A BTel a virtuális mobilszolgáltatás mellett teszi le a voksát
3 perc olvasás
Folytatja a felkészülést a virtuális mobilszolgáltatói piacra lépésre a Business Telecom Zrt. (BTel). A száz százalékig hazai tulajdonú, kecskeméti székhelyű szolgáltató tervei szerint 2012-ben úgynevezett MVNO-ként lép piacra, saját márkával és termékekkel, teljessé téve távközlési kínálatát. Takács Krisztián, a BTel vezérigazgatója szerint a fogyasztók számára jó hír, hogy a virtuális mobilszolgáltatás hazai elindulása rövid időn belül felélénkíti a piaci versenyt, hiszen jóval azelőtt megvalósul az ország teljes területén, mint hogy egy, a jövőben kiosztható frekvenciára épülő, teljesen új mobilszolgáltatói hálózat kiépülne.
Folytatja a felkészülést a virtuális mobilszolgáltatói piacra lépésre a Business Telecom Zrt. (BTel). A száz százalékig hazai tulajdonú, kecskeméti székhelyű szolgáltató tervei szerint 2012-ben úgynevezett MVNO-ként lép piacra, saját márkával és termékekkel, teljessé téve távközlési kínálatát. Takács Krisztián, a BTel vezérigazgatója szerint a fogyasztók számára jó hír, hogy a virtuális mobilszolgáltatás hazai elindulása rövid időn belül felélénkíti a piaci versenyt, hiszen jóval azelőtt megvalósul az ország teljes területén, mint hogy egy, a jövőben kiosztható frekvenciára épülő, teljesen új mobilszolgáltatói hálózat kiépülne.
A BTel az utóbbi évben tudatosan készült a mobilpiacra lépésre, így beruházások és fejlesztések formájában a virtuális szolgáltatásra történő felkészülés számos fázisát teljesítette: nyár elején a mobilszolgáltatás kezelésére alkalmas főközpontot állított üzembe, sikeres mobilhang-átviteli tesztet hajtott végre, ügyfélkezelési rendszerét a mobilszolgáltatói követelményekhez igazította, valamint végrehajtásra kész koncepcióval rendelkezik a fogyasztók számára jól látható országos piaci jelenlét felépítésére.
„Az idei frekvenciatendert az NMHH ebben a felkészülési időszakban hirdette meg, így a BTel számára realitásként merült fel az, hogy a kiírástól függően, valamilyen formában saját frekvenciára pályázhasson" – mutatott rá Takács Krisztián. „Éltünk a lehetőséggel, hogy a mobilpiaci belépés tervét nyíltan felvállalva minden lehetséges megoldást részletesen megvizsgáljunk, mielőtt elköteleznénk magunkat a számunkra legmegfelelőbb mellett".
Az utóbbi hónapok során a Business Telecom számos piaci szereplővel folytatott tárgyalásokat annak érdekében, hogy feltérképezze, milyen formában, milyen üzleti modell alapján lehet sikeres mind a BTel, mind egy, a részvételével megalakuló mobilpiaci konzorcium. A lehetőségek alapos mérlegelését követően a cég úgy döntött, nem indul a mobilfrekvencia-tenderen. A BTel szerint egy mobilkonzorciumi szerep nagy eséllyel szűkítené piaci mozgásterét; túlzott befolyással lenne bevált üzleti modelljére, valamint eddig felépített piaci pozíciójára és függetlenségére.
„Hamarosan Magyarországon is megnyílik a Nyugat-Európában igen sikeres virtuális mobilszolgáltatói piac. A BTel szándéka, hogy eddigi sikereit megalapozó üzleti stratégiáját, önállóságát és rugalmasságát megtartva, korábbi terveivel összhangban a kezdetektől részese legyen ennek a folyamatnak, és önálló márkával, saját termékekkel kínáljon minőségi, hazai mobilos alternatívát" – mondta Takács Krisztián. „Az előfizetők számára a legjobb hír az, hogy míg az új mobilfrekvenciákra épülő fejlesztések több évig is eltarthatnak, a BTel részvételével létrejövő virtuális mobilszolgáltatás az egész országban rövid időn belül érzékelhető lesz."