A zéró tolerancia kedvezett a kgfb-piacnak, látványos hatása van a szigornak
3 perc olvasásVégéhez közeledik a kgfb-kampány, amely fókuszba helyezte a növekedés előtt álló piacot. A némi élénkülést mutató autóeladási számok ugyanis a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piac ezzel arányos bővülését eredményezhetik, de egyúttal a károk száma is emelkedhet – derül ki a K&H biztosítójának összegzéséből. A biztosítótársaság ugyanakkor egy kedvező folyamatra is rámutat, mégpedig arra, hogy zéró tolerancia bevezetése kedvező hatással volt a piacra.
Végéhez közeledik a kgfb-kampány, amely fókuszba helyezte a növekedés előtt álló piacot. A némi élénkülést mutató autóeladási számok ugyanis a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piac ezzel arányos bővülését eredményezhetik, de egyúttal a károk száma is emelkedhet – derül ki a K&H biztosítójának összegzéséből. A biztosítótársaság ugyanakkor egy kedvező folyamatra is rámutat, mégpedig arra, hogy zéró tolerancia bevezetése kedvező hatással volt a piacra.
A novemberben zajló kgfb-kampányról egyelőre korai mérleget mondani, mivel a kampány még tart, ám az már látszik, hogy az átlagdíjak emelkedésnek indultak. Kaszab Attila, a K&H biztosítójának vezérigazgató-helyettese, a társaság nem-életbiztosítási és működésfejlesztési vezetője közölte: a kgfb-díjállomány 2014 harmadik negyedévének végén elérte a 71 milliárd forintot, ami 8,3 százalékos emelkedést mutat az előző év azonos időszakához képest.
A legfrissebb adatok alapján a piacon megállt a kgfb-díjak évek óta tartó meredek csökkenése, a díjak emelkedésében pedig számos körülmény játszik szerepet. A szakember közölte, hogy az élénkülő autópiac járulhat hozzá a kgfb-piac növekedéséhez. A csökkenő üzemanyag árak pedig azt eredményezik, hogy az emberek többet használják autójukat, emiatt várható a károk számának emelkedése is.
Bár a növekvő autó- és kgfb-piac, valamint egyéb körülmények miatt a káresetek száma emelkedhet, valamint a KSH hivatalos adatai szerint az ittas autóvezetők a második negyedévben éves összevetésben 16 százalékkal több balesetet okoztak, a K&H biztosítójánál egy kedvező tendencia is látható. A zéró tolerancia hatásáról van szó, azaz arról, hogy a rendőrség szigorúan bünteti az ittas járművezetést.
A részletesebb adatokból kiderül, hogy a 2008 májusában életbe lépett eredeti szabályozás javította a kárgyakorisági indexet, amely az autóbiztosítási piac egyik legfontosabb mutatója.
A 2007-es adatokhoz képest 2009-ben már 20 százalékkal volt alacsonyabb a károk gyakoriságát mutató adat és a 2011-es kilengést leszámítva azóta is folyamatosan csökkent. Kaszab Attila kiemelte, hogy a K&H biztosítójának adatai szerint 2012-ben a kárgyakoriság a 3 százalékos fontos határ alá csökkent, amire az elmúlt tíz évben nem volt példa. Bár 2013-ban emelkedett a mutató, a 3,02 százalékos kárgyakoriság jó eredménynek mondható, mivel ez 2003 és 2007 között például 4,81-5,2 százalék között mozgott.