzletek. A Covid alatt aztán a bolt bezárások első elemeként az egyik budai üzletházban „ragadt bent” a Costa Coffee logó és design, bútorok és minden. Bár a Costa Coffee logót leszedték, a bútorok és az arculati elemeknek nevezett képek, bútorok, Costa Coffee jellegzetességek ott maradtak.
Ekkor kapott egy jó néhány arrogáns levelet Gótzy, benne a felszólítással: tessék debrandingelni a bezárt üzleteket, leszedni a márka jellegzetességeit és minden ilyen megszegése esetén jogi eljárást indítani a renitensek ellen. Na ja: ez olyan jól hangzik, hogy Gótzy, pénzt nem sajnálva, ügyvédek mesterfonatos leveleivel bombázta ezeket a helység bérbeadókat ám meglepetésére azt a válasz kapta, hogy mutassa már be a márkavédelmét igazoló jogi okiratot. Azt gondolnánk, hogy most jött egy postai csomag Gótzy Miklós részére, benne a különféle okiratok és stb. de tévedünk.
A nagy franckarika érrkezett nem ez a jogi levél, nem ez a márkavédelmi leírás, nem a tény, hanem csak a fenyegető levelek, hogy „debrandingelni tessék minden üzletet”.
A debrandingelésnek ellenálló üzletház tulajdonos, akik olykor etikátlanul is visszavették, visszaszedték helyiségüket a több milliót oda beruházó Gótzytól: roló lehúz, bolt lezár alapon kezdték vissza venni a volt Costa Coffee üzleteket és közben, eszük ágában sem volt debrandingelni! Gótzy Miklós ezen jogi levelezések során tudta meg, hogy a Costa Coffee nem rendelkezik márkavédelemmel derült ki …
Mi köze az eredeti kávéházi üzletek minőségi követelményeknek a 7 oldalnyi és 2 héten át tartó művelethez a We’re serving Costa Coffee üzleteknek?
SEMMI: ami a kávéházi üzleteknek kötelező azt elfelejthetjük ezekben a We’re Serving … üzletekben. Miközben tehát belépsz egy Costa Coffee ( We’re Serving ) logó-s kávé eladó helyre, kapsz egy nagy megtévesztést: semmi követelmény elvét követve kapod a kávét. Bár ez sem teljesen mert van elvárás: a forgalom elvárása a kávét főző üzlet részéről. A (We’re Serving ..) üzletekben ha üzemeltető vagy, kapsz csészét ingyen, dekorációt és kávégépet is, csupán igyák a Costa Coffee kávéját a népek egy meghatározott éves mennyiségben. /elvárt forgalom/
A méltán büszke kávéházi minőség? Sehol! Sem a kávéházi márkavédelme, sem a minőség 7 oldalnyi követelménye: amiért 1 Milliárd felett fizettek Gótzy-ék az a minőség és márka, a több oldalnyi szabály, mindenek feletti betartás szankciókkal, auditokkal, ami ugyebár COSTA COFFEE márka eredeti kávéházi minőségét adja.
A Costa Coffee kávéházban kötelező feltétel: víz minősége, a kávé fajták a különféle italokhoz, a tej fajtája, az alapanyagok és a termékek receptúrája.
Erre, jön ez a We’re Serving Costa Coffee: ezek nélkül, csupán forgalmi elvárással és annak látszólagos meghirdetésével 4 sorban.
Cserébe viszont : a We’re Serving .. üzlet a forgalomért kap 1-2 db. Rancilio 5 vagy Rancilio 5 Compact vadonatúj kávégépet kihelyezésre, 1-2 db Fiorenzato 64 vadonatúj automata őrlőt, teljes kávé-, cappuccino és latte pohárkészlet feltöltést. Folyamatos helyszíni képzést a felszolgáló személyzet részére illetve képzés a Costa Coffee budapesti Tréning Centerében. Teljes körű ingyenes szervízszolgáltatás 24 órán belül. Éves ingyenes preventív karbantartást a gépekre. Ingyenes gép beüzemelést és marketing eszközöket is biztosítanak részükre.
Van aki megkapja és van aki megfizeti? Tehát Gótzyék kifizették a MILLIÁRD forintokat a márkanévért amit most büszkén viselnek logó formájában a We’re Serving .. üzletek.
Itt állunk most: miután a hu .costacoffee. com weboldala pedig mint ha tagadná a siker forrását és letörölte az ismertsége okát és alapját.
Annyira nüszke a Coca Cola a Costa Coffee márkájára és a We’re Serving .. üzleteteire, hogy sehol sem hirdeti őket!
