HÓESÉS – ÁRAMKIMARADÁS – A FOGYASZTÓK VISELIK A KÁRT?
2 perc olvasásTél van, havazik és több megyében nincs áram, nincs víz, nincs fűtés, nincs szennyvízelvezetés, viszont van óvodai és iskolai tanítási szünet.
Tél van, havazik és több megyében nincs áram, nincs víz, nincs fűtés, nincs szennyvízelvezetés, viszont van óvodai és iskolai tanítási szünet.
Több tízezer háztartást érintett a kedden este kezdődött havazás, mivel a villanyvezetékek kidőlt oszlopait nehezen tudta a szolgáltató helyreállítani. A vezetékekre tapadó hó miatt elszakadtak a vezetékek, és a hó súlya miatt kidőlt fák is jelentős kárt okoztak a hálózatban. Mindez anyagilag kárt okozott számos háztartásban, de ki téríti ezt meg?
Az E.ON Áramszolgáltató Zrt. Üzletszabályzatában vállalja az üzemzavarok szakszerű és gyors elhárítását. Szakszerű és gyors elhárítás ha a háztartások napokig áram nélkül maradnak? A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének álláspontja szerint az E.ON Áramszolgáltató Zrt. nem volt felkészülve a téli időjárásnak megfelelő szolgáltatásnyújtásra.
Az, hogy januárban leesik a hó, nem jelenthet egy áramszolgáltatónak elháríthatatlan akadályokat.
Ha az áramszolgáltatás nem felel meg a szerződésben vállalt követelményeknek, akkor a szolgáltató helytállással tartozik. A jogkövetkezmény pedig 5000 Ft kötbérfizetési kötelezettség a fogyasztóknak a kártérítési kötelezettség mellett. Nem a fogyasztónak kell viselnie annak a következményeit, ha a szolgáltató nincs felkészülve januárban a hóesés által okozott nehézségekre.