INTERAKTÍV, TÖBBKÉPERNYŐS TÉVÉZÉS A TÉVÉPIAC MOTORJA
3 perc olvasásAlapvető változás tapasztalható a tévénézési szokások terén. A Telekom Csoport tévé-előfizetői körének egyre nagyobb hányada választja és használja IPTV szolgáltatást – felismerve a szolgáltatás által nyújtott interaktív lehetőségeket.
Alapvető változás tapasztalható a tévénézési szokások terén. A Telekom Csoport tévé-előfizetői körének egyre nagyobb hányada választja és használja IPTV szolgáltatást – felismerve a szolgáltatás által nyújtott interaktív lehetőségeket.
A Telekom Csoport tévéügyfeleinek közel fele, azaz mintegy 450 ezer ügyfél fizetett elő a Telekom IPTV szolgáltatására, ez több mint 14 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi ügyfélszámhoz képest.
Bár a tévénézők többsége egyelőre még nagyképernyőn néz leggyakrabban filmeket és sorozatokat, azonban jelentős az érdeklődés a Telekom által nyújtott többképernyős tévézés, a TV GO szolgáltatás iránt. Egyre többen ismerik fel az internetes tévézés előnyeit, és követik nyomon akár otthonuktól távol, számukra kedvező időpontokban, más készülékeken (okostelefon, tablet stb.) kedvenc műsoraikat. Már több mint 100 ezren regisztráltak és naponta több mint 50 ezren használják a – Telekom tévé-előfizetők számára a Telekom TV-t külön díj fizetése nélkül elérhetővé tévő – TV GO szolgáltatást.
A Magyar Telekom az interaktív tévézés számos már meglévő funkciója -mint például a megállítható és visszatekerhető élő adás, a programozható és egy gombnyomással rögzíthető műsorok, a digitális műsorújság, a Videotéka (VoD), a tévé képernyőjén elérhető változatos online alkalmazások- mellé további fejlesztést ígér. A Deutsche Telekom hazánkba telepített tévékompetencia-központja többek között webes felületeken és tévéképernyőn egyaránt elérhető felhő alapú játékplatform bevezetését tervezi, amelynek segítségével drága játékkonzol megvásárlása nélkül lehet majd élvezni a játék örömét.
A megújuló és növekvő érdeklődésnek is köszönhetően a Telekom Csoport növelte piaci részesedését a tévépiacon. Az előfizetők száma az elmúlt év hasonló időszakához képest 4,2 százalékkal bővült: immár több mint 920 ezren fizetnek elő a vállalatcsoport televíziós szolgáltatására, ami 27,2 százalékos piaci részesedést* és vezető pozíciót jelent a tévészolgáltatás területén.
—
*A NMHH riport alapján, a teljes Magyar Telekom Nyrt.-re vonatkozó adatok.