Sőtt: még egy pontos leírást sem találsz a büszke Coca Cola új tulajdonos fejős tehenéről a We’re Serving ….ről még a hivatalos weboldalon sem!
A Covids kapóra jött és már is halkan, beindult a nagy mutatvány a We’re Serving Costa Coffee.
Igen, 2020-ban a Covid 19 csendje alatt, amikor mindenki dőlt a vendéglátó piacon, ezt is sikeresen meglépték és a Coca Colások a COSTA mint márka mint személy név kiemelésével az alapítók családnevéből kiemelt név taggal és az eredeti Costa Coffee logóra hajazó arculattal. Mi pedig az utcán sétálva azt hihettük: nő a Costa kávéházak száma. Közben pedig a francokat: jól át lettünk hajítva.
A MINNER-nél is látó és a helyzetet értő emberek dolgoznak: egy kép amin látszik miért zárt be a Costa Coffee
Teltek a hetek az ominózus új kávézó metodika után és bizony elökerültek a látó és értő emberek is. Köztük médiaként elsők köztt a MINNER munkatársai voltak azok, akik ezt írott formában közre is adták.
Cikkük a kis kávézók falán erről az új We’re Serving .. logóról szól és benne a kendőzetlen vélemény. lássuk ezt a bejegyzést a MINNER csapat tollából:” Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet. ”
Mi is történik a világgal a We’re Serving Costa Coffee felirat hatására és hogyan vágja át a logó a kedves Costa Coffee kávét, kávézóban fogyasztani akarót?
Hogyan vették hülyére a Costa Coffee új tulajdonosai a magyarországi Costa Coffee kávézói vásárlókat? Simán és ügyesen, arcátlanul és még is zseniális pofátlan módon.
A szó erősnek tűnhet, hogy hülyére, de a pontos kifejezés a becsapás, átverés, megtévesztés szavak együttes alkalmazásával éri el azt a kétség kívül tisztességtelen üzleti modellt, amiben a vásárló semmit sem tud. Bárhol rákeresel a Googleban erre a We’re serving Costa Coffee névre és bele kell törődni: a nagy Coca Cola annyira büszke erre az új márkájára, hogy egy betű de annyi leírást nem olvashatsz róla sehol. Amit viszont megtesznek manapság, ellentétben a korábbi 2 év alatt csak olykor vagy csak néha: hirdetni kezdték a COSTA hullámos logót és benne egy figyelemfelkeltő slogennel és bizonyítva a tényt, hogy az emberek a logó feléből már tudják, mit is látnak, pontosabban melyik terméket.
A „mindenki követ el hibákat – de hát na, legalább te is ide néztél” – szlogen jelenik meg a félig látható COSTA COFFEE logó alatt. A logó amiért Gótzy Miklós 12 évnyi életét, tudását és alázatos munkáját, több mint 30 üzlet megépítését és a befizetett több mint 1 Milliárd márkanév használati díjon felül több száz millió forint összegben elhirdetett. azt az új tulaj pedig: élvezi ennek gyümölcsét és örül, hogy buktak a kávézók mert maradt a „tiszta” pálya, nem kell félresöpörni a kínos franchise partnert. Kidőlt, bezárt és csend honol…
A We’re serving Costa Coffee – logó a magyar munkabírással elért milliárdos márkaérték megteremtésének és a magyar vállalkozó eltiprásának emblémája?
Itt az élő bizonyítéka annak, hogyan verték át a mára 55 éves Gótzy Miklóst, hitét, kitartását kihasználva és alázták meg a teljes magyarországi 12 év munkáját követően, büntetlenül, szemtelenül. Közben pedig megtévesztve a We’re serving Costa Coffee üzletekbe betérőket, a megszokott kávéházi hangulat helyett, néhány valóban talán jószándékkal a kávé iránt elkötelezett kávékészítővel akikről a logó láttán azt hihetnénk: kávéház…
Olyan más lenne ha a magyar emberek tudnák ennek a We’re serving terméknek a történetét, hogy úgy használják ezt a We’re serving logót magyar emberek üzletei, hogy közben más magyar családok élete és munkája értéktelen lezúzásával és honfitársaik átverésével lett népszerű a Costa Coffee név hazánkban. Biztos más lenne a partnerek arca és a vásárlók vásárlási döntése ha megismernék: hogyan is lett Anglia nemzeti kávéházi kávé márkája a Costa Coffee a simlis átverés szimbóluma!
Fordulj a hatóságokhoz és kiderül, mit sem ér a fogyasztók nagy tömegét érintő megtévesztés bejelentése?
