A magyar diákok nem az Életre készülnek fel
A hazai munkaadók visszajelzései szerint gyakori probléma, hogy a magyar diákok az iskolai éveik alatt nem készülnek fel eléggé az élet kihívásaira. Az iskolai oktatásba ma még nagyon kevés olyan gyakorlati ismeret van beépítve, amelyek segítségével a fiatalok megismerhetik a munka és a pénz szerepét az életükben. Ezen a helyzeten igyekszik változtatni a Junior Achievement Magyarország (JAM) alapítvány, nyilatkozta Gergely Orsolya, a JAM ügyvezető igazgatója azon a fővárosi vásáron, amelyen diákvállalkozások mutatták be termékeiket.
A hazai munkaadók visszajelzései szerint gyakori probléma, hogy a magyar diákok az iskolai éveik alatt nem készülnek fel eléggé az élet kihívásaira. Az iskolai oktatásba ma még nagyon kevés olyan gyakorlati ismeret van beépítve, amelyek segítségével a fiatalok megismerhetik a munka és a pénz szerepét az életükben. Ezen a helyzeten igyekszik változtatni a Junior Achievement Magyarország (JAM) alapítvány, nyilatkozta Gergely Orsolya, a JAM ügyvezető igazgatója azon a fővárosi vásáron, amelyen diákvállalkozások mutatták be termékeiket.
A vállalkozások működéséről és a gazdaság saját jövőjükre gyakorolt hatásáról kevés fogalmuk van a mai fiataloknak. Ezért a hazai közoktatást ezen a téren támogatni kell. Jó példa erre a JAM (Junior Achievement Magyarország) alapítvány, amely egy Amerikából indult, mára már több mint 100 országban bevezetett oktatási módszerrel sietett a hazai tanárok segítségére. Ma már országszerte mintegy 600 magyar iskola pedagógusai tanítanak a diákoknak a JAM gyakorlatias módszerével pénzügyi- és vállalkozási ismereteket. – nyilatkozta a szakértő.
A vásáron a diákok bemutatták termékeiket az érdeklődő nagyközönségnek. Az ország különböző régióiból érkezett 23 általános- és középiskolás csapat a "legjobb diákvállalkozás , a "legjobb eladó , a "legötletesebb termék , a "legszebb stand és a "leghatásosabb marketing munka címért versenyzett. A vásáron a diákok lehetőséget kaptak a tanári támogatással, de mégis önállóan alapított és működtetett vállalkozásaik által készített termékeik és szolgáltatásaik valódi, piaci körülmények közötti bemutatására és árusítására. A lelkes vállalkozók ötletes termékekkel, egyedi húsvéti ajándékokkal várták a látogatókat, vásárlóikat. – mondta Szekeres Sándor, a vásár projekt felelőse. A rendezvény fő támogatói a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium és a Lurdy Ház voltak.
A Junior Achievement Magyarország (JAM) egy hazánkban 18 éve működő, kiemelten közhasznú alapítvány. A JAM iskolákkal, pedagógusokkal partnerségre lépve, elméleti és gyakorlati ismereteket közvetít a diákok számára a piacgazdaság szerepéről, a vállalkozások működéséről. Oktató programjainak terjesztésével szeretné elérni, hogy a magyar fiatalok a mindenkori munkaerőpiac által elvárt ismeretekkel és gyakorlati készségekkel rendelkező motivált, kompetens, felelősségteljes vállalkozóvá, illetve munkavállalóvá váljanak. A JAM kapocs a közoktatás és a vállalati szféra között. Országszerte mintegy 600 általános- és középiskolával kötött már partneri megállapodást. Célja nem csak az elitképzés támogatása. Az alapítvány éppúgy szeretne segíteni a hátrányos helyzetben vagy régiókban élő diákok tanárainak is, áldozatos munkájuk hatékonyabbá tételéhez.