EP választási kampány a képernyőn – Az MTV közzétette a politikai hirdetések feltételeit
3 perc olvasásA Magyar Televízió nemcsak hír és hírháttér műsoraiban foglalkozik az Európai Parlamenti választási kampány eseményeivel, hanem törvényi kötelezettségénél fogva politikai hirdetéseket is közzétesz. Ennek szabályait az MTV Választási Irodája elfogadta, a részletek a köztévé vállalati honlapján mától olvashatók.
A Magyar Televízió nemcsak hír és hírháttér műsoraiban foglalkozik az Európai Parlamenti választási kampány eseményeivel, hanem törvényi kötelezettségénél fogva politikai hirdetéseket is közzétesz. Ennek szabályait az MTV Választási Irodája elfogadta, a részletek a köztévé vállalati honlapján mától olvashatók.
A választási törvény értelmében az igazoltan listát állító jelölő szervezetek politikai hirdetéseit május 20. és június 5. között három alkalommal ingyenesen közli a Magyar Televízió. A szpotok maximális hossza egy perc lehet, sugárzásuk a beérkezés sorrendjében történik.
Az Európai Parlamenti választásokat megelőző három hétben fizetett politikai hirdetések közzétételét is vállalja az MTV. A fizetett politikai hirdetések hossza maximum 30 másodperc lehet, az értékesítés kizárólag tarifaáron történik, közzétételük ún. politikai hirdetési blokkokban lehetséges. A fizetett politikai hirdetési blokkokban a szpotokat a megrendelés beérkezésének sorrendjében sugározza az MTV.
Mind a kötelezően sugárzandó díjmentes, mind a megrendelés alapján sugározható, fizetett politikai hirdetések esetében, megrendelést olyan, Magyarországon bejegyezett pártoktól, illetve társadalmi szervezetektől fogad el a Magyar Televízió, amelyek listaállításukat az Országos Választási Bizottságnál, az ajánlószelvények átadásával bejelentették és a nyilvántartásba vételről igazolással rendelkeznek.
Az MTV semmilyen politikai hirdetés elkészítését nem vállalja. A sugárzásra benyújtott anyagok tartalmáért a médiatörvény – a rádiózásról és televíziózásról szóló 1996. évi I. törvény – szerint a műsorszolgáltató felelősséggel nem tartozik, illetve azokon javítást, vágást nem végezhet.
A Magyar Televízió műsorában sugároztatható politikai hirdetések közzétételének egységes feltételeiről a http://www.mtvzrt.hu/?hid=690 internetes oldalon tájékozódhatnak az érdeklődők. Ha bárkinek kérdése lenne, az MTV munkatársai elérhetők levélben (a Magyar Televízió, 1810 Budapest postacímen) és telefonon is (a 06-1-373-5147-es számon).
Az MTV Választási Irodája egyébként rendszeresen ülésezik. A legutóbbi megbeszélésen a testületet vezető Bednárik Imre hírigazgató megerősítette, hogy az euroképviselő választási kampány időszakban a hétköznaponként jelentkező Az Este tematikus adássorozatban foglalkozik az EP-választással, a választáson induló pártokkal és jelöltekkel. Ügyelve a kiegyensúlyozottságra, a többi hír- és hírháttér műsorban (Híradó, A szólás szabadsága, Szempont) az MTV szintén biztosítja a hazánkat érintő európai uniós kérdések sokoldalú elemzését, továbbá lehetőséget ad a pártok érveinek kifejtésére és jelöltjeik bemutatkozására, ezzel is segítve a szavazók tájékozódását. A szavazás éjszakáján, az urnák zárásától élő műsorban számol be az MTV a részvételi arányokról, majd a – szabályoknak megfelelően – az utolsó európai urna bezárását követően, várhatóan 22 óra után közzéteszi a választási eredményeket.