Az új Volvo C30 károsanyag-kibocsátása alacsonyabb, mint valaha: mindössze 99 g/km
3 perc olvasásA Volvo Cars először lépte át a széndioxid-kibocsátás mágikus, 100 g/km értékét. Az új a frankfurti autószalonon mutatkozott be 2009 szeptember 15-én, kedden. A Start/Stop technológiával felszerelt Volvo C30 DRIVe modellnek mindössze 3,8 liter gázolajra van szüksége 100 kilométerenként. Ennek megfelelően a széndioxid-kibocsátása is csupán 99 g/km.
A Volvo Cars először lépte át a széndioxid-kibocsátás mágikus, 100 g/km értékét. Az új a frankfurti autószalonon mutatkozott be 2009 szeptember 15-én, kedden. A Start/Stop technológiával felszerelt Volvo C30 DRIVe modellnek mindössze 3,8 liter gázolajra van szüksége 100 kilométerenként. Ennek megfelelően a széndioxid-kibocsátása is csupán 99 g/km.
„Ezzel az értékkel az abszolút élbolyba kerültünk a széndioxid-kibocsátás tekintetében" – mondta Peter Ewerstrand, a Volvo Cars széndioxid-kibocsátással kapcsolatos kérdésekért felelős vezetője. Idén tavasztól rendelhető a Volvo C30 1.6 DRIVe modell, amelynek fejlett Start/Stop funkciója az autó megállása esetén – például piros lámpánál vagy közlekedési dugóban – leállítja a motort. E technológia, valamint a motorvezérlés és az égésszabályozási megoldások továbbfejlesztésével sikerült a C30 DRIVe modell széndioxid-kibocsátását 104 g/km értékre mérsékelni.
„Alig pár hónappal később még nagyobbat léptünk előre. A Volvo történetében először gyártottunk olyan autót, amely mindössze 99 gramm széndioxidot bocsát ki kilométerenként" – árulta el Peter Ewerstrand. „Mindent megtettünk, hogy elérjük ezt a célt, és csodálatos érzés látni a sikert" – tette hozzá a szakember.
A Start/Stop technológiával felszerelt Volvo C30 DRIVe egy tankolással, azaz 52 liter gázolajjal 1380 kilométer megtételére képes. Az új modell az év végén fog megjelenni a piacon.
Természetesen azonban nem az alacsony üzemanyag-fogyasztás a Frankfurtban bemutatkozó új Volvo C30 egyetlen különlegessége. A Volvo C30 megújulása jelentősebb, mint amit a Volvo modelleknél megszokhattunk. A Volvo tervezői az autó teljes elejét áttervezték, beleértve több karosszériaelemet, például az első sárvédőket. Az áttervezésnek köszönhetően a jármű egészen határozott személyiséget kapott, így nagyon erősen elüt a korábban megismert C30, S40, illetve V50 modellektől.
Az autó orrán – mint a Volvo minden típusán – azonnal szembetűnik az új, nagyobb embléma. A légbeömlő szintén megnőtt, és leginkább az XC60 modellére hasonlít. A hűtőrács más, kizárólag a C30 típuson használt mintázatot kapott.
„A C30 nagyobbnak és magabiztosabbnak tűnik a korábbi verziónál, így tökéletesen illeszkedik a Volvo Cars formastratégiájába. Ráadásul a C30 teljesen egyedi megjelenésű jármű lett. Elég egyetlen pillantást vetni a visszapillantó tükörben a modern, méhsejt-mintázatú hűtőrácsra, és mindenki azonnal tudja, hogy az új Volvo C30 közeledik mögötte" – tette hozzá Fedde Talsma.