EuroAstra

AZ ALSÓ-KÖZÉPKATEGÓRIA A GÉPKOCSI TOLVAJOK KEDVENCE

aa 6.thumbnailHazánk piacvezető flotta- és gépjárműkezelője, a LeasePlan Hungária Zrt. saját adatbázisából végzett kutatása szerint az idei év első három hónapjában kétharmad annyi autót tulajdonítottak el időarányosan a közel 10 000-es flottából, mint egy évvel korábban. A céges autók lopási statisztikáját változatlanul az alsó-középkategóriás modellek vezetik.

aa 6.thumbnailHazánk piacvezető flotta- és gépjárműkezelője, a LeasePlan Hungária Zrt. saját adatbázisából végzett kutatása szerint az idei év első három hónapjában kétharmad annyi autót tulajdonítottak el időarányosan a közel 10 000-es flottából, mint egy évvel korábban. A céges autók lopási statisztikáját változatlanul az alsó-középkategóriás modellek vezetik.

A LeasePlan kimutatása szerint 2011 első negyedévében összesen 7 gépjárművet loptak el flottájukból, amely 33%-os csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az elmúlt három év legveszélyeztetettebb márkája az Opel volt, amely az ellopott darabszámot tekintve egyelőre idén is az élen áll. 2010-ben majd minden harmadik esetben az Opel valamelyik típusa volt a tolvajok áldozata, míg az idei első negyedévben már a 7-ből 3 lopott autó e márkából került ki. A LeasePlan flottában legnagyobb súllyal jelen levő Fordnak ugyanakkor mindössze 1 autóját lopták el idén.

 

Fenti márkák mellett 2011-ben már egy-egy Renault, Skoda és Peugeot gépkocsi is tolvajkézre került a flottából. Horányi István, a vállalat operációs igazgatója szerint a rablók körében az alsó-középkategória töretlen „népszerűségének” oka egyrészt abban keresendő, hogy ezek a típusok kevésbé feltűnőek, mivel tömegével fordulnak elő az utakon, másrészt nagy az igény bontott alkatrészeikre.

 

Az autólopással kapcsolatos bűncselekményeket teljes egészében nem lehet visszaszorítani, azonban rendelkezésre áll számos védelmi rendszer – mint a riasztó, az immobilizer, a kormány-, illetve a váltózár -, amely jelentősen megnöveli a lopáshoz szükséges időt, így a biztonságot is. „Érdekes tény, hogy a flottaautóinknál a helyszínen eddig nem nagyon találtak üvegszilánkot, vagy egyéb, erőszakos eltulajdonításra utaló nyomot, így valószínűsíthető, hogy az ellopott gépjárművekben nem okoztak jelentős fizikai kárt” – mondta el az igazgató. „A közel 10,000 autónkból csupán 236 járműben kértek műholdas biztonsági berendezést ügyfeleink, de ezek a GPS eszközök elsősorban nem vagyonvédelemre, hanem a használó haladási útvonalának nyomon követésére, flottakövetésre szolgálnak. A kormányzár nem jellemző autóinkban, váltózárral azonban már gyakrabban találkozhatunk. Tapasztalataink szerint ez az eszköz, ahogy az immobilizer sem jelent nagy nehézséget a tolvajoknak, hiszen előbbi autóink 10%-nak tartozéka volt, utóbbi pedig szinte az összes járműben megtalálható. A védelmi eszközök egyike sem teszi lophatatlanná az autót, de érdemes használnunk őket, mivel megnehezítik és meghosszabbítják a lopás folyamatát.”

 

www.leaseplan.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük