2025.június.27. péntek.
kapsz-egy-ilyet-bank-scam-euroastra-hu
Kedves Olvasónk, Köszönjük, hogy itt vagy velünk, és érdeklődsz a munkánk iránt. Alázattal és őszinte elkötelezettséggel szeretnénk megosztani veled, hogyan jutottunk el idáig a "valemelyik" banktól elnevezéstől az általunk nevén nevezett MBH BANK -Google Csalás ügyig. Ez az ügy nemcsak a pénzről szól. Hanem a bizalomról, a biztonságról és arról, hogy egy nehéz helyzetben sem vagyunk egyedül. Mi az EuroAstra.hu-nál az Adhoc Support CIC-vel továbbra is azon dolgozunk, hogy hangot adjunk azoknak, akiket nem hallanak meg, és segítsünk eligazodni a bonyolult ügyekben.

Amikor 10 hónappal ezelőtt elkezdtünk foglalkozni az online banki csalásokkal, azt láttuk, hogy az emberek tanácstalanok. Sokan olvasták a híreket, hogy valakitől elvettek 5, 10, vagy akár 50 millió forintot a számlájáról, de a legtöbb cikk csak egy „valamelyik bankot” említett. Ez a bizonytalanság félelmet és tehetetlenséget szült. Miért nem lehetett nevén nevezni a dolgokat? Miért kellett az embereknek sötétben tapogatózniuk, miközben a pénzük veszélyben volt?

Ekkor döntöttünk úgy az EuroAstra.hu és az Egyesült Királyságban működő Adhoc Support CIC csapatával, hogy fényt derítünk az igazságra. Nem a szenzáció hajtott minket, hanem a felelősségtudat. Úgy éreztük, kötelességünk, hogy a rendelkezésünkre álló információkat megosszuk, és segítsünk a károsultaknak.

Ennek újabb lépése a HVG VIDEÓ interjúja Hámori Zsuzsival, aki az Adhoc Support CIC önkéntes képviselőjeként nyilatkozott a HVG VIDEÓ -nak. 

Elkezdtük a tényfeltáró munkát, és ahogy a HVG videójában is láthattad, azonosítottuk, hogy a csalássorozat jelentős részben az MBH Bank ügyfeleit érintette. Nem ítélkezni akartunk, hanem tiszta vizet önteni a pohárba, hogy az emberek megértsék a veszélyt, és tudják, mire kell figyelniük.

A cikkünk és annak képei, amit a videóban is említenek, ennek a munkának a 4. számú cikke már  kézzelfogható eredménye volt. De nem álltunk meg itt. Tudtuk, hogy az információ önmagában nem elég. A károsultaknak egy közösségre volt szükségük, ahol megoszthatják a tapasztalataikat, erőt meríthetnek egymásból, és közösen léphetnek fel az érdekeikért. Ezért hoztuk létre a „MBH Bank Google-csalás Károsultak” Facebook csoportot, egy nyílt közösséget, ahol bárki elmondhatja a történetét és segítséget kérhet.

Hálásak vagyunk, hogy a munkánk eljutott a HVG-hez is, és egy ilyen alapos, országos nyilvánosságot kapó anyag születhetett. Hiszünk abban, hogy a közös fellépésnek, a nyílt kommunikációnak és a közösség erejének köszönhető, hogy a bank végül úgy döntött, részben kártalanítja az ügyfeleket.

Ez az ügy nemcsak a pénzről szól. Hanem a bizalomról, a biztonságról és arról, hogy egy nehéz helyzetben sem vagyunk egyedül. Mi az EuroAstra.hu-nál továbbra is azon dolgozunk, hogy hangot adjunk azoknak, akiket nem hallanak meg, és segítsünk eligazodni a bonyolult ügyekben.

CSATLAKOZZ az MBH BANK - GOOGLE CSALÁS károsultak edukációs és vita közösséghez
Csatlakozz Az Mbh Bank – Google Csalás Károsultak Edukációs És Vita Közösséghez

Mit tettünk mi ebben a helyzetben az EuroAstra.hu és az Adhoc Support CIC csapat az emberekért az MBH Bank – Google-csalás ügyben? 

