Fenntarthatósági célú mozgalmakhoz csatlakozott az Unilever
5 perc olvasásAz Unilever a napokban bejelentette, hogy csatlakozik a Global Citizen és a Live Earth: Road to Paris elnevezésű társadalmi megmozdulásokhoz. Ezzel párhuzamosan saját célkitűzéseinek megvalósítását is folytatja, miszerint a vállalati növekedéstől függetlenítve csökkenti környezetterhelését és növeli pozitív társadalmi hozzájárulását.
Az Unilever a napokban bejelentette, hogy csatlakozik a Global Citizen és a Live Earth: Road to Paris elnevezésű társadalmi megmozdulásokhoz. Ezzel párhuzamosan saját célkitűzéseinek megvalósítását is folytatja, miszerint a vállalati növekedéstől függetlenítve csökkenti környezetterhelését és növeli pozitív társadalmi hozzájárulását.
Ez az első alkalom, hogy az Unilever két ilyen globális mozgalomhoz csatlakozott a Bright Future kampányával. A vállalat kezdeményezése már évek óta nagy sikerrel zajlik az Egyesült Államokban azzal a céllal, hogy az embereket egy fenntarthatóbb életmód elsajátítására ösztönözze. Az új együttműködésnek és a vállalat folyamatosan növekvő, fenntarthatóságot képviselő márkaportfóliójának köszönhetően az Unilever csatlakozott ahhoz a társadalmi megmozduláshoz, melynek célja a fenntartható fejlődés megalapozása és a klímaváltozás visszaszorítása.
A megállapodás értelmében 2015. június 18-ától az Unilever szerepet vállal a Live Earth: Road to Paris globális eseményein, ahol ösztönzi a klímaváltozás iránt érzékeny embereket arra, hogy aláírják a „Take Climate Action Now" [Akció a klímaváltozás ellen] fogadalmat. Ezen felül, mint a Global Citizen legfőbb partnere, céljául tűzte ki, hogy segít kiépíteni egy olyan, a fenntartható fejlődés globális szintű megalapozását célzó stratégiát, mely a világ legjelentősebb kezdeményezésének számít.
„A 2015-ös év igazi mérföldkő, hiszen előttünk a lehetőség, hogy megállapodjunk egy univerzális tervben, ami megoldhatja a szegénység és a társadalmi egyenlőtlenségek kérdését, valamint mindannyiunk elé követendő mintákat állít a bolygónk megvédésének érdekében. Vállalatként forrásainkkal és szakértelmünkkel tudjuk segíteni a fogyasztóinkat abban, hogy részt vegyenek az akcióban. Jelenleg is biztosítjuk támogatásunkról a változást sürgető civileket" – mondta Paul Polman, az Unilever vezérigazgatója.
Az Unilever üzleti modellje szerint, miszerint hosszú távon csak úgy maradhat sikeres egy vállalat, ha elegendő figyelmet fordít a bolygóra és az emberekre is. A környezeti és társadalmi kihívások megoldása magában foglalja a fenntartható forrásokra való átállást, az emberek egészségének és jóllétének javítását, a gyárak hulladéklerakásának megszüntetését valamint az emberi jogok biztosítását a teljes ellátási láncon belül.
„A Live Earth: Road to Paris programjával és a Global Citizennel zajló együttműködésünkben jól tükröződik kötelezettségvállalásunk, mely szerint segítséget nyújtunk azon környezeti és társadalmi problémák megoldásában, amelyben vállalatunk is érdekelt. Számunkra a klímaváltozás és a fejlődés ügye összefonódik. Vállalatunk nem tud egészségesen működni egy alapvetően egészségtelen világban – pont ezért van fontos szerepünk a helyzet megoldásában. Az Unilever naponta 2 milliárd fogyasztót tud elérni márkáin keresztül, ez pedig igazán jó lehetőséget nyújt arra, hogy az embereket cselekvésre ösztönözzük, egy olyan pozitív változás irányába, aminek ők is szívesen részesei lennének" – mondta Keith Weed, az Unilever Marketing és Kommunikáció Osztályának vezetője.
A Live Earth: Road to Paris elnevezésű kampány a klímaváltozás visszaszorításáról szól. A program egy globális eseménysorozatot indít el 2015. június 18-án. A Global Citizen mozgalom célja ugyanakkor a mélyszegénység megszüntetése 2030-ra. Legújabb, „Unlock Your Power" [Szabadítsd fel az erőidet!] elnevezésű kampányukkal cselekvésre ösztönzik az embereket a Fenntartható Fejlődés Célkitűzéseinek megvalósítása érdekében.
2015 azért is fordulópontnak számít, mert ez év decemberében a világ vezetői az Egyesült Nemzetek Szövetsége keretein belül találkoznak az ENSZ 21. Klímakonferenciáján (COP21 – Climate Change's 21st Conference of the Parties), Franciaországban. A találkozó célja, hogy egy szigorú, a gázkibocsátás csökkentéséről szóló megállapodást írjanak alá, ami elengedhetetlen a klímaváltozás problémájának megoldásához.
„Tegyél Te is a fényesebb jövőért!"
Az Unilever Bright Future kampányában az alábbi célkitűzéseket fogalmazta meg:
- Mindenki számára legyen elegendő élelem, és egy gyermeknek se kelljen éhesen lefeküdnie.
- A gyermekek érjék meg az 5. életévüket és legyen joguk a boldog gyermekkorhoz.
- Minden háztartásban legyen elegendő víz, ami iható, és mosáshoz, főzéshez, tisztálkodáshoz is fel lehet használni.
• Mindenki tudja élvezni az életet úgy, hogy közben a bolygót is megóvja a jövő nemzedékeinek számára.
A Bright Future kampány célkitűzései sarokkövét képezik az Unilever Fenntarthatósági Tervének, mely meghatározza, hogy a növekedéstől függetlenítve a vállalat hogyan csökkentse környezetterhelését és növelje pozitív társadalmi hozzájárulását. Habár számos lépést tett már ennek érdekében, még mindig vannak olyan jelentős, globális szinten jelentkező kihívások, amit egy szervezet önmagában nem képes megoldani. Az Unilever hisz abban, hogy kormányzatokkal, civil szervezetekkel, más iparági szereplőkkel és a fogyasztókkal is együtt kell működnie annak érdekében, hogy a változás látható legyen.