A Nokia még okosabb mobiltelefonokkal bővíti az Asha-családot
6 perc olvasás
A Nokia újabb szolgáltatásokat, valamint három új Asha mobiltelefon modellt – a Nokia Asha 202, a Nokia Asha 203 és a Nokia Asha 302 készülékeket – mutatott be a Mobile World Congress rendezvényen, Barcelonában, hogy újabb egy milliárd embert juttasson interneteléréshez
A Nokia újabb szolgáltatásokat, valamint három új Asha mobiltelefon modellt – a Nokia Asha 202, a Nokia Asha 203 és a Nokia Asha 302 készülékeket – mutatott be a Mobile World Congress rendezvényen, Barcelonában, hogy újabb egy milliárd embert juttasson interneteléréshez
Az új telefonok három mobil felhasználási területet vesznek célba: a mobil munkavégzést a Nokia Asha 302 készülékkel és Mail for Exchange támogatásával; a mobil tanulást, új információs szolgáltatásokat és gyors, felhőalapú böngészőt kínálva a fiatal, városi felhasználóknak, amely csökkenti az internetelérési költségeket; és a játékot, ingyenes EA játékokkal, melyek elérhetőek a Nokia Asha 202 és Nokia Asha 203 készülékeken.
„Mióta tavaly körvonalaztuk új stratégiánkat, jelentős lépéseket tettünk azért, hogy meg is valósítsuk azt" – mondta Mary T. McDowel, a Nokia mobiltelefonokért felelős alelnöke. „Már egy ideje azon dolgozunk, hogy újabb egymilliárd embert kössünk össze a mobil világgal és annak előnyeivel napjaink mobiltelefonjain és internetszolgáltatásain keresztül. Most egy újabb lépést teszünk ebbe az irányba innovatív szolgáltatásokkal ellátott, még okosabb mobilkészülékek kombinációjával."
A Nokia Life előnyeit 50 millió felhasználó élvezi
A Nokia bemutatta a Nokia Life-ot, a Nokia Life Tools továbbfejlesztett változatát, amely életminőséget javító információkat kínál a Nokia Series 30 és Nokia Series 40 készülékeken. A Nokia Life további releváns szolgáltatásokkal, társasági elemekkel és frissebb külsővel, a Nokia Asha 202 és 203 telefonokon elöször érhető el. Amióta 2009-ben elindult Indiában az SMS-alapú szolgáltatás, kiterjedt Kínára, Indonéziára és Nigériára. Idáig több mint 50 millió ember élvezte előnyeit.
A Nokia Life a gyermeknevelés, életminőséget javító készségek, oktatás, egészség, szórakozás és mezőgazdaság témájában kínál tartalmakat. A Nokia Life segíthet a szülőknek a gyerekek testi, lelki és szociális szükségleteire koncentrálni születéstől a kamaszkorig. Segítségével angolul is tanulhatnak alapszintű SMS-kommunikáció használatával, valamint sporthíreket és bulvárhíreket olvashatnak, és csengőhangokat hallgathatnak.
„A Nokia Life szolgáltatások segítségével a felhasználók beléphetnek a digitális tartalmak világába, így az internethez hasonló élményben lehet részük azoknak is, akiknek még nincs adatforgalmi szolgáltatásra előfizetésük" – mondta Dieter May, a Nokia mobilszolgáltatásokért felelős senior alelnöke. „Mostani bejelentéseinkkel kiszélesítjük szolgáltatásainkat, hogy a felhasználók még kellemesebb tapasztalatokkal, a szórakoztató tartalmakon túl a mindennapi életük számára fontos, a fejlődésüket elősegítő információval gazdagodjanak az új Nokia Asha telefonok használata során.
Bővül a Nokia Asha család
A Nokia Asha családja igen gyorsan bővült csupán négy hónappal ezelőtti indulása óta, amikor a 2011-es Nokia World rendezvényen négy készüléket mutattak be. Ma már világszerte több mint 100 piacon érhetőel, és a mai bejelentéssel további három készülékkel egészül ki.
