Az AAA AUTO értékesítése éves szinten 20,7 százalékkal nőtt, az augusztusi magyarországi értékesítés veri az oroszországit
Az AAA AUTO Csoport idén augusztusban ismét több autót értékesített, mint tavaly ilyenkor, ráadásul a vállalat 2014 első nyolc hónapjában is több autót adott el, mint a tavalyi év azonos időszakában. Az ügyfelek augusztusban összesen 5.939 autót vásároltak, s ezzel az AAA AUTO éves szinten 16,34 százalékos növekedést ért el.
Az AAA AUTO Csoport idén augusztusban ismét több autót értékesített, mint tavaly ilyenkor, ráadásul a vállalat 2014 első nyolc hónapjában is több autót adott el, mint a tavalyi év azonos időszakában. Az ügyfelek augusztusban összesen 5.939 autót vásároltak, s ezzel az AAA AUTO éves szinten 16,34 százalékos növekedést ért el.
Az eladott használt autók darabszáma több mint 4 éve töretlenül emelkedik. A 34 telephelyet számláló hálózatban idén már 42.896 autó talált gazdára, ami év/év alapon 20,7 százalékos növekedést jelent. Eközben az idei augusztusi magyarországi értékesítés, 275 eladott járművel most első alkalommal meghaladta az oroszországi szintet is, ahol 245 autó kelt el. Ezt a kiemelkedő eredményt a fóti telephely hivatalos újranyitása után mindössze 3,5 hónappal sikerült elérni.
„A kedvező nyári eredményeknek köszönhetően jókora optimizmussal tekintünk a most kezdődő második főszezon elé. Az augusztusban eladott 5.939 autóval a legjobb eredményt értük el 2008 áprilisa óta. A fóti telephely hivatalos megnyitója után 3,5 hónappal, az augusztusban Magyarországon elért eredményünk meghaladta az oroszországit. Szlovákiában 2007 októbere óta az idei augusztus volt a legeredményesebb hónapunk. Kevesebb telephellyel és munkavállalóval is kezdjük elérni a válság előtti számainkat. Ez jól mutatja a vállalat magas fokú hatékonyságát, ami a napi szintű szigorú költségkontrollnak, a magas színvonalú marketingstratégiának és a legkelendőbb autók középpontba helyezésének köszönhető." mondta Karolina Topolová, az AAA AUTO vezérigazgatója. A vállalat az első tulajdonostól származó, sérülésmentes, újszerű állapotú, keveset futott, szervizkönyves és legkelendőbb márkájú használt autókra összpontosít. „Vásárlási politikánk nagyon szigorú, ezért következetesen visszautasítjuk a vételre kínált autók 65-70 százalékát. Egyedül az idén már több mint 60.000 autót utasítottunk vissza." tette hozzá Topolová.
Az idei értékesítési adatok alapján a vállalat kismértékben, 62.000-ről 63.000 darabra javította a 2014-es értékesítési várakozásait.
Az AAA AUTO használtautó-értékesítése a 2014. január-augusztusi időszakban a tavalyi év azonos időszakához képest:
|
2013 első 8 hónapja |
2014 első 8 hónapja |
éves változás |
Csehország |
24 720 |
28 396 |
14,9% |
Szlovákia |
9 387 |
11 443 |
21,9% |
Oroszország |
1 433 |
1 887 |
31,7% |
Magyarország |
0 |
1 170 |
n/m |
Csoport |
35 540 |
42 896 |
20,7% |
Forrás: Cégközlés
Megjegyzés: a táblázatban feltüntetett értékesítési adatok előzetesek, a végeredmény ettől némileg eltérhet.
Az AAA AUTO Csoport 22 éve működik és jelenleg 34 telephelyet számláló hálózattal rendelkezik Csehország, Szlovákia, Oroszország és Magyarország piacain. A vállalat fennállása alatt több mint 1,5 millió vevőt szolgált ki. 2013-ban a csoport auditált árbevétele 379 millió euró volt. 2013-ban az AAA AUTO összesen 56.648 gépkocsit értékesített, ebből 38.297-et Csehországban, 15.896-ot Szlovákiában és 2.455-öt Oroszországban. A vállalat közel 43.000 autót értékesített 2014 első 8 hónapjában. A vállalat a régi-új "Mototechna" márkanév alatt is értékesít újszerű állapotú, prémium kategóriás autókat Csehországban és Szlovákiában. 2014 áprilisában a Mototechna luxusautók értékesítését is megkezdte az új, Mototechna Premium márkanév alatt. Az Ogilvy & Mather 2013 őszén napvilágot látott tanulmánya szerint az AAA AUTO márkanév az 1989 novembere után született 10 legjobb cseh márkanév egyike.
|