Gyulai Gasztroélmények 2018
3 perc olvasásFoto: Tóth Yvett
2018. az évfordulók éve lesz: idén 150 éves a Gyulai Húsipar és 10 éves a Gyulai Pálinkamanufaktúra, melyek kapcsán 2018-ban a kulináris értékek bemutatása kerül a város turisztikai kínálatának fókuszába. A Gyulahús Kft. és a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft., valamint a Gyulai Pálinkamanufaktúra közös ajánlatot kínál a városba látogató vendégek és a gyulai szállásadók, szolgáltatók számára.
Ennek első lépése 2018. január 11-én egy sajtótájékoztató keretén belül megszervezett Gyulahús üzemlátogatás volt, ahol értékelték a 2017-es évben folyó közös munkát. Meghívást kaptak azon városi szolgáltatók, akik az elmúlt évben munkájukkal segítették a gasztronómiai értékek népszerűsítését. A legaktívabb szolgáltatók közül a Corvin és Aqua Hotel, a Komló Hotel, a Park Hotel, a Hőforrás, a Lovagvár Apartmanok, a Fáskerti Panzió és a Gyulai Turisztikai NKft. Erkel Infopontja jelezte részvétei szándékát.
E látogatási lehetőség gesztus volt a Gyulahús Kft. részéről, hiszen a cég csak kivételes alkalmakkor nyitja meg termelő üzemét a nyilvánosság előtt, hogy a húsipari szakmán kívülről érkezők is bepillantást nyerhessenek a „kulisszatitkokba”. A látogatók végigkövethették a Gyulai Kolbász gyártásának lépéseit, az előkészítéstől, töltésen, füstölésen és érlelésen át, egészen a csomagolásig.
„E hagyományteremtő lépés reményeink szerint még inkább segíti a szállásadók közelebb kerülését városunk értékeihez. A szolgáltatók – a szállásadók és a szolgáltatást végzők – megérezték és felismerték, hogy közösen hatékonyabban tudjuk bemutatni városunk kínálatát.” (Zsigmond Ágnes menedzserasszisztens, Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft.)
A szervező Gyulahús Kft. és a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. a nyereményjátékot 2018-ban a Gyulai Pálinkamanufaktúrával kiegészülve kívánja folytatni, kicsit újabb formában, nagyobb értékű nyereményekért.
„A gyulai gasztroélmények kínálata tovább bővíthető más különleges gyulai finomságok felsorakoztatásával: dolgozunk az olyan csomagok összeállításán, melyekkel többek között a Gyulai Pálinkafesztiválra és a Kézműves Sörfesztiválra érkező vendégeink itt tartózkodását tehetjük még élménytelibbé. Mindenképpen érdemes tehát a jövőben is kapcsolódni akciónkhoz, melyben a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. tölti be a koordinációs szerepet. Konkrét ajánlatok kidolgozása céljából szívesen vesszük a résztvevők ötleteit. Természetesen ezekről a tervekről is beszámolunk majd a sajtó képviselőinek.” (Tamáskovitsné Gila Éva
marketing manager, Gyulahús Kft.)
http://www.visitgyula.com
http://gyulahus.hu
Lantai József