Hitelesség a jó influencer azaz véleményformáló legfőbb ismérve
3 perc olvasásKutatássorozatot indított a SAKKOM Interaktív az influencer marketing átfogó feltérképezésére, melynek első állomásaként a Kreatívval közösen a megbízói és ügynökségi oldal tapasztalatait vizsgálták.
Kutatássorozatot indított a SAKKOM Interaktív az influencer marketing átfogó feltérképezésére, melynek első állomásaként a Kreatívval közösen a megbízói és ügynökségi oldal tapasztalatait vizsgálták.
A SAKKOM Interaktív a Kreatívval és a Special Effects Mediával közös felmérésében azt vizsgálta, hogy a megbízói és ügynökségi oldalon dolgozó szakemberek mit gondolnak az influencerek szerepéről a vállalati kommunikációban, és milyen trendeket látnak ezen a területen. „Már abban is megoszlanak a vélemények, hogy a válaszadók kiket tartanak influencereknek, vagy ahogy a legtöbb esetben magyarra fordították, véleményformálónak. A marketingesek szerint a kifejezés leginkább a youtubereket (vloggereket) fedi le, amit sorrendben a bloggerek, Facebook- és Instagram-sztárok, illetve a hagyományos médiában szereplő ismert emberek, hírességek követnek"- emelte ki Kozarek Andrea, a SAKKOM Interaktív szakmai igazgatója.
Ha egy influencer konkrét kampányhoz történő kiválasztására kerül sor, akkor az elsődleges szempont, hogy a véleményformáló a célcsoport körében hiteles legyen, ezáltal képes legyen befolyásolni rajongói döntéseit. „Ezt jelezheti egy kiugróan magas – akár 100 ezer főt meghaladó – rajongói tábor is, ugyanakkor önmagában ez még nem elég. Az sem árt, ha a kiszemelt influencer személyisége, kommunikációs stílusa passzol a márkához, így lehet csak egy-egy kampány arca, illetve közvetítő csatornája" – jegyezte meg Kozarek Andrea. „Az influencereknek is fontos, hogy követőik körében megőrizzék a hitelességüket, ezért ők is kifejezetten megválogatják, hogy milyen kampányhoz adják az arcukat" – tette hozzá Szabó Gergő, a Special Effects Media vezérigazgatója.
Háromból két marketinges maga is rajong valakiért
Célcsoportok tekintetében a szakemberek leginkább a 17-18 éves korosztály esetében gondolják úgy, hogy hatékony az influencerekkel való közös munka a márka szempontjából. Ez nem véletlen, hiszen ezt a korosztályt hagyományos médiacsatornákon már szinte lehetetlen elérni. A marketingesek persze saját maguk is követnek véleményformálókat: a válaszadók háromnegyede „figyel" legalább egy influencert, igaz, harmaduk ezt kizárólag csak szakmai okokból – a terület még jobb megismerése érdekében – teszi.
A Kreatív, a SAKKOM Interaktív és a Special Effects Media kutatásának további eredményeit az idén október 11-én Közösségi terepszemle címmel megrendezésre kerülő workshopon adják közre, ahol többek között vállalati szakemberek és influencerek mesélnek majd saját tapasztalataikról.
A SAKKOM Interaktív kutatásának háttere:
A Kreatív magazinnal közösen készített kutatásban közel 90 megbízói és ügynökségi oldalon dolgozó szakember vett részt. Az online adatfelvételre 2017. május 30. és június 17. között került sor.