A Nokia Asha 202 és Nokia Asha 203 telefonok kiemelkednek a hagyományos billentyűzet és a 2,4" érintőképernyő kombinációjával, melyek így böngészésre, görgetésre, és az alkalmazások megnyitására is ideálisak. A Nokia Asha 202 Dual SIM Easy Swap technológiával rendelkezik, melynek köszönhetően a SIM-kezelőjével személyre szabható a készülék és akár öt SIM-kártyát is el lehet menteni egyedi információkkal. Mindkét készülék 2 megapixeles kamerával, zenelejátszóval, FM-rádióval, Nokia-böngészővel és Bluetooth-szal kapható, és akár 32GB-os memóriakártyát is képes kezelni. A készülékek becsült nettó kiskereskedelmi ára körülbelül 60 euró, és mindkettő várhatóan 2012 második negyedévétől lesz elérhető.
A Nokia és az Electronic Arts új együttműködése révén akár újabb egy milliárd emberhez is eljuthatnak a játékok. A Nokia Asha 202 és Nokia Asha 203 lesznek az első Nokia Series 40 készülékek, melyek EA játékokat kínálnak. Egy 60 napos akció keretében a Nokia Áruházban egy 75 euro értékű, 40 EA játékot tartalmazó csomagot – melyben olyan népszerű játékok vannak, mint a Tetris, a Need for Speed, a The Run és a Bejeweled – automatikusan ingyen tölthet le bármelyik modell vásárlója.
A Nokia Asha 302 készülék a Nokia első olyan Series 40 telefonja, ami támogatja a Mail for Exchange alkalmazást, hozzáférést adva a felhasználóknak az exchange-szerveren lévő e-mailjeikhez, névjegyeikhez és naptárukhoz. Ez és a QWERTZ billentyűzet ideálissá teszi a készüléket a fiatal vállalkozók és szakemberek számára, akik egy gyönyörűen megtervezett telefonra vágynak. A Nokia Asha készülékkel könnyedén elérhetők a népszerű közösségi oldalak és a csevegési funkció a Whatsapp és más IM szolgáltatásokon keresztül. A Nokia Asha 302 telefon 1 GHz-es processzorral rendelkezik, és támogatja a 3.5G adatsebességet. A készülék most megközelítőleg 95 euróért kapható.
„A Nokia hatékony eszközt kínál a vállalkozások mobilissá tételéhez," – mondta Nicholas McQuire, az IDC EMEA a vállalkozások mobilitásáért felelős kutatási igazgatója. „Azzal, hogy a Mail for Exchange alkalmazást elérhetővé tette a 100 euró alatti mobileszköz-piac számára, a Nokia jelentős lépést tett, hogy segítse a vállalkozásokat világszerte – beleértve a növekvő piacokon működőket – hogy elérjék azt a termelékenységi szintet és alkalmazotti elégedettséget, melyet a nagyobb mobilitás tesz lehetővé számukra."
A Nokia-böngésző segít jelentősen csökkenteni a felhasználók és szolgáltatók költségeit
Mindhárom új készülék gyors és elérhető internet-élményt kínál a felhőalapú Nokia-böngészőn keresztül, amely könnyen felfedezhetővé teszi az internetes tartalmakat lokalizált és személyre szabott kezdőoldalával és több ezer webes alkalmazást tartalmazó portáljával. A sebességén túl a böngésző akár 90%-kal is tömörítheti az adatforgalmat, amely költségcsökkenést jelent mind a felhasználók, mind a szolgáltatók számára, akik így jobban kihasználhatják a hálózatot. A Nokia-böngésző rendkívül jó fogadtatásra talált – másodpercenként majdnem négy új felhasználó aktiválja világszerte. Ma már több mint 200 piacon elérhető