Facebookon a Budapest Airport
3 perc olvasás
A Budapest Airporté lett Európa egyik legnépszerűbb repteres Facebook-oldala. A magyar főváros repülőtere 2010 elején indította el közösségi oldalát, ami mára az egyik legnagyobb és leglátogatottabb Facebook oldal lett az európai repülőterek között.
A Budapest Airporté lett Európa egyik legnépszerűbb repteres Facebook-oldala. A magyar főváros repülőtere 2010 elején indította el közösségi oldalát, ami mára az egyik legnagyobb és leglátogatottabb Facebook oldal lett az európai repülőterek között.
Szinte pontosan két és fél évvel indulása után, 2012. június közepére elérte a 10 000-es létszámot a Budapest Airport Facebook-oldal követőinek tábora. Ez az európai repülőterek között (ha az utasforgalmat is figyelembe vesszük) páratlan teljesítmény, Budapestet csak néhány, több tízmilliós utasszámú nagy nyugat-európai légikikötő előzi meg. A Budapest Airport Facebook-oldal népszerűsége a régión belüli összehasonlításban is kiemelkedik. Mögötte a második helyen, 30 %-kal lemaradva az osztrák főváros repülőtere áll. A repülőtér Facebook-rajongók mintegy 80 %-a Magyarországról, ennek is a fele pedig a fővárosból kattint.
Bár a tagok száma alig néhány nappal ezelőtt érte el a tízezret, ez a létszám már elegendő ahhoz, hogy hétről hétre ennek sokszorosához, több tízezer emberhez juthassanak el a budapesti repülőtér hírei és fotói. A legkedveltebb tartalmak természetesen a repülőtér életét bemutató fotósorozatok, a Budapesten megforduló különleges repülőgépekről készült fotók és videók valamint a legfrissebb légitársasági ajánlatok. A közösségi oldal üzemeltetése nagyon gyors reakciókat igényel a repülőtér marketing- és kommunikációs csapatától: egy-egy hír vagy képes beszámoló „életciklusa" alig néhány óra. A változó igényekre is gyorsan kell válaszolni, a Budapest Airport két év alatt máris kétszer hajtott végre „fazonigazítást" saját Facebook-oldalán – követve a felhasználói igényeket és a legújabb elektronikus design-trendeket.
A közösségi oldal egyúttal igen keresett információs felület is egyben. A tavalyi év két kiemelkedő repülőtéri eseményének idején, így márciusban a SkyCourt megnyitóján, valamint októberben a Lufthansa Airbus A380-as típusú óriásgép érkezésekor is rekordszámú érdeklődő figyelte a Budapest Airport Web 2.0-ás oldalát.
A repülőterek üzemeltetői az utóbbi években fedezték fel a közösségi oldalakban rejlő lehetőségeket. A Facebook segítségével nem csupán kereskedelmi akciókat tudnak hatékonyan lebonyolítani; az oldalnak aktív szerepe van az ügyfelekkel, vagyis az utasokkal való még közvetlenebb kapcsolattartásban. A közösségi média emellett rajongói csoportok toborzására is alkalmas, a fotók, beszámolók révén a légiközlekedés és a repülőtér mindennapjai minden eddiginél közelebb kerülhetnek a repülés szerelmeseihez.