A Goodyear „A” gördülési ellenállású tehergépkocsi-abroncsai az IAA-n
4 perc olvasásÚj abroncsprototípus az üzemanyag-hatékony DAF tehergépkocsin. A Goodyear új tehergépkocsi-abroncs prototípusát, a SUPER FUELMAX-ot szeptemberben, a 2016-os hannoveri IAA Haszongépjármű-kiállításon mutatják be a nagyközönségnek.
Új abroncsprototípus az üzemanyag-hatékony DAF tehergépkocsin. A Goodyear új tehergépkocsi-abroncs prototípusát, a SUPER FUELMAX-ot szeptemberben, a 2016-os hannoveri IAA Haszongépjármű-kiállításon mutatják be a nagyközönségnek.
A kormányzott és húzó abroncsok prototípusai „A" besorolású EU-s abroncscímkével rendelkeznek üzemanyag-hatékonyság szempontjából. Ezekkel az abroncsokkal lesz felszerelve az egyik DAF kiállítóstandnál bemutatott tehergépkocsi is, ami azért is figyelemreméltó, mert a DAF járműveit tekintik a legkiemelkedőbbnek üzemanyag-hatékonyság terén.
A Goodyear új tehergépkocsi-abroncs prototípusai a SUPER FUELMAX S kormányzott abroncs 385/55R22.5 méretben, illetve a SUPER FUELMAX D húzó abroncs 315/70R22.5 méretben. A termékek a nagy sikernek örvendő, alacsony gördülési ellenállású Goodyear FUELMAX termékcsalád továbbfejlesztett változatai. Az IAA-n az említett abroncsok egy DAF XF 4×2-es, üzemanyag-hatékonyság szempontjából optimalizált nyergesvontatóra vannak felszerelve. A húzó abroncs nemcsak „A" EU-s abroncscímke-besorolású, hanem kiemelkedő gördülési ellenállása miatt kivételes, de téli abroncsként a „3 hegycsúcs és hópehely" szimbólum követelményeinek is megfelel. A rendkívüli üzemanyag-hatékonyságú abroncsprototípusok is tükrözik a Goodyear elkötelezettségét, hogy olyan innovatív termékeket fejlesszen ki, amelyek alacsony üzemanyag-fogyasztásuk révén csökkentik a flották üzemeltetési költségeit – ez ugyanis kulcsfontosságú költségtényező a flottaüzemeltetők számára.
„Az új Goodyear SUPER FUELMAX abroncsprototípus innovatív szállítási megoldások iránti elkötelezettségünket tükrözi" – mondta el Benjamin Willot, a Goodyear EMEA régió haszongépjármű-abroncs részlegének marketingigazgatója. „Az EU-s abroncscímke-rendszer mindössze 3 teljesítményjellemzőt értékel, mi azonban minden új abroncsunkat -piaci bevezetésük előtt – 50 teljesítménytényező alapján bíráljuk el szigorú szabályok szerint.
A SUPER FUELMAX „A" gördülési ellenállású abroncs jól tükrözi elköteleződésünket az iránt, hogy innovatív, üzemanyag-hatékony tehergépkocsi-abroncsokat állítsunk elő ügyfeleink számára, miközben a többi teljesítményjellemző terén sem kötünk kompromisszumot." Mind a kormányzott, mind a húzó abroncsokon használt futókeverék egy újonnan kifejlesztett, szilika-alapú összetételre épül. Az anyagfeldolgozás és a vulkanizálás folyamatának ötvözésével a szilika olyan elegyet alkot a polimer hálózattal, amely révén tovább csökkenthető a gördülési ellenállás, ugyanakkor biztosított marad a futókeverék hosszú élettartama.
A SUPER FUELMAX S kormányzott abroncsok futófelületi mintázata az IntelliMax Groove Technológia szerint került kialakításra, mely már korábban is sokszor bizonyított. Ezáltal ugyanis kiküszöbölhető az abroncs megcsúszása, különösen a kanyarokban. Ezt a hatást tovább erősítik a rejtett esőcsepp alakú mintaárkok, melyek az abroncs úttal való érintkezésekor bezáródnak. A bordák csökkentik egymás elmozdulását, és fokozzák a futókeverék keménységét.
A SUPER FUELMAX D húzó abroncs futófelületi blokkjai is új kialakítást kaptak, hogy a blokkok nagyobb keménységet biztosíthassanak. Az alacsony gördülési ellenállású futókeverékkel ötvözve az abroncs kialakítása határozottan jobb üzemanyag-hatékonyságot eredményez a jelenlegi FUELMAX D-hez képest. A termék újragondolása tovább csökkentette a gördülési ellenállást, miközben a többi teljesítményjellemző kiegyensúlyozott maradt. A központi, illetve köztes bordákazt az IntelliMax Rib Technológia szerint alakították ki, annak érdekében, hogy az alacsony gördülési ellenállás, magas futásteljesítmény és általános kopás tekintetében keményebb futókeveréket alkossanak az összekapcsolódó elemek segítségével.
A Goodyear volt az első gumiabroncsgyártó, amely olyan abroncsot dobott piacra, ami eleget tett az EU-s abroncscímke besorolás „A" értékéhez tartozó követelményeknek gördülési ellenállás kategóriában. Ez volt a 385/55R22.5 LHT II pótkocsiabroncs. Jelenleg a Goodyear a 385/55R22.5 és 435/50R19.5 méretben elérhető Goodyear FUELMAX T-t kínálja „A" üzemanyag-hatékonyságú teherautó pótkocsiabroncsként. A SUPER FUELMAX kormányzott és húzó abroncsprototípusokkal a Goodyear vásárlói szabadon válogathatnak az „A" gördülési ellenállású abroncsok közül, akár kormányzott, akár meghajtott vagy épp vontatott tengelyre keresnek abroncsokat
Lantai József