A UPS kutatása szerint a high-tech online vásárlók egyre több mobileszközt használnak
4 perc olvasás
A technológiai kérdésekben jártas fogyasztók elsősorban vásárlásra, fizetésre és csomagkövetésre használják mobileszközeiket – derült ki a UPS vezető csomagküldő vállalat friss „Pulse of the High-Tech Online Shopper" című kutatásából. A high-tech online vásárlók emellett egyre inkább elvárják, hogy a kereskedők különleges mobilszolgáltatást is nyújtsanak számukra.
A technológiai kérdésekben jártas fogyasztók elsősorban vásárlásra, fizetésre és csomagkövetésre használják mobileszközeiket – derült ki a UPS vezető csomagküldő vállalat friss „Pulse of the High-Tech Online Shopper" című kutatásából. A high-tech online vásárlók emellett egyre inkább elvárják, hogy a kereskedők különleges mobilszolgáltatást is nyújtsanak számukra.
A tanulmány – amit a comSore, a digitális területek világvezetőnek számító piackutató vállalata végzett el a UPS számára – megmutatja, hogy a high-tech vásárlók 69 százaléka vásárol termékeket mobileszközön, míg a nem high-tech vásárlóknál ez az arány csak 53 százalék. Emellett a high-tech vásárlók 70 százaléka használta a kereskedő cég mobilalkalmazását is, szemben a nem high-tech vásárlók 55 százalékával. A comScore meghatározásában high-tech vásárlóknak számítanak mindazok, akik a kutatást megelőző három hónapban legalább egyszer vásároltak technológiai terméket online.
Egy olyan időszakban, amikor az e-vásárlások száma folyamatosan növekszik, ezek az eredmények aláhúzzák az online jelenlét fontosságát – különös tekintettel a mobilos jelenlétre – minden olyan kereskedő számára, akik nagy értékű elektronikai cikkeket árulnak.
„A high-tech fogyasztók, és különösen az Y generáció, jól láthatóan könnyűszerrel vásárol bármely eszközön – mondta el Dave Roegge, a UPS high-tech üzletágának marketing igazgatója. – Ők már 'modern fogyasztók', és arra számítunk, hogy a jövőben csak még többet fognak online vásárolni. A kiskereskedőknek online is rendelkezésükre kell állniuk, mégpedig az ő feltételeik szerint."
A mobil vásárlások iránti fokozott érdeklődés ellenére, vagy éppen ezért, a high-tech vásárlók számos területen javulást várnak el. 84 százalék elégedett a vásárlási élmény egészével függetlenül a használt készüléktől, de már csak 66 százalék volt elégedett a vásárlási élménnyel, amikor okostelefonnal vásároltak. Voltak, akik azt állították, hogy könnyebb a számítógép billentyűzetével és egérrel, mint okostelefonnal vásárolni, míg többen nehezményezték, hogy nem elég tiszták, vagy nem elég nagyok a képek a mobil eszközön.
Ezek mellett a kutatásból az is kiderült, hogy a high-tech vásárlók 69 százaléka keres rá a megvásárolni kívánt termékre mobilon bolti vásárlás során is, míg a nem high-tech vásárlóknál ez az arány csak 54 százalék. A high-tech vásárlók 76 százaléka, a nem high-tech vásárlók 65 százaléka követi nyomon a kiszállítást is a mobiltelefonján.
Általánosan is elmondható, hogy növekszik azon online fogyasztók száma, akik mobiltelefont vagy mobiltelefont és számítógépet egyaránt használnak vásárlásaik során. Egy korábbi comScore adat szerint, 2015 júliusában az online vásárlók közel 80 százaléka használt számítógépet és mobiltelefont egyaránt, szemben a 2013 szeptemberében mért 66 százalékkal. Az online vásárlók 11 százaléka csak mobiltelefont használt, ez 2013 szeptemberében 8 százalék volt. A csak asztali számítógépet használók aránya viszont 10 százalékra csökkent 26 százalékról.
A UPS „Pulse of the High-Tech Online Shopper" kutatása azt is megmutatta, hogy a high-tech vásárlók több alternatív kiszállítási lehetőséget használnak ki, mint a nem high-tech alanyok. A high-tech fogyasztók 37 százaléka azt mondta, hogy a „nem lakóhelyre történő" termékkiszállítási módokat preferálja.
A high-tech vásárlók számára fontos a könnyű visszaküldési, illetve termékcsere folyamat is. A folyamat legfontosabb elemei között említették a könnyen kinyomtatható visszaküldési dokumentációt, a gyors termékcsere átfutási időt és a könnyen elérhető üzleteket a bolton belüli visszaváltás esetén.
A kutatásban több mint 2 000 vásárlót kérdeztek meg. A kutatás a fentieken kívül lefedi a high-tech vásárlók bolton belüli vásárlási szokásait, és az ingyenes kiszállítási preferenciáikat is.
UPS „Pulse of the High-Tech Online Shopper"