Francia Oscar a legjobb koktélnak
2012-ben is megrendezték a „Cocktail Spirit" versenyt, Párizsban, ahol 25 európai bár mérte össze tudását a rangos szakmai elismerésért. Győzött a Zöld Darázs! A nyertes koktél alapja az el Jimador tequila volt, némi chilivel megbolondítva.
2012-ben is megrendezték a „Cocktail Spirit" versenyt, Párizsban, ahol 25 európai bár mérte össze tudását a rangos szakmai elismerésért. Győzött a Zöld Darázs! A nyertes koktél alapja az el Jimador tequila volt, némi chilivel megbolondítva.
A szakmaibeliek maguk között a koktélok francia Oscarjának nevezik azt a díjat, amelyet idén a La Guepe Verte („Zöld Darázs"), el Jimador tequila felhasználásával készült ital nyerte. A győztes alkotás a párizsi Candelaria bár nevéhez fűződik.
Nézzük a győztes receptet, amelyet akár egy nyári vendégváráskor is bevethetünk!
La Guepe Verte
– 5 cl el Jimador tequila Blanco chilivel keverve
– 2 cl Lime juice
– 2 cl agave szirup
– 15 levél koriander
– 1 szelet uborka
A legjobb 25 európai bár között olyan városok képviseltették magukat, mint például London, Berlin, Róma, Rotterdam, Amsterdam, Barcelona, Stockholm és természetesen az idei nyertes, Párizs.
Az el Jimador, a minőségi mexikói párlat az idei évben már aratott egy jelentős sikert. Tavasszal a legkiválóbb alkoholok San Francisco-i versenyén, 61 különböző országból benevezett 1215 ital közül arany-minősítést kapott.
Talán ennek is köszönhető, hogy a forgalmazó Brown-Forman remek eredményekkel zárta pénzügyi évét. Az egyik legnagyobb szeszesitalokat forgalmazó vállalat Jack Daniel's whiskey-je eddigi legjobb formáját hozta, de nem sokkal maradnak el mögötte a Finlandia prémiumvodka és az el Jimador tequilák eladásai sem. A céget 1870-ben jegyezték be a Wall Street-i értéktőzsdére, az örökösök azóta is kétharmados többségben birtokolják a szavazati jogokat.
Az amerikai vállalat 48 éves elnök-vezérigazgatója, a magyar származású Paul Varga 25 éve dolgozik a Brown-Formannál, hét éve vált a cég első emberévé. A Forbes magazin szerint 208. helyen áll a világ legbefolyásosabb embereinek listáján.
„Egy olyan üzletágban, ahol a tíz legnagyobb italkereskedő cég bevétele a világ piacának csupán 25%-át reprezentálja, nem feltétlenül az a legjobb stratégia, ha arra törekszik egy vállalat, hogy minél nagyobb legyen" – nyilatkozta Paul Varga a francia Figaro magazinnak utalva arra, hogy az alkoholok értékesítéséből származó nyereséggel egy közepes méretű világcég is sikeres lehet.
Az üzletember azt is elárulta, hogy a 25 féle italmárkával rendelkező vállalat a jövőben folytatja vodkaportfóliójának szélesítését, ezen felül skót és ír whiskey-k iránt is érdeklődik. Hiszen más az ízviláguk, az európai brandek alapja az árpa, míg a Kentucky bourbon és a Tennessee párlatok 51%-a kukorica. A felvásárlások célja, hogy a Brown-Forman márkái még ismertebbé váljanak a nemzetközi piacokon. A Finlandia vodka és az el Jimador tequila például Közép-Európában és Dél-Afrikában tette lehetővé a terjeszkedést. A jelenleg 135 országban jelen lévő Brow-Forman távlati céljait a brazíliai és kínai piacok meghódítása jelenti. Míg 2001-ben az amerikai forgalmazás az értékesítés 75%-át tette ki, addig ez az arány a tavalyi évben 45%-ra változott a világ más országaiban lévő összes eladáshoz viszonyítva.
Ami a tequila sikerét illeti, versenytársai nem bíznak abban, hogy annak létjogosultsága lenne Mexikón és Amerikán kívül.
„Én viszont nagyon örülök, hogy így látják" – nevetett Paul Varga, aki 2007-ben erős hittel vásárolta fel a 100% agavéból készülő el Jimadort, Mexikó elsőszámú tequiláját. A történelem őt igazolta, hiszen azóta a márka ismertté vált Németországban, Angliában, Oroszországban, Ausztráliában, Franciaországban, és Magyarországon is egyre népszerűbb.
Lantai József