Félszáznál több frekvenciát pályáztat meg idén a Médiatanács
2 perc olvasásIdén ötvenkilenc, köztük öt budapesti rádiós frekvencia kiosztásáról dönt a Médiatanács, már a megújult és kiszámíthatóvá vált a frekvenciapályáztatási rend alapján. Eszerint a jövőben határidők és garanciális szabályok védik a jelentkezőket és kialakítottak egy olyan szempontrendszert is, amely alapján a mostantól elnyert frekvenciákra arányosan szabják meg a fizetendő díjakat.
Idén ötvenkilenc, köztük öt budapesti rádiós frekvencia kiosztásáról dönt a Médiatanács, már a megújult és kiszámíthatóvá vált a frekvenciapályáztatási rend alapján. Eszerint a jövőben határidők és garanciális szabályok védik a jelentkezőket és kialakítottak egy olyan szempontrendszert is, amely alapján a mostantól elnyert frekvenciákra arányosan szabják meg a fizetendő díjakat.
A Médiatanács legutóbbi ülésén újabb nyolc lejáró frekvencia esetében döntött az ideiglenes médiaszolgáltatási szerződés megkötéséről. A már lejárt jogosultságok közül öt esetében elfogadta a rádiós médiaszolgáltatási lehetőség pályázati felhívás tervezetét is. A pályázatokkal kapcsolatos aktuális információk a http://www.mediatanacs.hu/ oldal Pályázatok menüpontja alatt elérhetők és folyamatosan frissülnek. A közeljövőben több mint ötven lejáró jogosultságot pályáztat meg a Médiatanács. Az első pályázatok nyerteseit várhatóan még a nyáron kihirdetik.
A jövőben már egy új pályáztatási rend szerint bírálják el a jelentkezéseket. Ez három alapvető újdonságot tartalmaz. Kiszámítható, szigorú határidőket és garanciális szabályokat határoz meg, emellett pedig azt, hogy a médiaszolgáltatási díjakat ezentúl arányosan, több szempont figyelembe vételével állapítják meg.
Mostantól a pályázatok értékelése is átláthatóbbá, ellenőrizhetőbbé válik. A nyertessé nyilvánító, illetve az eljárást lezáró határozatot a jogszabályok alapján részletesen indokolni kell. Szintén új elem, hogy ezután a médiaszolgáltatási alapdíjakat a vételkörzet nagyságával arányosan szabják meg, emellett pedig olyan jelentős szempontokat is figyelembe vesznek, mint a területen élő lakosság vásárlóereje, illetve a szolgáltató piaci részesedése.