Nyilván azt várnánk ezután például a GVH-tól, hogy érdemben fellép az ügyben és elkalapálja a Coca Cola fenekét mint új tulajét, ha már ekkora ordenáré módon átveri a vásárlókat, de senki ne ringasson hiú reményeket erről. Két panasz beadása után is – melyből az elsőt lesöpörték – a másodikra, miután, töviről-hegyére szét lett szedve a téma, a következő válasz érkezett, talán pont a határidő letelte okán is, a tárgyban fennálló határidő letelte előtt.
Az első esetben lesöprődtem mert idézem: Tájékoztatom, hogy azon kifogás, miszerint egy vállalkozás által meghatározott minőségben értékesített termék a tulajdonosváltás következtében Magyarországon a korábbitól eltérő minőségben és arculattal kerül értékesítésre, önmagában nem alapoz meg a Gazdasági Versenyhivatal hatáskörébe tartozó jogsértést.
A Gazdasági Versenyhivatal panaszokkal kapcsolatos eljárására vonatkozó törvényi rendelkezések az itt közöltekkel szemben nem biztosítanak jogorvoslatot.
A második esetben már jó részletesen felkészült panaszt tettem, bőséges részletezésével annak, hogy de hát valamiért ezt SEM sikerült érdemben sehová sem tenni, csupán kiderül, hogy ez bizony panasz. Az a fajta amit nem a GVH űrlapján tett a T. Panaszos hanem amit egy nem formanyomtatványon érdemben benyújtott. Bármely más hatósághoz, efféle tettek észlelése esetén elég lenne egy WORD doksi, de a GVH-t más fából faragták: most készül az a kedves formanyomtatványos dokumentum amit beküldtünk a GVH-nak. Formába, sablonba, újra elrendezve, mert hát a rend az rend a fogyasztó meg ott rohadjon meg magában egyedül ahol van. 60ezer fölötti kávéházi látogató meg nem tömeg ugyebár…
Ludas Matyi is megirígyelné ahogy a Costa Coffee logó égisze alatt porrá vernek mindent és mindenkit nem csak 3X
Itt állunk nyakig a szószban: a kávéházinak látszó Costa Coffee We’re serving logó nem a kávéházi elit hangulatot adja, a kávét olykor még jól is készítő lelkes honfitársak készítik / mit sem sejtve a miként alakult ki a háttere az annyira büszkén viselt kávézói logójának / de az biztos, hogy a Brunó és Sergió Costa általi eredeti Costa Coffee szlogen, miszerint: ” Mentsük meg a világot a középszerű kávézástól” – ez ment a lecsóba- nyersen magyarosan. Az új tulaj nyert: a kávét fogyasztani vágyó meg remélje, hogy lelkes barista-vérű készítőt fogott ki a We’re serving…logó alá/mellé.
Azt a különlegességet már figyelmen kívül sem hagynám, hogy a „Mi az a We’re serving Costa Coffee” kereső kifejezésre még angol nyelven keresve sem leltünk egyetlen érdemi, Coca Cola vagy Costa Coffee céges tájékoztatást sem! Ez tehát azt is jelenti, hogy Gótzy jól dolgozott: a Coca Cola biztosan nyert az általa elbukott 12 éven…
Több mint 60 ezren vannak akik a kávéház – Costa Coffee Hungary – felíratú – Facebook közösségéhez csatlakoztak, tehát szerintünk ez már tömeges megtévesztés már a létszámot illetően is ami itt kialakult. Ezek szerint 60 ezernél több fogyasztó érdeke annyire még sem súlyos érdek és intézkedést érdemlő?
Azért aki eddig eljutott és ezt köszönöm neked ezúton is, annak talán magának is megfogalmazódik, magyar embernek lenni nehéz pálya! Ahogyan látható semmi de semmi nem történik akkor ha becsületesen dolgozol és aztán mindent elvesznek tőled: hited, munkád, az értékét amit termeltél és a végén még rád lépnek, mert mi magyarok így….na de ez nem MESE hanem a szomorú valóság… ( sajnos)
Ja és végül: aki nem hiszi, járjon utána, mert ez itt mind betűről betűre igaz…”
…és aki azt hinné itt a vége, hát a vége még igen messze: mert a jó legyőzi a rosszat és mi hisszük, hogy célba ér a becsületes munka és értéket kap aki ezt megformálta…jó éjt Costa Coffee fogyasztók és jobb éjt Gótzy Miklós és társai….vagy még jobb: jobb reggelt…
Mindenkinek kellemes és csalódás mentes kávézást a We’re serving …logóval ellátott üzletekben.