Álláspiaci változások 2011 első felében
A Workania (www.workania.hu) legutóbbi kutatásában a munkaerőpiac változásait vizsgálta az álláskeresők összetételének és elvárásainak tükrében. A felmérés az internetes állásportál saját önéletrajz adatbázisának kutatása alapján készült 2011 első félévéről.
A Workania (www.workania.hu) legutóbbi kutatásában a munkaerőpiac változásait vizsgálta az álláskeresők összetételének és elvárásainak tükrében. A felmérés az internetes állásportál saját önéletrajz adatbázisának kutatása alapján készült 2011 első félévéről.
A felmérésből kiderül, hogy az interneten állást kereső felhasználók 43%-a Budapesten szeretett volna elhelyezkedni az év első hat hónapjában, míg Vas, Tolna és Nógrád megyében alig több mint 1%.
A második legnépszerűbb régió Pest megye volt, ahol az álláskeresők tizede dolgozna, Győr-Moson-Sopron megyében pedig 5%.
Komárom-Esztergom, Hajdú-Bihar, Fejér és Csongrád megyét az álláskeresők 3%-a jelölte meg célállomásnak, a többi megye népszerűsége 1,5-2,5% között mozgott. Érdekesség, hogy a jelentkezők 5%-a Magyarországon belül bárhol vállalna munkát.
Az év első felében a legnépszerűbb munkaterület az adminisztráció volt, ugyanis az álláskeresők 15%-a ott szeretett volna elhelyezkedni.
Az internetes álláskeresők 14%-a az értékesítés, kereskedelem területét jelölte meg, segédmunkát pedig közel 8%-uk vállalt volna, nem sokkal volt lemaradva a szállítmányozás, logisztika területe a maga 7,7%-ával.
Az álláskeresők 5%-a menedzseri és vezetői pozíciót keresett a Workania oldalán, hasonlóan népszerű volt a vendéglátás, idegenforgalom területe is. Több mint 3% a bankügyet, az állami szférát, valamint az építőipar, ingatlan területet jelölte meg.
A Workania az álláskeresők iskolai végzettségét is megvizsgálta a január-június időszakra vonatkozóan. Ezen időszakban az álláskeresők harmada középiskolai érettségivel rendelkezett, 15%-uk szakközépiskolai végzettséggel keresett munkát.
Az OKJ-s és a főiskolai végzettség aránya megegyezett: mindkettő 12% volt. Általános iskolai végzettséggel az álláskeresők tizede keresett munkát, míg egyetemi diplomája 6%-ukaknak volt. Középiskolai diákként, illetve felsőoktatási intézmény hallgatójaként 5-5% keresett állást a Workania-n.
A legtöbben – egyharmaduk – a 18-24 éves korosztályból kerestek állást, 27%-uk 25-34 éves, 22%-uk pedig 35-44 éves volt. Az év első felében a 45-54 éves korosztályt az álláskeresők 12%-a képviselte, 4%-uk pedig elmúlt 55 éves.
A Workania internetes állásportál 2006-ban jelent meg az internetes álláspiac hazai mezőnyében, s havi 270 ezres látogatottságával mára a piac egyik meghatározó szereplőjévé vált. Az oldal legnagyobb hirdetői: az Audi Hungária, a Danone, a Lidl, a Tesco, az Auchan, a Nokia, az Ericsson, a Grafton, az ING, az Union, a Strabag, vagy éppen a ThyssenKrupp.
Az állásportál által működtetett www.fizetesek.hu béranalízis célja: aktuális bérinformációk szolgáltatása a munkavállalók és a munkaadó cégek számára.
A felmérés saját ötlet és fejlesztés alapján indult, jelenleg 470 munkahelyi pozícióról és 14 béren felüli juttatásról nyújt folyamatos átfogó információkat.
Magyarország mellett Szlovákiában, Csehországban, Szerbiában és Bosznia-Hercegovinában is elérhető, testvéroldalai hamarosan elindulnak Horvátországban, Lengyelországban, illetve Ukrajnában.
A cél, hogy a fizetési felmérés az összes környező és a lehető legtöbb európai országba eljusson, ezáltal lehetőség nyíljon egy globális, egymással kölcsönhatásban álló, átfogó szolgáltatás elindítására, melynek segítségével bármelyik – a rendszerbe tartozó – ország bérinformációi a magyar munkavállalók és vállalatok számára is elérhetőek lesznek.