Opel Dakar Team márciusi újdonságok
6 perc olvasásAz Opel Dakar Team új csapata egy hónappal korábban mutatkozott be, mára a Szalay-Bunkoczi kettős már túl van első havas versenyén is. 2010. március 11-én a csapat újabb fejleményekkel állt a nyilvánosság elé.
Az Opel Dakar Team új csapata egy hónappal korábban mutatkozott be, mára a Szalay-Bunkoczi kettős már túl van első havas versenyén is. 2010. március 11-én a csapat újabb fejleményekkel állt a nyilvánosság elé.
A csapatvezetés új terveinek megfelelően, a következő állomásra, az Italian Baja versenyre Benik Balázs és navigátora, Lukács József csatlakozik Szalayékhoz. Nevük jól cseng már a raliban, most új kihívásokat vállalnak a terep-raliban. Ehhez kapcsolódó változás; Szalay és Benik navigátort cseréltek, így Lukács Józsi a Dakar magyarjának, míg Bunkoczi Laci a ralibajnoknak navigál majd Olaszországban.
Meglepetés-párosként csatlakozik a csapathoz az első magyar tereprali bajnoki futamon a TV2 különítménye is,
az Opel Dakar Team színeiben fog szerepelni Dr. Várkonyi Andrea a csapat legújabb pilótájaként, és kollégája, Azurák Csaba, aki diktálja neki az itinert a jobb egyben. A TV2 Tények műsorában szereplő kettőshöz nagy reményeket fűznek a csapatnál.
Németh Ottó, a Henkel marketingvezetője, csapatvezetőként nyilatkozva elmondta, idén a csapat élete tele lesz érdekességekkel és kihívásokkal, leküzdésükhöz hatalmas erőfeszítésekre lesz szükség, mindemellett azzal számolnak, hogy idei, tizenötödik versenyévadjuk a legemlékezetesebbek közé fog tartozni.
A Szentpétervárott tett kirándulásuk volt az első nagy kaland, melyet a tervek szerint számos hasonló fog követni.
Az esztendő különlegességét jelentik a vendégpilóták a csapatban, elsőként Benik Balázs többszörös magyar ralibajnok fogadta el a meghívást, hogy kipróbálja magát a soron következő nemzetközi tereprali futamon, az Italian Baján, egy Opel Dakar Teames versenyautó pilótaülésében. A Szalay Balázzsal egyező keresztnevek miatt őt új becenéven, BB-ként szólítják majd. Közismert gyorsasága, felkészültsége, tapasztalatai sikerre éhes autóversenyzőként állítják elénk.
A csapatvezető maga is kíváncsian várja, hogy a kettő szaporodott egységünk közül melyik páros lesz eredményesebb Olaszországban a neves hazai és külföldi versenyzőket felvonultató versenyen.
Március további érdekességeket is hoz, a vendégpilóták körét már ebben a hónapban bővítik egy szép és kellően gyors hölgy, Várkonyi Andrea személyében, aki a sebesség, a technikai sportok és az autók nagy rajongójának hírében áll. Először ül tehát női versenyző a csapatban a kormánykeréknél, rögtön verseny-körülmények közepette.
A híradósból autóversenyzővé előlépett Andrea a mohácsi futamon áll majd rajthoz, s miként munkájában, itt a versenyen is Azurák Csaba lesz társa, navigátorként.
Várkonyi Andrea ironizáló első kérdése a felkéréskor az volt, ki az aki a TV2-nél el akarja tenni láb alól…?
Örömmel vállalta az Opel Dakar Team pilóta-szerepre való felkérését a magyar futamokra. Kollégái, ismerve győzni-akarását, aggódnak ugyan érte, de ő maga tisztában van saját korlátaival és oly módon kezeli a feladatot, hogy a következő hétfőn is ott lehessenek a Tények stúdiójában.
Azurák Csaba is úgy véli, kalandos idők várnak rájuk, de nagy benne a várakozás a navigátor szerepre, különösen, ha arra gondol, mennyire rosszul viselte gyermekkorában az autóban való utazást. Nagysebességű repülő másodpilóta ülésén már repült, valami hasonló érzésre készül a földön is ebben a szerepben.
Kolléganője mellett a stúdióban teljes biztonságban érzi magát, kíváncsi, ez az autóban is így marad-e.
Benik Balázs köszönettel fogadta, hogy az Opel Dakar Team révén ilyen gyári csapatba kerülhetnek és Olaszországban rögtön a mélyvízben, az Európa Kupa futamon részt vehetnek. Közelebbi tapasztalatokról csak
az Italian Bajan után számolhat be, de az biztos, hogy a versenyen nem lesznek olyan elvárásai, mint a raliban. Egyelőre ezen a versenyen a túlélés a cél, aztán kiderül, mit hoz a jövő.
Lukács József is nagyon szerencsésnek érzi magát a felkérésben és természetesnek tartja, hogy nagyon kell készülniük a helytállásra. Ez a versenyág számukra teljesen új dolog, óriási a kihívás, reméli, hogy a raliban elért sikerek itt is jelentkeznek majd.
Szalay Balázs elmondta, élete egyik legnagyobb élménye volt az oroszországi szöges gumival, hóban, jégben való versenyzés. Különlegesen nehéz körülmények között próbálták ki az Opel Antara RR-t, olyan feltételek között, amilyenben még soha nem versenyeztek, de még csak tesztelést sem végeztek. Óriási vezetéstechnikai tapasztalatot lehet szerezni a csúszós terepen való versenyzéssel, minden pillanatban koncentrálni kell, mert egy kis hiba is végzetes lehet. Az első gyorsasági végén ilyen kis hiba miatt csúsztak fel a pálya mellett feltorlaszolt hófalra, ahonnan mintegy 50 perc múltán tudtak csak szabadulni. A tapasztaltak alapján, mindenképpen megpróbál a jövő téli szezonban is havas, jeges terepen tesztelni, ezzel fejleszteni vezetési tudását, ill. megpróbál a jövő évi oroszországi Northern-Forest versenyen is részt venni.
Nagyon örül Benik Balázs megjelenésének a csapatnál, biztos vagyok benne, hogy nagy csatákat fognak vívni a versenyeken. A sikeres küzdelemhez maga is többet fog tesztelni, edzeni, nagy kihívást jelent számára a háromszoros magyar ralibajnokkal versenyezni.
Szót kapott a szponorok néhány képviselője is
Ugron Gáspár elmondta, az MVM Partner, mint a villamosenergia versenypiacán kereskedő magyar vállalat, pontosan tudja, mit jelent küzdeni a konkurenciával, versenytársakkal, hogy az élmezőnybe kerüljön, így nagy örömmel támogatják a magyar versenyzőkből álló Opel Dakar Team csapatot.
Takáts Kristóf (Hewlett-Packard) szerint; a teljesítmény, a dinamizmus és a fejlődés mindkettőnk számára fontos.
A HP és Szalay Balázs csapatának kapcsolata nem új keletű, az elmúlt években mindkét félnek volt alkalma megismerni a másik erősségeit és lehetőségeit. Így az újonnan létrejött megállapodás értelmében a Hewlett-Packard Magyarország lesz a Németh Ottó által vezetett Opel Dakar Team hivatalos informatikai partnere, és olyan eszközökkel is támogatja a csapatot, amelyek szélsőséges időjárási körülmények, ill. sivatagi homokkal teli környezetben is megbízhatóan működnek.
Harmat Lajos