Auchan portál: új etalon a hiperek között
Tenderen választotta ki az Auchan Magyarország Kft. az új vásárlói és egyben vállalati weboldalának kialakításával megbízott ügynökséget. A győztes a Neo Interactive digitális ügynökség lett, aki a design és fejlesztési feladatok mellett az oldal üzemeltetését is ellátja a jövőben.
Tenderen választotta ki az Auchan Magyarország Kft. az új vásárlói és egyben vállalati weboldalának kialakításával megbízott ügynökséget. A győztes a Neo Interactive digitális ügynökség lett, aki a design és fejlesztési feladatok mellett az oldal üzemeltetését is ellátja a jövőben.
A kiindulópont: a fogyasztó
„Nem csupán a kötelező feladatot szerettük volna abszolválni, és egy ilyenkor megszokott információs weboldalt létrehozni. Ehelyett a célunk a portálváltással az volt, hogy ne direkt módon az Auchant, hanem valóban a vásárlót helyezzük a középpontba, az ő keze alá dolgozzunk úgy, hogy a böngészés közben ne terheljük felesleges információkkal. Például onnantól már kizárólag csak a számára elérhető akciókat jelenítsük meg, hogy kiválasztotta az általa preferált Auchan áruházat" – mondta el Pozsonyi Réka, az Auchan internet menedzsere.
Megkönnyített vásárlás, megnövelt élmény
„Emellett olyan vásárláskönnyítő és egyúttal forgalomnövelő szolgáltatásokat fejlesztettünk ki – tette hozzá a szakember -, mint a bevásárlólista készítése, nyomtatása és megosztása e-mailen keresztül. A bevásárlólistára egy klikkeléssel lehet tételeket tenni az aktuális akciós kínálatból, a kertészeti, sport, bioélelmiszer vagy saját márkás termékekből. Sőt, akár a szintén az oldalon nagy számban elérhető receptek hozzávalóiból is, miközben a lista szabadon hozzáírt vásárolnivalókkal is bővíthető. De nem csak a főzés szerelmeseinek nyújtunk szórakoztató tartalmakat, hanem például a fiatalabb vásárlóközönségnek is, akik demókat tölthetnek le az áruházainkban kapható konzolos videójátékokhoz, vagy akár flash játékokkal is próbára tehetik az ügyességüket a portálunkon."
Kihívás: élménygazdagság vs. keresőbarátság
„A vállalásunk volt, hogy felhasználói élmény tekintetében mind a hazai versenytársakhoz, mind az Auchan csoport nemzetközi oldalaihoz mérten kiemelkedő weboldalt készítünk megrendelőnk számára – mondta Nagy András, a projekt vezetője a neo részéről.
„Ezért az új Auchan honlap tervezésnél és a fejlesztésnél a legnagyobb kihívás az volt, hogy felhasználóbarát, szórakoztató tartalmú és megjelenésű legyen – ami többféle technológia (flash és ajax) beépítését indokolja -, miközben különös gondot kellett fordítani arra is, hogy a portál minél előrébb kerülhessen a keresők találati oldalain. Ezek sokszor egymás ellen ható szempontok, aminél nagyon fontos a helyes arány megtalálása."
Nem csak a fogyasztók kezelik könnyen
Az oldal adminisztrátorainak munkáját a neo saját fejlesztésű tartalomkezelő-rendszere támogatja. A CMS tetszőleges számú adminisztrátor, áruház, akció, termék, recept, videó, cikk, FAQ információ, álláslehetőség, szavazás vagy toplista hatékony, gyors adminisztrációját teszi lehetővé.
Az elkészült rendszert a Neo Interactive saját szerverén üzemelteti a jövőben.