Erősebb felelősségvállalás kell
3 perc olvasás
Bővülő, de még esetleges a hazai vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenysége – derül ki a Magyar Adományozói Fórum (MAF) és az IMEDIA Kft. közös tanulmányából. A kutatással a MAF rá akarja irányítani a figyelmet arra, hogy a vállalatok CSR-tevékenysége terén még van fejlődési lehetőség.
Bővülő, de még esetleges a hazai vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenysége – derül ki a Magyar Adományozói Fórum (MAF) és az IMEDIA Kft. közös tanulmányából. A kutatással a MAF rá akarja irányítani a figyelmet arra, hogy a vállalatok CSR-tevékenysége terén még van fejlődési lehetőség.
A Magyar Adományozói Fórum kiemelt fontosságúnak tartja a vállalatok társadalmi felelősségvállalását, ennek érdekében kutatást kezdeményezett az ilyen tevékenységek feltérképezésére.
A Magyar Adományozói Fórum és az IMEDIA Kft. 2016-ban közösen indított Társadalmi Befektetések Médiamonitor kutatása a hazai nagyvállalatok CSR-megjelenéseit vizsgálja a médiában.
A kutatást – a Figyelő 2016. évi TOP200-as listája alapján a hazai 100 legnagyobb vállalat, illetve 10 bank és 10 biztosító megjelenéseit vizsgálva – az IMEDIA készítette el. Az IMEDIA az országos és regionális sajtót, online portálokat, rádió és televízió megjelenéseket is egyaránt számba vette az elemzés elkészítésekor.
A kutatásból kiderül: mintegy 234 ezer megjelenésben tűnik fel a vizsgált 100 vállalat a megfigyelt médiaforrásokban, ebből több mint 3 200 CSR-tematikájú hírt azonosítottak. A legtöbb ilyen jellegű tartalom két kereskedelmi szereplőhöz, a TESCO-hoz, valamint a SPAR-hoz kapcsolható.
A TESCO a legtöbb esetben az élelmiszerpazarlás elleni küzdelem kapcsán jelent meg, de adománygyűjtéseinek hírei is utat találtak a médiába. A SPAR többféle területen volt aktív, élelmiszergyűjtéseket, jotékonysági borárverést szervezett, valamint az áruházak környezettudatos fejlesztéseivel is kitűnt a CSR területén.
A pozitívumok mellett meg kell jegyezni, hogy a hazai CSR-tevékenység ma még nem kellően tudatos és rendszeres, amely a médiamegjelenésekből is tükröződik. A megjelenések döntően egy-egy konkrét programhoz, vagy eseményhez kötődnek, ezeket leszámítva a CSR tevékenység esetlegesnek tűnik.
Fontos azonban az, hogy a CSR kategóriába sorolható megjelenések éves szinten növekedést mutatnak. Egyelőre nem jelenthető ki, hogy ez trendszerű változás lenne. A Magyar Adományozói Fórum ugyanakkor fontosnak tartja, hogy a vállalatok tudatosan és felelősen végezzék tevékenységüket, amelynek szerves része a CSR is.