EuroAstra

Bevetésre készek a felújított osztrák vasúti kocsik

Március 18-án, a Keleti pályaudvaron mutatkoztak be a MÁV-START Zrt. által az Osztrák Vasúttársaságtól (ÖBB) vásárolt, használt Lange-Schlieren személykocsik.

Március 18-án, a Keleti pályaudvaron mutatkoztak be a MÁV-START Zrt. által az Osztrák Vasúttársaságtól (ÖBB) vásárolt, használt Lange-Schlieren személykocsik.

A szerződés szerint összesen ötvenöt hasonló jármű érkezik majd Ausztriából, amelyek közül tíz már Magyarországon tartózkodik, és átesett a forgalomba állításhoz szükséges felújításon. A kocsik a miskolci térséget kiszolgáló regionális és távolsági forgalomban fognak közlekedni.

A járműveket bemutató ünnepélyes eseményt, amelyen személyesen meggyőződhettünk a bemutatott kocsik kiváló állapotáról, Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója nyitotta meg. Beszédet mondott Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, dr. Kriza Ákos, a kocsik új honállomását biztosító Miskolc Megyei Jogú Város polgármestere és dr. Hörcsik Richárd, a térség országgyűlési képviselője. Zaránd György, a MÁVSTART Zrt. vezérigazgatója ismertette a vasúttársaság járműfejlesztési koncepcióját, amelynek keretében a Lange-Schlierenek is hazánkba érkeztek.

Az első tíz személykocsi felújítását a vasúttársaság szolnoki járműjavító bázisa végezte el. Sor került a magyarországi műszaki előírásoknak megfelelő átalakításokra, az úgynevezett fővizsga munkákra, a személykocsik belső tereinek megújítására, az ablakok cseréjére, a futómű- és belsőberendezések vizsgálatára, a jármű MÁV-START színterv szerinti külső átfestésére. A kocsik a fővárosi szemle után a miskolci vasútállomásra kerültek, és a térség korszerűtlen járműveit kiváltva emelik a személyszállítási szolgáltatás színvonalát Észak-kelet Magyarországon.
A beszerzett típus kiválasztásnál a MÁV-START figyelembe vette, hogy a Lange-Schlierenek 140 kilométer per óra sebességre képes, tárcsás fékberendezésű kocsik, amelyeknél az ajtózárás központi és sebességfüggő reteszelésű, és a járművek rendelkeznek fedélzeti hangosítással is.

 

A magyar vasúthálózaton már ismert típuson többcélú, azaz mozgáskorlátozottak utaztatására, illetve kerékpárszállításra alkalmas terek is kialakíthatók, és a kocsik alkatrész-utánpótlása is folyamatosan biztosított.

 

A vasúttársaság 2015. március 19-én, csütörtökön a Miskolc Tiszai pályaudvar 1. vágányán is bemutatta a kocsikat, a Budapest elővárosi forgalmából szintén Miskolcra átkerülő BDV villamos motorvonattal együtt.

 

http://www.mavcsoport.hu

 

Lantai József

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük