A Föld órája és az Unilever
A WWF globális partnereként 2010. március 27-én az Unilever is csatlakozik a Föld órája kezdeményezéshez. A 150 országban jelenlévő vállalat felhívja 163 ezer munkavállalójának, valamint partnereinek figyelmét, hogy ők is csatlakozzanak az akcióhoz, és 20.30-kor egy órára kapcsolják le a villanyt.
A WWF globális partnereként 2010. március 27-én az Unilever is csatlakozik a Föld órája kezdeményezéshez. A 150 országban jelenlévő vállalat felhívja 163 ezer munkavállalójának, valamint partnereinek figyelmét, hogy ők is csatlakozzanak az akcióhoz, és 20.30-kor egy órára kapcsolják le a villanyt.
Az elmúlt évben emberek milliói csatlakoztak a harmadik Föld Órája kezdeményezéshez. Nyolcvannyolc ország több mint 4 ezer városában aludtak ki egyszerre a fények, és ezzel a Föld Órája a világ egyik legnagyobb éghajlatváltozásra figyelmeztető kezdeményezésévé vált.
A Föld Órája kezdeményezés Ausztráliában született 2007-ben. Akkor 2,2 millió háztartásban kapcsolták le a lámpákat egy órára ugyanabban az időben. Egy évvel később már 35 ország 50 millió lakójának részvételével zajlott az akció.
A csatlakozás persze csupán egy azok közül a kezdeményezések közül, amelyekkel az Unilever csökkenteni kívánja a környezeti terhelést, és amelyekkel a vállalat globálisan küzd a fenntarthatóságért. A vállalat fenntarthatóság iránti elkötelezettsége olyan apró lépésekben nyilvánul meg, amelyek összegződve nagy eredményekre vezetnek. Az egyik legfontosabb eddigi eredmény, hogy az Unilever az elmúlt 14 évben 41%-kal csökkentette a CO2 kibocsátását, a vízfelhasználását pedig ugyanebben az időszakban 65%-kal csökkentette a termelés egy tonna energiájára vetítve.
Emellett a vállalat, amely évente 1,3 millió tonna olajpálmát használ termékei előállításához, vállalta, hogy 2015-re kizárólag fenntartható forrásból elégíti ki pálmaolaj szükségletét. A Nyugat-Európában forgalmazott tea márkáihoz szükséges nyersanyag közel 50%-át az Esőerdő Szövetség által minősített farmokon termesztik. A vállalások teljesítéséhez részletes kézikönyvet dolgozott ki a kulcsfontosságú mezőgazdasági termények fenntartható előállítására, amelyben a növényvédőszerek használatának csökkentése, a vizek védelme és az energiafelhasználás csökkentése egyaránt szerepel a célok között.
A fenntarthatóság iránti elkötelezettséget jelzi, hogy az Unilever élelmiszer kategóriában 11 éve megszakítás nélkül első helyen áll a Dow Jones fenntarthatósági indexén. A vállalat a környezetvédelmi szempontokat tekintve az elmúlt évben 100 százalékos teljesítményt nyújtott.