Képzeld el, hogy egy faluban elszabadul egy kutya, ami megharapja az embereket.Mindenki fél, mindenki suttog róla, de senki nem meri megmondani, melyik házból jött a kutya. Az emberek csak annyit tudnak, hogy „egy kutya” veszélyes, de azt nem, hogy pontosan kitől és mitől kell tartaniuk.

Ebben a helyzetben az EuroAstra.hu és az Adhoc Support CIC csapata a következőket tette az emberekért, lépésről lépésre:

  1. Nevén neveztük a dolgot. Amíg mások csak „egy bankról” beszéltek, mi voltunk azok, akik alapos munka után kimondtuk: a csalássorozat leginkább az MBH Bank ügyfeleit sújtja. Ezzel a bizonytalanságot felváltotta a tiszta helyzet. Az emberek végre tudták, hol van a konkrét veszély, és mire kell figyelniük.
  2. Létrehoztunk egy közös „fórumot”. Láttuk, hogy a károsultak magányosak, szétszórtan próbálják megoldani a bajukat, és sokszor saját magukat hibáztatják. Ezért létrehoztuk a Facebook-csoportot. Ez nem csak egy online felület, hanem egy virtuális közösségi ház lett, ahol az áldozatok találkozhattak. Itt rájöttek, hogy nincsenek egyedül, megoszthatták egymással a bizonyítékokat, és erőt adhattak egymásnak. Ezzel a közösséggel hangot és erőt adtunk nekik.
  3. Lefordítottuk a „hogyan”-t. Nem volt elég megmondani, mi történik, azt is el kellett magyarázni, hogyan. Egyszerű, közérthető nyelven írtuk le és mutattuk be a csalók módszerét: a hamis Google hirdetéseket, a megtévesztő weboldalakat, az SMS-trükköket. Az volt a célunk, hogy mindenki megértse, hogyan tudja megvédeni magát, és hogy a károsultak is lássák, nem az ő butaságuk, hanem egy rendkívül profi és aljas átverés áldozatai lettek.

Lényegében mi voltunk azok, akik odamentünk a falu közepére, és a suttogás helyett hangosan, érthetően elmondtuk, melyik házból jön a kutya, pontosan hogyan támad, és adtunk egy helyet az embereknek, ahol összefoghatnak ellene.

És a munkánk itt nem ért véget. Fontos, hogy tudd: a mai napig, ebben a pillanatban is, az Adhoc Support folyamatosan tárgyalásban áll a Bank vezetésével. Azért ülünk velük egy asztalnál, hogy a helyzetet teljesen letisztázzuk, segítsük a megértést és képviseljük a károsultak érdekeit a végső megoldásig.

Köszönjük, hogy velünk tartasz ezen az úton.

Az Adhoc Support CIC Közleménye

Mi az Adhoc Support CIC közössége vagyunk!

Weboldalaink és információink tájékoztatóak, objektívek és igyekszünk érteni és segíteni a megoldások irányába, harag nélkül haladni a közösségünk tagjait.

Ez a közösség azokért van, akiket nem csak csendben sajnálni kell – hanem akik végre eredményt akarnak!

Az RTL interjú ahol  Hámori Zsuzsi nyilatkozik az Adhoc Support CIC  önkéntes képviselőjeként:

https://fb.watch/Anz07bvGMW/

„A 21. század legkifinomultabb banki csalásában volt részünk” ahol Hámori Zsuzsi nyilatkozik az Adhoc Support CIC  önkéntes képviselőjeként:
https://www.youtube.com/watch?v=wTpgliBcBOY

A cikkek amelyeket a hatóságok is olvasnak az EuroAstra erre kijelölt szekciójában, a tényleges folyamatokat mutatják be. Az EuroAstra nevezte el az ügyeket, „Google csalás”-nak.
(elég beírni az oldal keresőjében, hogy google csalás)
Az Adhoc Support hivatalos oldala:
A célunk egyértelmű: minden károsult kára térüljön meg.
Nem a sírás, hanem az összefogás visz előre. Eddig a háttérben kellett maradnunk, de most már nem pusmogás, hanem nyílt beszéd, valódi eredmények kellenek.

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük