Budapest a szemünk előtt – városkommunikációs fotókampányt indított a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ
3 perc olvasásFriss, kortárs szemléletű fotókkal népszerűsíti Budapestet az egy hónapos, Budapest a szemünk előtt elnevezésű városkommunikációs fotókampány és kiállítás.
Friss, kortárs szemléletű fotókkal népszerűsíti Budapestet az egy hónapos, Budapest a szemünk előtt elnevezésű városkommunikációs fotókampány és kiállítás.
A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ óriásplakátjai az ország 400 pontján jelennek meg 15 rendhagyó városfotóval. A változatos képanyag a szakmai zsűri által kiválasztott, 3 népszerű városfotográfus munkáiból állt össze, Budapest legszebb látképéről pedig Facebook közönségszavazás dönt.
Megmutatni a folyton változó fővárost, és hagyni, hogy Budapest lakói és az ország más pontjain élők is rácsodálkozzanak a városi tér érdekes pillanataira – a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ezzel a céllal indította "Budapest a szemünk előtt"elnevezésű városkommunikációs kampányát, amelyben a közösségi médiában népszerűvé vált budapesti városfotográfusok munkái mutatkoznak be országszerte, összesen 400 óriásplakáton.
Az augusztus 1-jétől egy hónapon át tartó imázskampányban Bódis Krisztián, Hlinka Zsolt és Soós Bertalan kiválasztott képei szerepelnek, 15 fotón bemutatva klasszikus budapesti helyszíneket – fiatal, urbánus szemmel újraértelmezve.
A Budapest a szemünk előtt kampányban szereplő fotókat szakmai zsűri választotta ki:
– Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál-és Turisztikai Központ ügyvezető igazgatója mellett
– Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezetője,
– Papp Regina, a We Love Budapest főszerkesztője,
– Ács Zoltán újságíró, a Design Terminál inkubációs programjának vezetője,
– Radisics Milán, a National Geographic fotósa és a SocialDaily portál alapítója,
– Batta Barnabás trendkutató, a Mitte Communications stratégiai igazgatója, illetve
– Misetics Mátyás, a Várfok Galéria fotóművésze és a Mitte Communications kreatív igazgatója vettek részt a változó, fiatalos Budapestet legjobban reprezentáló képek kiválasztásában.
A 15 fotóra a "Budapest a szemünk előtt" közösségi oldalán lehet szavazni augusztus 31-ig. A fotográfiai kampány zárásaként 2014. szeptember 3-án a Bálnában a szavazókat értékes nyereménnyel díjazzák. A teljes fotógyűjtemény szeptember 15-ig ugyanitt, a Bálnában tekinthető meg.
Az imázskampány – a központ tervei szerint – hosszabb távú, hagyományteremtő kezdeményezéseibe illeszkedik: a következő években több alkalommal dokumentálnák és láttatnák Budapest dinamikusan változó tereit, ikonikus helyszíneit, ezzel is formálva a fővárosról mint turisztikai helyszínről és élettérről alkotott elképzelést.
https://www.facebook.com/budapestaszemunkelott
Lantai József