Az elmúlt négy évhez hasonlóan eredményes a BKV első féléves gazdálkodása
4 perc olvasásElkészült a BKV Zrt. 2014. év első hat hónapjában elért eredményeiről, valamint az ebben az időszakban történt fejlesztésekről, szolgáltatásjavító intézkedéseiről szóló beszámolója. Üzleti eredményünk az elmúlt négy évhez hasonlóan pozitív volt: 2010. évben 5 200 millió Ft; 2011. évben 824 millió Ft; 2012. évben 3 178 millió Ft; 2013. évben 2 969 millió Ft, a Társaság törekvéseinek köszönhetően pedig a 2014. év első hat hónapjában elért eredmény a tervezetthez képest 3,8 milliárd forinttal javult. A második félév költségeit tekintve a 2014. évi terv teljesülése várható – áll a BKV Zrt. Igazgatósága által szeptember 4-én tárgyalt I. féléves beszámolóban. Az év hátralevő részében azonban kockázatot jelent, hogy a BKV Zrt. nem rendelkezik fedezettel a lejáró hitelek visszafizetésére.
Elkészült a BKV Zrt. 2014. év első hat hónapjában elért eredményeiről, valamint az ebben az időszakban történt fejlesztésekről, szolgáltatásjavító intézkedéseiről szóló beszámolója. Üzleti eredményünk az elmúlt négy évhez hasonlóan pozitív volt: 2010. évben 5 200 millió Ft; 2011. évben 824 millió Ft; 2012. évben 3 178 millió Ft; 2013. évben 2 969 millió Ft, a Társaság törekvéseinek köszönhetően pedig a 2014. év első hat hónapjában elért eredmény a tervezetthez képest 3,8 milliárd forinttal javult. A második félév költségeit tekintve a 2014. évi terv teljesülése várható – áll a BKV Zrt. Igazgatósága által szeptember 4-én tárgyalt I. féléves beszámolóban. Az év hátralevő részében azonban kockázatot jelent, hogy a BKV Zrt. nem rendelkezik fedezettel a lejáró hitelek visszafizetésére.
A beszámoló által felölelt időszakban több olyan esemény történt, amelyek emelték a BKV Zrt. által nyújtott szolgáltatás színvonalát, növelve ezzel a fővárosi közösségi közlekedés vonzerejét:
Március 28-án megindult az M4 metróvonal utasforgalmi próbaüzeme, amely jelentősebb fennakadások nélkül azóta is zajlik. Büszkék vagyunk rá, hogy az utazóközönség nemcsak nagy várakozással, hanem örömmel fogadta az új vonalat, ami nem meglepő, hiszen a vonal belsőépítészeti kialakítása különleges, bejut a természetes fény, az állomások világosak, a terek tágasak.
A jelentősen elhasználódott M3 metróvonalon megkezdődtek a forgalom biztonságos fenntartásához szükséges síncserék, melyek a tervek szerint haladnak, az utazóközönség lehető legkisebb zavarásával. Szakembereink mindent elkövetnek annak érdekében, hogy utasaink számára minél kevesebb kellemetlenséggel járjanak a munkálatok, így lehetőleg éjszaka, üzemszünetben dolgoznak a kollégák.
Az 1-es villamos I. szakaszán a Bécsi úti végállomás és a Reitter Ferenc utcai megállóhely között megtörtént az átépített hálózat üzemeltetői átvétele. Az Óbudai szakaszon létesült füves vágányok fenntartási munkáinak szakszerű végzésére a BKV hároméves időszakra szerződést kötött a Főkert Zrt-vel. A fűvel borított pályaszakaszok nem csak utasaink tetszését nyerték el, hanem a környéken lakó budapestiek is lelkesen fogadták a zöldebb, színesebb lakókörnyezetet.
A BKV – ahogy eddig is, ezúttal is – örömmel vesz részt minden olyan kezdeményezés megvalósításában, amely által kellemesebbé válnak az utazási körülmények és élhetőbbé a város.
Az 1-es villamos II. és III. szakaszán elindultak az utasok nélküli próbamenetek a Puskás Ferenc Stadion és a Közvágóhíd megálló között; szeptember 7-én pedig – ideiglenes jelleggel, utasforgalmi próbaüzemben – újra megindult a villamosközlekedés.
A 3-as villamosvonalon 2013. november 4-én kezdődtek meg az előkészítési munkák. A villamos 2014. augusztus 31-től ismét közlekedik az Erzsébet királyné útja és az Ecseri út közötti szakaszon, melyen minden megálló megújult, és a Fehér úton valamint a Kőrösi Csoma Sándor úton a teljes pályafelújítás is megtörtént.
Korszerű, CNG hajtású autóbuszokat állítottunk üzembe április elején, melyeknek alacsonyabb az üzemeltetési költsége, és a környezeti terhelése is kedvezőbb – ezáltal is igyekszünk tenni az élhetőbb Budapestért.
Forgalomba adtunk 3 darab, részben saját kivitelezésben készült, minden igényt kielégítő Ikarus 127V típusú autóbuszt (PKD) és további 15 előkészítése folyamatban van. A járműveket a BKV Zrt. Kelenföldi Autóbuszgarázsában szerelték össze kollégáink. A járművekről készült fotóalbum megtalálható a BKV facebook oldalán.
A költségek takarékos felhasználása mellett a BKV Zrt. folyamatosan törekszik az általa nyújtott szolgáltatás minőségének javítására, ilyen eredmény például, hogy az elmúlt időszakban jelentősen csökkent a menetkimaradások száma. A Társaság öt ágazatából három az elérhető legkedvezőbb bonus fokozatban van, és a malus tartományt minden ágazatnak sikerült elkerülnie.