Halk utastér – kisimult autósok
4 perc olvasásAz utastéri zaj 3 fő forrása
Hosszú utazás során még a legkisebb zaj is fárasztó tud lenni, főleg, ha állandó és monoton. Az utastér csendjét sok minden megzavarhatja, a legfontosabb zajforrások a szél, a sebesség, az út állapota, a motor és a szerkezeti elemek – és nem utolsó sorban az abroncsok. A Goodyear SoundComfort technológiára alapuló abroncs termékcsaládja átlagosan akár 50%-kal is csökkentheti az utastérben a zajt (- 4 dbA)[1]. A zajcsökkentő technológia a nyári termékek esetében már bizonyított, így most a téli gumikon a sor!
Minél csendesebben fut az autó, annál kellemesebb élményt nyújt a vezetés. Egyéb műszaki megoldásokkal, mint például a felfüggesztéssel összehasonlítva a zaj leghatékonyabban az abroncsok esetében csökkenthető – a költségek és a súly tekintetében is. Az abroncs keltette zaj egyik fő forrása a belső üreg rezgése, melyet az abroncsban lévő levegő vibrációja okoz. Ezt a rezgést a szerkezeti elemek is átveszik.
A Goodyear innovációja, a SoundComfort technológia közvetlenül csökkenti az abroncs üregében fellépő rezgést egy nyitott cellás poliuretán habból készült elem segítségével, melyet az abroncs belső felületén alkalmaznak. Az abroncs belső oldalára felvitt modern habréteg csökkenti a levegő rezgését, és csendes környezetet teremt az utastérben, ahol menet közben a sofőr és utasai még nyugodtabban beszélgethetnek vagy hallgathatnak zenét. A SoundComfort technológia az abroncsok teljesítményének bármiféle csökkenése nélkül képes az utastéri zajt a felére csökkenteni, a rendes abroncsoknál tapasztalható értékekhez képest.1
Könnyű súlya miatt a hab nincs hatással a futásteljesítményre, a gördülési ellenállásra vagy a sebességre 1.
„Az elmúlt több mint 100 évben a Goodyear folyamatos innovációra törekedett az abroncsok piacán, amire kiváló példa a SoundComfort technológia. Zajcsökkentő elemekkel ellátott új abroncsainkkal élmény az autózás, a sofőrök nyugodt környezetben jobban tudnak koncentrálni, így a vezetés biztonsága is növekszik” mondta el Martijn de Jonge, az EMEA régió PBU fogyasztói márkaigazgatója.
A SoundComfort technológiával felszerelt abroncsok az alábbi méretekben kaphatók:
Téli/nyári |
Méret |
Mintázat |
Abroncsméret |
Leggyakrabban (de nem kizárólagosan) az alábbi autómárkákhoz |
Nyári |
16″ |
EfficientGrip Performance |
215/55 R16 97W XL |
Ford Mondeo, Volvo S60/V60 |
Nyári |
16″ |
EfficientGrip Performance |
225/55 R16 95W |
Audi A6, Alfa Romeo Giulia, BMW 3-series |
Nyári |
17″ |
Eagle F1 Asymmetric 3 |
225/55 R17 97Y |
BMW 5er G5L, Mercedes E Class |
Nyári |
17″ |
Eagle F1 Asymmetric 3 |
225/50 R17 98Y XL |
Jaguar XE, Audi A4 |
Nyári |
17″ |
EfficientGrip SUV |
235/55 R17 99V |
Ford Kuga, VW Tiguan, Volvo V70 |
Nyári |
18″ |
Eagle F1 Asymmetric 3 |
235/50 R18 101Y XL |
Audi A8, VW Phaeton |
Nyári |
18″ |
Eagle F1 Asymmetric 3 |
255/45 R18 103Y XL |
Audi A6, Mercedes S Class |
Nyári |
19″ |
Eagle Touring |
245/45 R19 98W |
Tesla Model S |
Nyári |
19″ |
EfficientGrip |
245/45 R19 102Y XL ROF |
Mercedes S Class Maybach |
Nyári |
19″ |
EfficientGrip |
275/40 R19 101Y ROF |
Mercedes S Class Maybach |
Nyári |
19″ |
Eagle F1 Asymmetric SUV |
255/50 R19 107Y XL |
BMW X5, Range Rover Sport |
Nyári |
19″ |
Eagle F1 Asymmetric |
255/45 R19 104Y XL |
Audi A8 (D4) |
Nyári |
20″ |
Eagle F1 Asymmetric 2 |
245/40 R20 99Y XL ROF |
Mercedes S Class Maybach |
Nyári |
20″ |
Eagle F1 Asymmetric 2 |
275/35 R20 102Y XL ROF |
Mercedes S Class Maybach |
Nyári |
20″ |
Eagle F1 Asymmetric 3 |
265/40 R20 104Y XL |
Audi A8 |
Nyári |
20″ |
Eagle F1 Asymmetric |
265/40 R20 104Y XL |
Audi A8 |
Nyári |
20″ |
Eagle F1 Asymmetric SUV |
275/45 R20 110W XL |
Audi Q7, Porsche Cayenne |
Nyári |
22″ |
Eagle F1 Asymmetric 3 |
265/35 R22 102W XL |
Tesla Model X |
Nyári |
22″ |
Eagle F1 Asymmetric 3 |
285/35 R22 106W XL |
Tesla Model X |
Téli |
16“ |
UltraGrip Performance Gen-1 |
215/55 R16 97H XL |
Ford Mondeo, VW Sharan, Audi A4 |
Téli |
16″ |
UltraGrip Performance Gen-1 |
225/55 R16 95H |
Alfa Romeo Giulia, BMW 3-series |
Téli |
16″ |
UltraGrip Performance Gen-1 |
225/55 R16 99H XL |
Audi A6, Mercedes E Class |
Téli |
17″ |
UltraGrip Performance Gen-1 |
225/55 R17 101V XL |
Jaguar XF, Mini Countryman |
Téli |
17″ |
UltraGrip Performance Gen-1 |
235/55 R17 103V XL |
VW Tuguan, Ford S-Max |
Téli |
18″ |
UltraGrip Performance SUV Gen-1 |
255/55 R18 109H XL |
Audi Q7, VW Touareg |
Téli |
18″ |
UltraGrip Performance SUV Gen-1 |
255/55 R18 109V XL |
BMW X5 |
Téli |
19″ |
UltraGrip Performance SUV Gen-1 |
255/50 R19 107V XL |
Mercedes GLE 166, Porsche Cayenne |
Téli |
20“ |
UltraGrip Performance SUV Gen-1 |
275/45 R20 110V XL |
Mercedes G Class, Audi Q7 |
[1] Az adatok tesztpályán végzett gyári méréseken alapulnak. A méréseket 2010 októberében végeztük; Abroncsméret: 245/40R18; Tesztautó: Audi A8; Helyszín: GIC*L Zajmérő tesztpálya.