EuroAstra

A debreceni egyetem győzelme az alternatív hajtású járművek versenyén

Image6 64.thumbnailA Schneider Electric kiemelten fontosnak tartja a diákok oktatását a fenntartható tervezésre, az innovatív megoldások alkalmazására. A vállalat ezen szándékát mi sem bizonyítja jobban, minthogy a vállalat elektronikai eszközökkel és szakmai tanácsokkal segítette a IV. Széchenyi Futamon végül győztes Debreceni Egyetem csapatát tanulmányautójuk megépítésében. Április utolsó hétvégéjén rendezték meg Győrben a VI. Széchenyi Futamot, az immár komoly hagyományokkal rendelkező és nemzetközi népszerűségnek örvendő Alternatív Hajtású Járművek Versenyét.

 

Image6 64.thumbnailA Schneider Electric kiemelten fontosnak tartja a diákok oktatását a fenntartható tervezésre, az innovatív megoldások alkalmazására. A vállalat ezen szándékát mi sem bizonyítja jobban, minthogy a vállalat elektronikai eszközökkel és szakmai tanácsokkal segítette a IV. Széchenyi Futamon végül győztes Debreceni Egyetem csapatát tanulmányautójuk megépítésében. Április utolsó hétvégéjén rendezték meg Győrben a VI. Széchenyi Futamot, az immár komoly hagyományokkal rendelkező és nemzetközi népszerűségnek örvendő Alternatív Hajtású Járművek Versenyét.

 

A Széchenyi Futam Európa legrangosabb innovációs versenye, amelyen kizárólag alternatív hajtású járművek állhatnak rajthoz. A szabályok szerint, a saját építésű vagy átépített járműveket elektromos áram, hidrogén, napenergia, illetve sűrített levegő hajthatja. A futam innovációs jellegét tükrözi, hogy az értékelés során nem csupán a sebességet és a hatótávolságot veszik figyelembe a szakmai zsűri tagjai. Az említett tényezők mellett fontos szempont az alkalmazott technológia újdonságtartalma, a minél egyedibb megoldások felvonultatása, illetve a kivitelezés precizitása. Az idei győri futamon, 45 hazai és külföldi, amatőr valamint profi csapat mutatta be járművét. A meghirdetett tíz kategóriában, összesen 70, a környezettudatosság jegyében alkotott jármű mutatta meg teljesítményét.

 

A Debreceni Egyetem csapata az Egyetem Műszaki Karának Villamosmérnöki és Mechatronikai tanszékén készítette, az egyedi megoldásokat is bemutató járművét. A Gerundiumnak elnevezett autó építéséhez a hallgatók Schneider Electric eszközöket (frekvenciaváltók, HMI terminál és érzékelők) is felhasználtak. A vállalat szakemberei műszaki támogatást nyújtottak az elektronikai fejlesztésekben is. A hallgatók a járműben alkalmazták, a működtetés egyszerűsége és nyílt konstrukciója kapcsán már elismert, szinkron- és aszinkronmotorok számára állandó nyomatékot szolgáltató Altivar 71 frekvenciaváltókat. Ezek a hajtások minden eddiginél nagyobb rugalmasságot és könnyebb konfigurálhatóságot kínálnak. A szöveges üzenetek vagy fél-grafikus képek megjelenítésére, a diagnosztika végrehajtására, a vezérlőrendszer elemeinek irányítására és beállítására pedig a Magelis érintőképernyős, grafikus terminálokat alkalmazták.

 

„A Schneider Electric törekvései között szerepel, hogy az ifjú mérnököket és tervezőket a környezettudatos és innovatív megoldások irányába tereljük. Szívből gratulálunk a Debreceni Egyetem csapatának. Automatizálási alkalmazástámogató és termékmenedzser kollégáimmal együtt figyelemmel kísértük a jármű útját a fejlesztéstől egészen a megmérettetésig. A Gerundium számunkra is egy rendkívül izgalmas projektnek számít" – mondta Spilkó József, a Schneider Electric magyarországi leányvállalatának vezérigazgatója.

 

www.schneider-electric.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük