A szervezetek számára egyre nagyobb kihívás a katasztrófa utáni helyreállítás
A Symantec Corp. (Nasdaq: SYMC) idén is nyilvánosságra hozta éves katasztrófa-helyreállításról szóló tanulmányát, melyben 1700 vállalati IT szakértőt kérdeztek meg a világ 18 országából.
A Symantec Corp. (Nasdaq: SYMC) idén is nyilvánosságra hozta éves katasztrófa-helyreállításról szóló tanulmányát, melyben 1700 vállalati IT szakértőt kérdeztek meg a világ 18 országából.
A felmérés kimutatta, hogy a cégeknek egyre nagyobb kihívást jelent a különálló virtuális, fizikai és felhő-alapú rendszerek kezelése, melyek megnehezítik a kritikus alkalmazások védelmét és helyreállítását.
A tanulmány rávilágított arra a tényre, hogy egy bekövetkező üzemzavar esetén a cégek nincsenek tisztában a katasztrófa következményeivel, mert nem rendelkeznek átfogó helyreállítási stratégiával.
A megkérdezett vállalatok átlagosan 2 órát jósoltak a leállások után szükséges helyreállításokhoz, holott ez az idő a valóságban átlagosan még mindig 5 órát vesz igénybe, amely jelentős bevétel kiesést jelenthet a szervezeteknek. Emellett a megkérdezettek 82%-a csupán hetente vagy annál ritkábban végez biztonsági mentéseket, ezzel is megnehezítve a helyreállítás sikerességét.
A felmérés kimutatta, hogy a cégek a virtualizált környezetben és a felhő-alapú rendszerekben tárolt adatok biztonsága miatt aggódnak a legjobban, ugyanis az említett két helyen tárolt alkalmazások és adatok több mint fele nem szerepel a helyreállítási tervben. A megkérdezettek szerint a megfelelő helyreállítási stratégia kialakítását az alábbi három tényező akadályozza: a szakértelem hiánya, szűk vállalati büdzsé és az időhiány.
A virtualizáció elterjedésével a cégeknek egyre nagyobb problémát jelent a katasztrófa utáni helyreállítás (disaster recovery), mégis a megkérdezett szervezetek 60%-a még mindig nem rendelkezik helyreállítási tervvel, így kritikus adataik veszélynek vannak kitéve.
A megkérdezett vállalatok szerint a virtuális térben tárolt kritikus adatok védelmének legnagyobb akadályát az elérhető tárolók hiánya jelenti, ezenkívül az elsődleges tárhelyek és az automatikus tárhelyek hiánya is veszélyt jelent a kritikus adatokra.
A Symantec felmérése továbbá rávilágított arra is, hogy a virtuális rendszerekben lévő adatok csupán 44%-án hajtanak végre biztonsági mentést és a megkérdezettek közül csak minden ötödik szervezet használ sokszorosító és failover technológiákat virtuális környezetük megóvásához.
A válaszadók bevallása szerint a szervetüknél használt virtualizációs szerverek 60%-a nincs felkészítve egy esetleges katasztrófa elhárításra.
A katasztrófa utáni helyreállításnál a másik problémát a felhő-alapú rendszerekben lévő adatok nem megfelelő biztonsága jelenti. Az adatok problémás utánkövetése ellenére, a szervezetek adatainak 50%-a a felhőkben helyezkedik el. Ez a fajta tárolás nem igényel a vállalatoknak nagyobb beruházást az internetkapcsolaton túl, ám a távoli szervereken futó céges adatok így könnyebben ki vannak szolgáltatva a jogtalan hozzáférőknek.
Harold Teasdale, a Symantec magyarországi vezetőjének tanácsai:
- Bizonyosodjon meg, hogy kritikus adatai és alkalmazásai milyen környezetben (virtuális, felhő-alapú vagy fizikai) vannak tárolva és ehhez igazítsa helyreállítási stratégiáját.
- Használjon integrált megoldásokat a virtuális, fizikai, illetve felhő-alapú rendszerek kezelésére, melyek hozzájárulnak a folyamatok hatékonyabb automatizálásához. Ezzel időt és pénzt takaríthat meg.
- A stratégia kialakításakor vegye figyelembe azokat a folyamatokat, amelyek minimalizálhatják a leállást a rendszerek javításakor.
- Vegye figyelembe a technológiai lehetőségeket, mielőtt elkezdi a tervezést. A Symantec hatékony megoldást nyújt biztonsági mentés és helyreállításokhoz illetve tárolás-menedzsmenthez és e-mail archiváláshoz.
- Tesztelje egy évben többször is katasztrófa-elhárítási tervét, hiszen a tesztelések során az esetek 60%-ában sikeresen helyre lehet állítani a kritikus adatokat és alkalmazásokat.
A Symantec katasztrófa utáni helyreállításról készült felmérésének metodológiája
A Symantec immár hatodik alkalommal készítette el éves katasztrófa-helyreállítás tanulmányát, amely a stratégiai tervezésben és felkészültségben a legújabb IT trendeket tartalmazza. A független felmérést egy nemzetközi kutatócég készítette 18 országban Észak-Amerikában, Ázsiában, Dél-Amerikában és az EMEA régióban, 1700 vállalati IT szakértő megkérdezésével.
Források:
- 2010 Disaster Recovery Report Press Kit
- 2010 Disaster Recovery Report (PDF)
- 2010 Disaster Recovery Report Presentation on SlideShare
- Infographic: Disaster Recovery? Or Just Plain Disaster?
- Webcast: Results and Analysis from the 2010 Disaster Recovery Survey
- 2010 State of the Data Center Report
- 2009 Disaster Recovery Report
- Technology Brief: Implementing the Right High Availability and Disaster Recovery Plan for Your Business (PDF)
- Best Practices for Breaking Down the Barriers to Centralized Virtual Server Backup and Recovery (PDF)
- White Paper: Five Critical Recovery Flaws Your Last Disaster Recovery Test Missed (PDF)
- White Paper: Your Backup Is Not an Archive — Optimizing your backup and recovery environment
- Symantec archiving solutions
- Symantec data protection solutions
- Symantec disaster recovery solutions
- Symantec high availability solutions
- Symantec virtualization management solutions