Az econet.hu első félévi árbevétele meghaladta a 860 millió forintot
Az econet.hu médiacsoport árbevétele 2009 első félévében több mint 860 millió forint volt. A 2009 második negyedévi árbevétel a 2009 első negyedév árbevételét 340 millió forinttal haladta meg, az előző év azonos időszakához képest kisebb csökkenést mutatva. A 2009 első félévi árbevétel a 2008 év azonos időszakától 270 millió forinttal maradt el, amely kétharmad részt a médiapiacon leggyengébb időszaknak számító első negyedév teljesítményének tudható be.
-
Az econet.hu médiacsoport árbevétele 2009 első félévében több mint 860 millió forint volt. A 2009 második negyedévi árbevétel a 2009 első negyedév árbevételét 340 millió forinttal haladta meg, az előző év azonos időszakához képest kisebb csökkenést mutatva. A 2009 első félévi árbevétel a 2008 év azonos időszakától 270 millió forinttal maradt el, amely kétharmad részt a médiapiacon leggyengébb időszaknak számító első negyedév teljesítményének tudható be.
Az üzemi eredmény a médiapiaci szezonalitásnak és a válság miatti visszaesésnek betudhatóan a költségcsökkentő intézkedések ellenére is elmaradt az előző év azonos időszakában realizálttól. 2009 első félévében a csoport EBITDA eredménye -463 millió forint, adózott eredménye -428 millió forint volt. Ez utóbbihoz az első negyedév 456 millió forint veszteséggel, míg a második negyedév 28 millió forint nyereséggel járult hozzá. A számok a 2009 első negyedévéről a második negyedévre 480 millió forintot meghaladó eredményjavulást mutatnak. A 2009 második negyedévi EBITDA adat 2009 első negyedévéhez képest 300 millió forintot meghaladó mértékben növekedett. Az EBITDA szintű erősödés oka a Média Üzletág javuló teljesítménye, ami a leépítések költségei és egyéb egyszeri tételek nélkül negyedéves üzletági szinten már néhány tízmillió forintos pluszba fordult. A második negyedéves adózott eredmény javulásának további fő tényezője az Externet Nyrt. részesedés értékesítéséből realizált 130 millió forint körüli pénzügyi eredmény.
Balázs Csaba, az econet.hu Nyrt. elnök-vezérigazgatója 2009. év első félévének eredményeiről elmondta: „A Társaság második negyedéves eredményei már kedvezőbb tendenciát mutattak az első negyedév mélypontját követően, a cégcsoport összességében a becsült piaci átlagnak megfelelően teljesített. Az év hátralévő részében is mindent megteszünk a válság hatásaihoz való eredményes alkalmazkodás érdekében. A rövidtávú kedvezőtlen kilátások ellenére megerősítést adhat az a tény, hogy az econet.hu – a válságálló Szigettel is megerősítve – már ma is a legismertebb magyar brandeket birtokló médiavállalkozások egyikeként, jelentős piaci szereplőnek számít. A cégcsoportot a média fókuszú stratégia is segítheti abban, hogy hosszabb távon a legnagyobb magyarországi média-tulajdonosok közé tartozzon."
1. Ábra: A 2008. és 2009. évi 1-6. hónapok és a 2009. évi 1-3. és 4-6. hónapok IFRS szerint konszolidált, nem auditált gyorsjelentések főbb eredmény adatainak összehasonlítása
Megnevezés / E Ft
2008H1
2009H1
Árbevétel
1 129 847
860 207
Üzemi eredmény
-115 222
-545 268
Értékcsökkenés
69 232
82 046
EBITDA
-45 990
-463 222
Adózott vállalkozási eredmény
-136 109
-428 118
Megnevezés / E Ft
2009Q1
2009Q2
Árbevétel
260 110
600 097
Üzemi eredmény
-422 195
-123 073
Értékcsökkenés
36 644
45 402
EBITDA
-385 551
-77 671
Adózott vállalkozási eredmény
-455 967
27 849
A 2008H1 és 2009H1 adatok összehasonlíthatóságát egyrészt nehezíti az, hogy az econet.hu Nyrt. konszolidált számviteli politikájának az utólagosan adott és kapott pénzügyileg rendezett engedmények elszámolási rendje tekintetében 2008. év végétől érvényesített alkalmazási gyakorlata megváltozott. A fenti számok nem tartalmazzák a konszolidációs körből 2009 első félévében kikerült Telekommunikációs Üzletág 2008-as és 2009-es időszaki adatait.