EuroAstra

Ígért nyereményért cserébe ne adjon ki feltöltőkártya-kódot! A három hazai mobilszolgáltató felhívása

 felt.thumbnail 

A Pannon, a T-Mobile és a Vodafone ezúton ismételten felhívja a figyelmet arra, hogy sajnálatos módon továbbra is nagy azon visszaélések száma, amikor a mobilszolgáltatók ügyfeleit ismeretlenek telefonon különböző okokkal – pl. nyeremény ígéretével – megkeresik és érvényes feltöltőkártya-kód bediktálását kérik.  A hivás több esetben magukra a mobilszolgáltatókra hivatkozva, vagy a mobilszolgáltató vezetőjeként bemutatkozva történik.

 felt.thumbnail 

A Pannon, a T-Mobile és a Vodafone ezúton ismételten felhívja a figyelmet arra, hogy sajnálatos módon továbbra is nagy azon visszaélések száma, amikor a mobilszolgáltatók ügyfeleit ismeretlenek telefonon különböző okokkal – pl. nyeremény ígéretével – megkeresik és érvényes feltöltőkártya-kód bediktálását kérik.  A hivás több esetben magukra a mobilszolgáltatókra hivatkozva, vagy a mobilszolgáltató vezetőjeként bemutatkozva történik.

A három hazai mobilszolgáltató ezúton kéri ügyfeleit, hogy érvényes feltöltőkártya-kódot soha, semmilyen okból másnak – főként ismeretleneknek – ne adjanak ki. Ugyanígy idegenek által megadott hívószám kártyás egyenlegét nyeremény ígérete miatt vagy bármely más okból elektronikusan ne töltsék fel.

Sajnálatos módon ugyanis a Magyarországon elszaporodott visszaéléstípus során az elkövetők a kódot kicsalva vagy különféle ígéretekkel az ügyfelet másik hívószám feltöltésére rábírva az érintetteknek kárt okoznak, az önként átadott információkkal visszaélnek. Ilyen esetekben az okozott kárért a mobilszolgáltatók felelősséget nem tudnak vállalni.

A mobilszolgáltatók javasolják: amennyiben bárki hasonló megkereséssel találkozik vagy az átadott feltöltőkártya kódjával mégis visszaéltek, mielőbb tegyen feljelentést a lakóhelye szerinti rendőrségen.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük