BNV ízelítő – whisky a neten
A 2009. szeptember 9-én nyílt Budapesti Nemzetközi Vásáron az újonnan bemutatkozó cégek körét gyarapítja a Whiskynet Kereskedelmi Kft. A 2007-ben alakult, whiskytermékek kis- és nagykereskedelmével, internetes forgalmazásával foglalkozó cég a hazánkban nehezen beszerezhető, vagy elérhetetlen whiskykre specializálódott, olyanokra, amelyek a világ más tájain széles körben az italkultúra alapját képezik.
A 2009. szeptember 9-én nyílt Budapesti Nemzetközi Vásáron az újonnan bemutatkozó cégek körét gyarapítja a Whiskynet Kereskedelmi Kft. A 2007-ben alakult, whiskytermékek kis- és nagykereskedelmével, internetes forgalmazásával foglalkozó cég a hazánkban nehezen beszerezhető, vagy elérhetetlen whiskykre specializálódott, olyanokra, amelyek a világ más tájain széles körben az italkultúra alapját képezik.
Szatmári Katalin cégtulajdonost kérdeztük az alapító gondolatokról és a cég üzleti filozófiájáról.
A Zwack cégnél eltöltött néhány év során a cégalapító tulajdonos olyan nemzetközi tapasztalatok birtokába jutott, amelyek elegendőnek bizonyultak saját vállalkozás beindításához. Férjével együtt az internetes értékesítéssel kívántak új színt hozni a hazai italkereskedelembe, annál is inkább, mert három kiskorú gyermekük az otthonról való munkán kívül másfajta lehetőséget nem is tett lehetővé. Skóciából több kisebb lepárló üzemet kerestek meg, akikkel jó kapcsolatot sikerült kiépíteni. Az érdekek kölcsönösen erősítik egymást, a magyar forgalmazó terjesztési érdeke, a kisüzemek részéről pedig a nagy forgalmazó cégek felvásárlási törekvéseinek való ellenállás szándéka.
Utóbbiakkal is normál kapcsolatokat ápolnak, de a hangsúly a kis lepárlókon van. Bevált az internetes gondolat, sőt, a 2007-es sikeres üzleti év után egyre többen keresték meg a céget viszonteladói szándékkal is, ezért 2008-ban megszerezték a szükséges jövedéki engedélyeket és megkezdték a nagykereskedelmi tevékenységet is. A pozitív fogadtatás nyomán 2008 októberében megnyitották mintaboltjukat a budapesti belvárosban, a Veres Pálné utca 8-ban, s az év során elnyerték a gazdasági hetilap „Az év vállalkozása" díját. A kétféle üzlet-rész egymást jól kiegészíti, jelenleg a forgalom aránya 2,5:1 a belvárosi bolt javára.
Termékválasztékukban az olcsóbb, de ismert skót whiskyn kívül megtalálható a különleges amerikai bourbon whisky és a japán ipar Európában egyre népszerűbb whisky termékei is. Terméksoruk többségét az un. single malt whiskyk alkotják, itt az ismert márkák mellett megtalálhatók az évjárat szerinti, vagy sorszámozott változatok is. Kiskereskedelmi partnereik számára a vevőkör ízlésének megfelelő egyedi választékot tudnak kialakítani. Az internetes oldalon 500 különböző terméket és számos, a témához kapcsolódó információt kínálnak ügyfeleiknek. A skót, ír, kanadai, japán és amerikai whiskyk között található – single malt, single grain és blended whisky, különleges italok és élelmiszerek, gyári és független palackozók termékei, poharak, üvegtermékek és könyvek.
A tulajdonos kifejtette, a forgalmazás alapgondolata; a mérsékelt , kultúrált italfogyasztás népszerűsítése. A pálinka újonnan jött népszerűsége nem jelent ezért konkurenciát üzletüknek. Az internetes italforgalmazás útján indulásuk óta már több követőjük támadt, a BNV-n való megjelenést, az új reklám lehetőséget a létszám-bővülés és a forgalom további növekedése tette lehetővé.
Megkérdeztük a tulajdonost, számára a széles választékból melyik a legkedvesebb, némi szabódás után elárulta, a kereskedelmi forgalomba nem kerülő, 22 éves skót whisky, az Edradour, ill. az ugyancsak skót termék, a tokaji hordóban újraérlelt, 18 éves Benniach, természetesen mértékkel fogyasztva, utóbbi erényt mindannyiunk figyelmébe ajánlja!
Egészségünkre!
Harmat Lajos