Népszerű az újrahasznosítás az európai vállalatok körében
3 perc olvasás
A Lexmark nyilvánosságra hozta legújabb, a Föld napja alkalmából készített felmérését, amelyben felmérte az európai vállalatok környezettudatosságát. A tanulmányból kiderül, hogy az újrahasznosítás elterjedt jelenségnek számít, mégis a megkérdezett alkalmazottak jelentős többsége állította, hogy még van mit fejlődniük vállalati szinten. Bár a magyar alkalmazottak az európai átlagnál kisebb mértékben szorgalmazták a vállalatok újrahasznosítási aktivitását (78,5 százalék), nem sokkal maradtuk le az európai átlagnál (86 százalék).
A Lexmark nyilvánosságra hozta legújabb, a Föld napja alkalmából készített felmérését, amelyben felmérte az európai vállalatok környezettudatosságát. A tanulmányból kiderül, hogy az újrahasznosítás elterjedt jelenségnek számít, mégis a megkérdezett alkalmazottak jelentős többsége állította, hogy még van mit fejlődniük vállalati szinten. Bár a magyar alkalmazottak az európai átlagnál kisebb mértékben szorgalmazták a vállalatok újrahasznosítási aktivitását (78,5 százalék), nem sokkal maradtuk le az európai átlagnál (86 százalék).
„Örömmel tapasztaltuk, hogy a vállalatok jelentős többsége lehetőséget ad az újrahasznosításra, továbbá, hogy az alkalmazottak is látják ebben az üzleti és környezeti megtérülést. Bár a megkérdezettek jelentős része szorgalmazná, hogy a vállalatok egyszerűbbé tegyék az újrahasznosítást, olyan programok bevezetésével, mint nálunk a Lexmarknál a tintapatronok újrahasználása. Tudatos előírásokkkal, programokkal a szervezetek sokat tehetnének a környezetükért és a saját vállalkozásukért "- mondta Danny Molhoek, a Lexmark közép- és kelet-európai régiójának ügyvezető igazgatója.
A Lexmark kutatásában 619 irodai alkalmazottat kérdezett meg Európában az újrahasznosításról. A megkérdezettek közel 70 százaléka állította, hogy újrahasználják a papírt nyomtatáskor. Több mint 57 százalékuk felhasználja az elhasznált tintapatronokat, továbbá minden harmadik alkalmazott még a műanyagot, üveget és elektronikus készülékeket is. Bár Magyarországon a megkérdezettek csupán 47 százaléka hasznosítja újra a papírt, a megkérdezettek jelentős része ezzel párhuzamosan a műanyagot, (40 százalék) az üveget (25 százalék) és a tintapatronokat (34 százalék) is felhasználja.
A megnyerő számok ellenére az európai alkalmazottak 86 százaléka szorgalmazná, hogy a szervezetek több energiát fektessenek az újrahasznosításba.
Bár annak ellenére, hogy az újrahasznosítás bevett gyakorlat a vállalatok többségénél, az európai megkérdezettek több mint 10 százaléka állította, hogy nem történik újrahasznosítás. A szervezeteknél a legnagyobb kihívást a környezetvédelmi előírások hiánya jelenti, (34 százalék), továbbá 21 százalék állította, hogy túl sok időt és energiát jelent az újrahasznosítás szabályok betartása.
A nehézségek ellenére az újrahasznosításnak meg vannak az előnyei: a megkérdezettek több, mint 68 százaléka igazolta, hogy ezzel segítenek környezetük jobbá tételében, továbbá sokan üzleti megtérülést is látnak az újrahasznosításban. A legtöbb vállalat célja a költségek lefaragása (27 százalék), a vállalati károsanyagok kibocsátásának csökkentése (25 százalék), továbbá az alkalmazottak motiválása (21 százalék) és a pozitív vállalati arculat kialakítása (21 százalék).
Metodológia
A Lexmark 619 irodai dolgozót kérdezett meg Európa 11 országában az irodai újrahasznosításról 2011 márciusában. A megkérdezettek országok között szerepelt Magyarország, Németország, Franciaország, Belgium, Olaszország, Hollandia, Lengyelország, Portugália, Spanyolország, Svédország, továbbá az Egyesült Királyság.